Reborn
Legacy Member
Hey
Ik zie geen verschil tussen een HD kanaal of SD kanaal op den digicorder van telenet. Het staat ingesteld op 1080i wat blijkbaar het maximum is van de digicorder.
De HD kanalen zijn allemaal in 720p (source van tv komt erop als 720p), ik heb een full HD tv (1080p) 50 inch Panasonic, ik kan soms zweren dat er sommige SD kanalen er beter uitzien dan de HD kanalen op mijn TV.
Ik heb sinds gisteren een HD digicorder, had daarvoor een gewone digibox, ik wou eens die HD kanalen uittesten op mijn nieuwe full HD tv en om te zien wat al die heisa is daarover dat ik heb gehoord van anderen.
Mijn conclusie is dat het gewoon pure marketing zever is, België is belange nog niet zo ver als bv Amerika waar full HD al 10 jaar de standaard is op elke post.
Wanneer komt telenet of belgacom af met echte full HD (1080p)?
Wat ik ook heb gemerkt is dat die 720p HD kanalen niet zo 720p eruit zien als ik dat vergelijk met een 720p bluray ripke van het internet en speel dat af op mijn TV dan is dat beeld echt wauw, ik kom er met mijn neus tegen en ik zie geen enkel pixilated beeld etc alles is zeer scherp maar de HD kanalen van telenet zijn precies niet zo scherp
Volgens mij is er echt geen verschil tussen HD en SD via digicorder van telenet, dan kan ik evengoed de normale VTM kijken ipv VTM HD, er is echt 0.00% verschil.
Mss is mijn TV gewoon goed en up en downscaled die dat supergoed dat ik geen verschil kan zien tussen SD en HD posten, want het ziet er klak hetzelfde uit.
Go figure .... :doh:
Ahja dan zal ik maar als ik echt HD kwaliteit wil gewoon vant internet films afhalen en afspelen via mijn TV, imo dat zijn dan nog maar bluray rips van +- 550 mb, ja ge leest het goed mb
en de kwaliteit is veeeeel beter dan de HD posten van telenet.
België weet zelfs nog niet wat 720p HD is laat staan full HD (1080p), da is nog onbekend terrein voor hen
Ahja wat is eigenlijk het nut dat ik hier kom klagen, iedereen weet hoe dat komt, 1 woord: monopolie.
Maar toch het doet goed om af en toe teleslet uit te kakken
en terecht.
Of ge kunt gewoon heel die zever van mij skippen en zeggen of jullie ook geen verschil zien tussen SD en HD of juist wel ..... want daar gaat het eigenlijk over.
Grtz
Ik zie geen verschil tussen een HD kanaal of SD kanaal op den digicorder van telenet. Het staat ingesteld op 1080i wat blijkbaar het maximum is van de digicorder.
De HD kanalen zijn allemaal in 720p (source van tv komt erop als 720p), ik heb een full HD tv (1080p) 50 inch Panasonic, ik kan soms zweren dat er sommige SD kanalen er beter uitzien dan de HD kanalen op mijn TV.
Ik heb sinds gisteren een HD digicorder, had daarvoor een gewone digibox, ik wou eens die HD kanalen uittesten op mijn nieuwe full HD tv en om te zien wat al die heisa is daarover dat ik heb gehoord van anderen.
Mijn conclusie is dat het gewoon pure marketing zever is, België is belange nog niet zo ver als bv Amerika waar full HD al 10 jaar de standaard is op elke post.
Wanneer komt telenet of belgacom af met echte full HD (1080p)?
Wat ik ook heb gemerkt is dat die 720p HD kanalen niet zo 720p eruit zien als ik dat vergelijk met een 720p bluray ripke van het internet en speel dat af op mijn TV dan is dat beeld echt wauw, ik kom er met mijn neus tegen en ik zie geen enkel pixilated beeld etc alles is zeer scherp maar de HD kanalen van telenet zijn precies niet zo scherp
Volgens mij is er echt geen verschil tussen HD en SD via digicorder van telenet, dan kan ik evengoed de normale VTM kijken ipv VTM HD, er is echt 0.00% verschil.Mss is mijn TV gewoon goed en up en downscaled die dat supergoed dat ik geen verschil kan zien tussen SD en HD posten, want het ziet er klak hetzelfde uit.
Go figure .... :doh:
Ahja dan zal ik maar als ik echt HD kwaliteit wil gewoon vant internet films afhalen en afspelen via mijn TV, imo dat zijn dan nog maar bluray rips van +- 550 mb, ja ge leest het goed mb
en de kwaliteit is veeeeel beter dan de HD posten van telenet.België weet zelfs nog niet wat 720p HD is laat staan full HD (1080p), da is nog onbekend terrein voor hen

Ahja wat is eigenlijk het nut dat ik hier kom klagen, iedereen weet hoe dat komt, 1 woord: monopolie.
Maar toch het doet goed om af en toe teleslet uit te kakken
en terecht.Of ge kunt gewoon heel die zever van mij skippen en zeggen of jullie ook geen verschil zien tussen SD en HD of juist wel ..... want daar gaat het eigenlijk over.
Grtz
