Archief - Lan Switches

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

PCI-eXpReSs

Legacy Member
heb een paar vraagjes :

Heb overlaatst een nieuw merk ondekt : TP-Link

Is dit een goed merk voor thuis en kantoor gebruik?
Ik werk nu momenteel met 2 Cisco 8poort Gigabit switchen , : zeer tevreden van ; echter heel erg duur (120euro/stuk)

nu zo een switch van TP-Link : ik zocht voor hier nog een extra 5-8 poort te nemen voor extra uitbreiding :

nu een Betere W-LAN accespoint kunnen we ook gebruiken dus :

de E3000 , E2000 van Linksys/cisco van 80-130euro met met 4 gbit en N

of de TP-Link TL-WR1043ND : met N- en 4x gigabit. voor maar 50€ :

zal het prijsverschil zooo voelbaar zijn? of tochmaar voor de TP-link gaan?
reactie op Tweakers zijn goed over TP-link...


2de vraag :

na het te ontdekken van TP-link : ook ondekt dat ze een mooie 24 poort gigabit switch hebben. voor onder de 100euro : zeer goede prijs als je het mij vraagt

kzou deze vooral willen gebruiken op lan´s : is dit te doen?

thx!

Radiance

Legacy Member
Qua specificaties kunnen die thuisproducten zeker mee met professioneel materiaal. Meer zelfs, op papier zie je dat home gear veel sneller mee is met nieuwe standaarden.

Het grote verschil zit hem in de betrouwbaarheid op lange termijn. Ik heb bij m'n ouders een Tp-Link router / access point geplaatst en dat lijkt goed te werken over 't algemeen. Dat stond er pakweg 6 maanden, werkte goed, en deze week zat het gewoon 'vast'. Ik kon het nog pingen, maar keeg de admin UI niet meer open maar kon niets op het internet meer pingen. Eens resetten en 't was inorde. 9/10 een memory leak door 'buggy' firmware.

Dat soort dingen moet je verwachten van 'home gear'. Nu wel een verschil maken, op Linksys materiaal staat een mooi Cisco logo, maar da's toch vooral marketing. De betrouwbaarheid ligt imho nog altijd in de lijn van het 'oude' Linksys : de software is niet perfect.

Ik zou dus beide in dezelfde categorie plaatsen. Lijkt me eerder dat je bij Linksys een deel de (Cisco) naam betaalt en waarschijnlijk wat betere support en evt. software updates. Geen ervaring mee in de praktijk though.

FYI, of op het doosje nu een Cisco, Apple, HP of Tp-Link logo staat, bijna alle home electronics worden eigenlijk gebouwd door een stel Chinezen, Foxconn. Als 'fabrikant' geef je gewoon op welke specs je wil, hoe dat er moet uitzien, wat het mag kosten en hoeveel je er afneemt en zij leveren.

Als je het echt over Cisco hebt, dan zit je ineen categorie van routers / switchen die normaal gezien nooit vastloopt, i.e. je mag dat 5 jaar laten staan en naar alle waarschijnlijkheid draait het nog. Thuis is de kost niet te verantwoorden, op kantoor .. sjah moet je weten hoe afhankelijk je bent van PCs.

In short, ik zou zeggen, voor iets als een unmanaged gigabit switch, koop Tp-Link als dat goedkoper uitkomt.

Sjoepap

Legacy Member
ik heb de WR1043ND nu 2 weken en zeer tevreden

snel gigabit bedraad, ook draadloos n goede prestaties (op 2de verdiep nog steeds draadloos tegen 5 megabyte per seconde transfereren is wel in orde)

ook (nog) geen vastlopers ed gehad
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan