Archief - HDMI kabel pc > TV geen beeld

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Extrizyo

Legacy Member
Hallo, ik heb overlaatst een nieuwe tv gekocht en wou deze nu verbinden met mijn pc via hdmi kabel,

op mijn graka zit een small hdmi ingang en op mijn tv een grote, wat heb ik dus gedaan een soort van switch gekocht van groot naar klein. zoals deze : http://www.tvcables.co.uk/images/items/mini-hdmi-adapter.jpg

Deze heb ik dus in mijn videokaart gestoken, heb er nog wa moeite mee gehad , had niet zoveel plaats door da plastic die er rond is, maar uiteindelijk zat deze erin dan de hdmi kabel erin gestoken en verbonden met tv,

maaar.. op mijn pc zie ik wel dat mijn tv herkend wordt en als ik dan op mijn tv PC wil aanvinken om te bekijken komt er op geen signaal. heb de juiste hdmi poort ingestoken maar dat wil dus niet werken..

iemand weet hoe dit komt?


mijn graka is een nvidia gtx 460 1 gb

mijn tv is een philips 5000 serie..


alvast bedankt

edit: heb al verschillende resoluties geprobeerd en niets werkt, als ik de kabel insteek wordt deze wel herkend door mijn pc en kan ik mijn muis naar het 2 de scherm doen maar heb wel geen videosignaal op de tv..

Exit

Legacy Member
is geen switch maar een converter/overgang

als je op pc de tv aanzet, welke resolutie stel je in?

Mr. Humphries

Legacy Member
En je hebt de tv toch enablet? Het is maar, hij kan wel herkend worden, je moet hem ook nog 'activeren' als tweede scherm: je bureaublad uitbreiden of dupliceren...

Extrizyo

Legacy Member
Mr. Humphries zei:
En je hebt de tv toch enablet? Het is maar, hij kan wel herkend worden, je moet hem ook nog 'activeren' als tweede scherm: je bureaublad uitbreiden of dupliceren...

ja heb ik ook gedaan, maar dat blijkt niet te werken..

FORZA M

Legacy Member
Darkrai61 zei:
ja heb ik ook gedaan, maar dat blijkt niet te werken..

En welke philips tv heb je exact? Bij de nieuwe toestellen van philips uit de 5000- en hogere reeksen moet je immers eerst een toestel configureren op een bepaalde HDMI-poort, en dan dit icoon uit het hoofdmenu kiezen, en pas vervolgens de verbinding aanvinken op de PC.

Zorg er ook voor dat de verversingsfrequentie van je HDMi-uitgangssignaal op 60Hz staat. Iets anders wordt niet geacepteerd door uw TV.

Extrizyo

Legacy Member
FORZA M zei:
En welke philips tv heb je exact? Bij de nieuwe toestellen van philips uit de 5000- en hogere reeksen moet je immers eerst een toestel configureren op een bepaalde HDMI-poort, en dan dit icoon uit het hoofdmenu kiezen, en pas vervolgens de verbinding aanvinken op de PC.

Zorg er ook voor dat de verversingsfrequentie van je HDMi-uitgangssignaal op 60Hz staat. Iets anders wordt niet geacepteerd door uw TV.


ja bij mij is het met zo'n menu, maar ik heb mijn hdmi kabel al op iedere poort gestoken en dan ingesteld maar dat werkt ook niet, en het staat op 60 hz

Extrizyo

Legacy Member
iemand nog een gedacht wet het zou kunnen zijn?

nog steeds niet opgelost, zou er niemand weten hoe dit komt?

krisse5844

Legacy Member
Al eens geprobeert een lagere resolutie door te sturen ipv 1920 x 1080?

Extrizyo

Legacy Member
wil dit probleem nog eens bovenhalen want heb het nog steeds, iemand die nog weet hoe dit zou komen?
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan