Archief - Hulp gevraagd i.v.m overclocken.

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Light

Legacy Member
ik zou zo graag een fatsoenlijke overclock willen doen
maar het probleem is dat het niet zo goed lukt.

Ik heb een P4P800-VM moederbordje en die heeft geen overclock functies.
dus ben ik verplicht tot software matig overclocken.

Alles gaat goed , tot ik aan +- boven de 3100 mhz ga.
dan loopt het mis.

De pc reboot of de pc valt half uit. (scherm uit + lijkt erop dat harde schijven ook uitgeschakeld zijn.)

Heeft er iemand een idee hoe ik kan checken
of het de voeding is , ik weet niet welke voeding ik eigenlijk heb
ben factuurtje kwijt :)

maar voor de rest draait het goed ( zonder overclock nooit crashes)
dus alleen bij de overclock wel.

als iemand ook een bios die gehacked is voor de p4p800-vm waardoor het toch kan overclocken plz tell :)

brechtvm

Legacy Member
clockgen !
(ik gebruik het ook en ben er zéér tevréden van ;-))
greetz
(ps : wel spijtig dat je steeds je values opnieuw moet invullen als je pc herstart..:-s
-> iemand een oplossing ?)

Light

Legacy Member
allemaal goed en wel maar nu weet ik nog niks meer :ironic:

brechtvm

Legacy Member
Light zei:
allemaal goed en wel maar nu weet ik nog niks meer :ironic:

ik zei toch -> CLOCKGEN !!!!!!!!!!

dit is een software-matige oc-tool
je bios zal er dus ook niet snel corrupt van worden (dit heb ik gehad toen ik in bios aan het oc'en was!)
clockgen is een zeer goed proggie !

guRuh

Legacy Member
volgens mij freezed uwe pc doordat ge u voltage niet verhoogt

da kunde eens doen, en hou u temps int oog

brechtvm

Legacy Member
Light zei:
ik zou zo graag een fatsoenlijke overclock willen doen
maar het probleem is dat het niet zo goed lukt.

Ik heb een P4P800-VM moederbordje en die heeft geen overclock functies.
dus ben ik verplicht tot software matig overclocken.

Alles gaat goed , tot ik aan +- boven de 3100 mhz ga.
dan loopt het mis.

De pc reboot of de pc valt half uit. (scherm uit + lijkt erop dat harde schijven ook uitgeschakeld zijn.)

Heeft er iemand een idee hoe ik kan checken
of het de voeding is , ik weet niet welke voeding ik eigenlijk heb
ben factuurtje kwijt :)

maar voor de rest draait het goed ( zonder overclock nooit crashes)
dus alleen bij de overclock wel.

als iemand ook een bios die gehacked is voor de p4p800-vm waardoor het toch kan overclocken plz tell :)

1 oplossing :
clockgen installeren en proberen + temp monitoring (mbm bv)
freeze = unstable oc
reboot = unstable oc
benches = stable oc (als ie ze overleeft)

Light

Legacy Member
guRuh zei:
volgens mij freezed uwe pc doordat ge u voltage niet verhoogt

da kunde eens doen, en hou u temps int oog

ik vergat te zeggen dat ik overklok met clockgen
maar kan geen voltage omhoog doen met men moederbord
iemand een idee hoe ik zoiets wel kan doen
zonder de levenstijd van de cpu drastisch te verlagen

brechtvm

Legacy Member
Light zei:
ik vergat te zeggen dat ik overklok met clockgen
maar kan geen voltage omhoog doen met men moederbord
iemand een idee hoe ik zoiets wel kan doen
zonder de levenstijd van de cpu drastisch te verlagen

hunk ?
met clockgen kan je toch op alle mobo's je voltages verhogen/verlagen ?!!
(dit dacht ik toch..correct me if i'm wrong...:$)

Light

Legacy Member
brechtvm zei:
hunk ?
met clockgen kan je toch op alle mobo's je voltages verhogen/verlagen ?!!
(dit dacht ik toch..correct me if i'm wrong...:$)

was het maar waar...

ghostblade

Legacy Member
ik heb een D865perl moederbord en heb Intel Desktop Control Center het schijnt dat dat alleen op van die nieuwe en ook op D865perl moederborden werkt (en dat doet het ook bij mij) en ik kan daar ook een klein beetje mee overclokke heb een pentium 4 3.19. GHZ HT en nu heb ik een Pentium 3.317 (kweet stelt niet veel voor maar ik weet niet hoe ik anders moet overclokken

ghostblade

Legacy Member
maar op mijn IDCC (Intel Desktop Control Center) staat er 832 FSB wa wil da nu allemaal zegge ?

Light

Legacy Member
nazaar zei:
set values om uw instellingen toe te passen eh !
duh!!
maar ik kan niet hoger overclocken omdat ik de vcore niet kan omhoog doen
moet software matig gebeuren
kan niet via bios
laat me niet toe
check asus site voor meer info over men moederbordje
:p
via een hardware mod had ik vroeger iets gezien met een draadje rond een paar pinnen van de cpu?
weet iemand die link?
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan