Archief - MemTest errors

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

gushus

Legacy Member
Hoi,

Ik heb in mei 2011 een nieuw pc systeem gekocht bij AZERTY en tot weken geleden geen probleem gehad. Recentelijk echter krijg ik onregelmatig een blauw scherm bij het opstarten. Probleem: de pc herstarte steeds en kreeg ik dus niet de tijd om de 000000x... code te noteren. Het is dus zeer onregelmatig.

Ik heb dan MEMTEST eens laten lopen en na enkele seconden een hoop rode lijnen.
http://img43.imageshack.us/img43/9950/img20110813140228.jpg

Nu heb ik Azerty al gemaild maar ik zal nog even moeten wachten op een antwoord (Weekend).
Kan ik zelf ondertussen al iets ondernemen? Kwestie te weten te komen wat er juist defect is?


mijn gegevens:


2* Samsung SpinPoint F3 Desktop Class HD103SJ
Scythe Mugen 2 rev.B SCMG-2100
Cooler Master CM 690 II Advanced - Midtower
Sony Optiarc AD-7260S
Corsair XMS3 - Geheugen - 8 GB : 2 x 4 GB
Sea Sonic X-560
Intel Core i5 2500K / 3.3 GHz
MSI N560GTX-Ti Twin Frozr II/OC
ASUS P8P67 Pro B3 Revision - Moederbord - ATX
Intel 320 SSD 120Gb

thanks

CoxM

Legacy Member
Je kan in je bios een aanpassing doorvoeren, namelijk dat je bluescreen blijft staan en niet automatisch terug opstart.

Is misschien makkelijk om de error neer te schrijven.

Yank

Legacy Member
latjes een voor een testen om te zien welk er defect is (of ze allebei niet goed zijn kan ook).
met wat geluk is maar 1 latje defect en kun je dus nog perfect werken met het ander.

DriesP

Legacy Member
Het ziet ernaar uit dat je 2de latje stuk is.
Haal het 2de er even uit, en doe de memtest opnieuw.
Als die niets fout vind, is dat eerste nog ok.
Op die manier kan je toch nog even aan de slag met 4GB ram.

Vraag wel even na hoeveel latjes je moet terug sturen.
Soms is het zo dat je ze beide moet terug sturen.

Indien dat niet het geval is, test dan beide afzonderlijk, en stuur enkel het defecte terug.

gushus

Legacy Member
Thanks all voor de tips.

Ik heb het latje dat niet onder de Mugenfan even verwijderd en als ik de test herhaal krijg ik gewoon test completed, no errors.
Ik heb dat (defecte) latje dan in het andere dimm houdertje geplaatst en ik krijg terug errors.

Ik mag er dus vanuit gaan dat niet het socket op het mobo defect is maar wel het latje zelf?

Iemand ervaring met Azerty ivm zulke problemen?
Moet hiervoor de volledige pc binnen of enkel het latje?
Kan ik dat via Corsair zelf?
...

Dries P, hoe kan je via die afbeelding zien over welke dimm het gaat?

Exit

Legacy Member
omdat de screen meld dat de fout op 7,xxxGB zit en dus lat 2 uitkomt (lat 1 tot 4Gb, ....)
logisch dus


op de andere vragen => azerty contacteren ....

Infect3d

Legacy Member
Rastomov zei:
Oeps, was ik niet van op de hoogte :)
Hoe doe je dat dan?

Start->configuratiescherm->systeem en beveiliging->systeem->geavanceerde systeeminstellingen(links van je scherm)->opstart- en herstelinstellingen->zoek naar automatisch opstarten en uncheck het vierkantje->klik op ok(rechtsonder in opstart- en herstelinstellingen)->klik nog eens op ok

En voila! ;)

gushus

Legacy Member
Exit: als je het zo bekijkt is het inderdaad logisch.

Ik heb die instellingen gedaan en het geheugenlatje er uit gehaald.
Toch blij dat ik bij mijn aankoop voor 8gb gekozen had. Nu heb ik er nog 4 ipv 2 zoals mij eerst aangeraden werd.

Dus nu nog wachten op Azerty.

Sent from my HTC Desire using Tapatalk

mdgf

Legacy Member
We raden normaal 1x4GB aan (goedkoper), dus je zou ook nog 4GB gehad hebben :p.
Maareh:
Bij een set met 2x4GB zul je normaal beide latjes moeten terugsturen in RMA.
Dus tenzij je 2 losse latjes gekocht hebt ga je toch niks meer hebben.

gushus

Legacy Member
dat meen je niet... en ik dacht 'sjans' te hebben.:doh:

Dan denk ik toch dat ik bij een pc shop in de buurt een latje aanschaf en dan pas mijn "setje" opstuur naar AZERTY.

Yank

Legacy Member
't Is waarschijnlijk al bijna niet de moeite om dat latje trouwens op te sturen in RMA. Verzending gaat mss niet veel zijn omdat geheugen behoorlijk compact is, maar DDR3 staat echt aan dumpprijzen.

mdgf

Legacy Member
Moet de shop normaal de rma kosten niet vergoeden? En 8GB is toch nog 40€ (dumping of niet, het blijft redelijk wat geld), daar wil ik wel eens voor naar het postkantoor lopen.

Yank

Legacy Member
Er is maar 1 latje kapot, dus slechts 20 euro waard aan ram.
Zij moeten niet de kosten betalen voor de verzending van jou thuis naar de winkel (maar ik denk dat azerty het wel doet bij DOA's). Ze zorgen natuurlijk wel voor al de rest (verzending naar leverancier/fabrikant en terugzending naar de klant thuis), maar dat neemt niet weg dat het nauwelijks de moeite blijft om nu DDR3 in RMA te sturen.

gushus

Legacy Member
Ik ga het antwoord van Azerty even afwachten, desnoods een dagje nederland met de kids.
Maar het volledige setje opsturen en hier een week zonder PC, no way. Dan schaf ik me, zoals ik al zei, een latje van 4GB value Ram aan. Zodat de pc toch nog benut kan worden.

Sjoepap

Legacy Member
ik meende mij te herinneren dat in sommige gevallen de errors weg kunnen gaan als je het geheugen een klein tikkeltje meer stroom geeft

miss dat de andere kenners dit kunnen bevestigen/ontkrachten?

Exit

Legacy Member
Rastomov zei:
Oeps, was ik niet van op de hoogte :)
Hoe doe je dat dan?

ter info, in de bios kan je dat NIET aanpassen!
tis windows die de bsod krijgt, niet de bios.


je zet het af in windows of in bootmenu van windows kiezen voor starten zonder herstart bij bsod
niet in bios

windows => eigenschappen deze computer - geavanceerde settings - opstart instellignen - autom herstarten

gushus

Legacy Member
Daar heb ik het ook gevonden. Maar tja, nu doet hij het weer goed.

Waarschijnlijk stel ik deze vraag niet 100% op de juist plaats maar mocht azerty toch de verzendkosten en eventueel andere zaken niet op hun nemen of 'refunden'... is er een bepaald type of merk dat jullie aanraden? Ik hou het wel bij 8gb.


Sent from my HTC Desire using Tapatalk
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan