Archief - Laptop artifacts

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Oct

Legacy Member
Ik heb hier een Dell Inspiron 9400 in de kast liggen die ik al 2-3 jaar ofzo niet meer heb aangeraakt omdat er een probleem mee was. Ik heb vroeger de grafische kaart er van geoverclocked, ik denk door tijdens het booten bepaalde files te laten flashen zodat het voltage verhoogd werd ofzo. Is lang geleden dus alles herinner ik mij er niet meer van.

Toen na een tijd kreeg ik altijd artifacts in games, ik heb toen het voltage weer naar standaard verlaagd (denk ik) maar de artifacts bleven waardoor deze dus ook niet bruikbaar meer was.

Nu vind ik het wel zonde van die laptop die 2k gekost heeft daar stof te laten verzamelen en aangezien ik mij een nieuw scherm zou willen kopen kan ik dat geld evengoed gebruiken om die laptop te fixen.

Probleem is nu dat ik niet 100% zeker ben wat er moet vervangen worden.

Wat is de beste manier om dit te testen? Zijn hier bepaalde stresstests ofzo voor die het ram testen, de grafische kaart etc etc?

Alvast bedankt voor de hulp.

Oct

Legacy Member
Nja riskant idd, ma wat trok ik mij dat toen aan, de papa betaalde toch..

Anyway bedankt voor de tip al, ben nu windows 7 er op aan het installeren en zal die memtest eens doen, enig idee hoe ik de grafische kaart kan testen?

Die artifacts beginnen trouwens bij het opstarten al. Tijdens die post berichten komen er allemaal rode en blauwe stipjes op het scherm. Die zijn dan wel weer weg eens ik in Windows zit.

edit:

http://s957.photobucket.com/albums/ae56/Octhellion/?action=view&current=IMG_20110330_155930.jpg

Hier zie je een screenshot er van. Die bolletjes heb ik nu in Windows ook. Wat wel raar is is dat ze verdwijnen als ik er met de muis dicht bij kom, en terug komen als ik de muis weer weg haal.

Memtest net gerunned. Geen errors.

Ligt het dan 100% zeker aan de grafische kaart?

Nielsvds

Legacy Member
Je zou kunnen proberen de pixels weer tot leven kunnen weken met dpt.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan