Archief - HELP ! Upgrade naar een high end pc

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

uprising

Legacy Member
kan mij iemand helpen ,


Ik weet dat mijn schermkaart niet meer voldoet aan de eisen om nieuwe games max te kunnen spelen.
Nu zou je denken koop dan een betere e! :-) idd dat kan maar ik weet de ballen van hardware , dus ik zal hier effen mijn hardware zetten , gelieve mij wat advies te verstrekken voor een upgrade van mijn pc zodat ik weer een hele tijd high end heb of kan ik gewoon beter een volledig nieuwe pc kopen?

ps: Mijn pc is een Aspire G7700

specs:
-intel core 2 quad q8200
-Ram : 4Gb ddr2
-moederbord : acer mc72xe
-NVIDIA GeForce GTX 260
-harde schijven 2 x 300 gb
-voeding : 1.120 V
-windows 7 64 bits

Bedankt !

nTFs

Legacy Member
Ligt eraan hoeveel je wil besteden.
Je kan gaan voor een nieuwe videokaart maar je cpu is dan te licht om het maximale uit die kaart te halen. Wil je het maximale wel halen dan ben je ook toe aan een nieuwe cpu/moederbord.

nTFs

Legacy Member
In dat geval ga je best voor een nieuw systeem als je de nieuwste games deftig wilt spelen.

uprising

Legacy Member
thx , en wat kan ik dan best kiezen als pc , is het nog altijd het best om zelf een pc te laten samenstellen , of zoiets kopen als alienware??

fortuneke

Legacy Member
nTFs zei:
In dat geval ga je best voor een nieuw systeem als je de nieuwste games deftig wilt spelen.

inderdaad ,

Wil je een enkel videokaart of CF / sli opstelling
waar gaat je voorkeur naar ? " nvidia of AMD HD" ?
voorkeur van een kast ? midi of fulltower ?

SpeedFreak.be

Legacy Member
1 raad blijf ver van alienware honderden (soms duizenden) euro's te duur en verouderde hardware.

uprising

Legacy Member
ik wil graag Nvidia , fulltower , geen sli , ik heb gehoord dat sli nooit zo goed is als een enkele kaart

fortuneke

Legacy Member
voorkeur naar een fulltower case ? welk 1 bedoel ik , merk /kast

Bill

Legacy Member
Een budget opgeven is toch wel aangeraden, hoe meer je wil spenderen, hoe sneller je je systeem kan maken natuurlijk. Spreken we hier over max 750euro ?1000 euro? 1500 euro?

nTFs

Legacy Member
Qua prijs/kwaliteit cpu scoort momenteel de Intel core i5 goed.

fortuneke

Legacy Member
als je liever een 1 enkel nvidia kaart wilt dan toch best voor een 580 GTX gaan

alhoewel je 2 x ATI HD 6950 2GB in crossfire kan krijgen ervoor

maar klant is koning

ff wat samenstellen

uprising

Legacy Member
voor mij is die sli ook goed , die ATI , maar mij hadden ze verteld dat een sli nooit zo goed is als één enkele kaart is dat dan niet juist?

nTFs

Legacy Member
Mensen die slechte ervaringen hebben met sli of niet weten waar ze het over hebben zullen die dingen wel zeggen maar het merendeel van sli gebruikers is er toch tevreden over.

fortuneke

Legacy Member
de evolutie in SLI en CF is al veel gevorderd , ze zijn beiden al top

maar als je de prijs van 1 GTX 580 bvb vergelijkt met 2x HD 6950 in CF ga je goedkoper uitkomen met de CF opstelling + meer performance uit de CF halen

wij willen u het beste geven voor uw geld en we vragen er niks voor hehe :)

fortuneke

Legacy Member
Azerty

voila

wat hebt u : Crossfire ( 2 kaarten die als 1 werken) , mogelijkheid tot overclocken , een SSD ( sneller booten, vlugger laden programma's ) 1TB voor opslag en de case die u wilde !

heb de mugen 3 genomen , als je later wat wilt overclocken ( wat zeer gemakkelijk is op sandybridge)

maar als je deze lijst naar uw verdeler neemt en toch een mugen2 rev B op de kop kunt tikken ,
doe het dan .

Mugen 2's zijn uit de handel aan het verdwijnen
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan