Archief - Hulp videokaart aub

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

sjabieee

Legacy Member
Mijn grafische kaart is zijn geest aan het geven vrees ik.
Hij is idle 75-80° en stressed wel 100-105°...
Nu opzich kan het mij niet veel schelen dat hij zo warm wordt, maar als ik nu bv al redelijk oude games speel zoals cod4, bfh, quake live, bevriest ALLES , video en geluid en je hoort dan PRRRRRRRRRR als geluid.
Heb bfh en cod4 al reinstalled, heb pc al helemaal stofvrij gemaakt ( zo goed als het kon ), niets wilt helpen.

Nu is hij tijdens deze games maar 85° en pc loopt vast... Enige dat helpt is reboot.

Voor ik een nieuwe videokaart koop, moet ik zeker weten dat die van mij stuk is.

Ik doe een stability test met furmark, hij begint op 84° en na een minuutje meet de sensor 105°... MAAR HIJ LOOPT NIET VAST ( zoals bij mijn spelletjes ).

Wat moet ik nu doen? Hoe bevestig ik mijn vermoeden dat het mijn videokaart is? Of is w7 64bit nu echt zo'n stink OS dat het tijdens spellen voledig crasht.

Ik ben ten einde raad eigenlijk. Hulp is welkom

morfer

Legacy Member
Over welke beeldkaart hebben we het ?
Al eens gekeken of er geen stof uw koelblok belemmerd van beter te koelen?
Vinnen uitblazen/stofzuigen.
Warmte heeft meestal te maken met uw koeling dat niet goed meer functioneer, en niet met het dood gaan van uw kaart..

sjabieee

Legacy Member
hd480

Wat ik mij afvraag is dat hij op 85° bij cod4 volledig freezt en bij 105° tijdens stresstest niet vastloopt.

Ik ga morgen iig de kaart er eens uithalen, die standaard cooler eraf flikkeren en een zalman cooler erop zetten met wat nieuwe koelpasta. Zou de vf700 al genoeg zijn? Of toch meteen voor de vf1000 gaan? ( Het is te kiezen tussen deze 2, andere zijn niet in stock, hier verderop :p )

morfer

Legacy Member
probeer gewoon al eens van de kaart uit te blazen ? er moet daarom nog geen koeler op? :p
En dat uw geluid blijft hangen, heb ik ook soms en dat als inderdaad u beeldkaart vastloopt ;)

sjabieee

Legacy Member
Heb al uitgeblazen hoor, wel cooler er nog niet helemaal afgehad. De kast is volledig dustfree, nuja voor zover dat gaat door te blazen.

morfer

Legacy Member
Raar probleem :p, Oc'd ?
Je moet wel weten als je investeert in een koeler van 30-35 euro of het er met opgelost is he :p en of die kaart voor u dat nog waard is :p

sjabieee

Legacy Member
Die cooler kan daarna nog altijd op de nieuwe videokaart toch? Zowiezo beter als stock cooler denk ik zo?...

Ja heb tijdje geleden wel eens zo'n autotune gedaan met ati's catalyst control center, kreeg toen tijdens een spel al meteen artifacts dus meteen terug defaults gezet...

morfer

Legacy Member
ik zou een nieuwe de eerste 2 jaar onaangeraakt laten eerlijk gezegd :p aangezien u garantie van 2 jaar vervalt :p

Ik vind het allesins een raar probleem, wacht nog wat af op andere reactie hier zou ik zeggen :p

sjabieee

Legacy Member
Gelukkig verrot dat niet eh zo'ne vga cooler. Andere meningen zijn welkom !

devil

Legacy Member
update naar de nieuste drivers.
zeker u cooler is uitblazen, en haal der stock cooler er af en kuis die ne keer met artic cleaner 1 en 2 ook op de gpu chip.
doe er nieuwe pasta op en test dan de boel nog eens gewoon nieuwe pasta kan veel doen.
een nieuwe cooler kopen vind ik dom als de kaart stuk is is he weg geld , wand niet elke cooler past op andere kaarten die mountings holes kunnen verschillen en als de fabrikant geen nieuwe bevestiging maakt ben je er niets mee mee.
daarom probeer gewoon nieuwe pasta en anders nieuwe kaart.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan