Archief - Enorme lagg

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Burny

Legacy Member
Xtala zei:
Ping is niet meer dan de tijd die een icmp pakket nodig heeft om een bepaald adres te bereiken.

Niet helemaal correct. Bij een ping command is de return trip inbegrepen.

Xtala zei:
Het kan best zijn dat dat enorm verschilt bij verschillende mensen.
Afstand, bekabeling, eventueel een probleem met een router op het netwerk, congestion, ...

Uiteraard, dat leek me overduidelijk. Maar het zijn diezelfde problemen die voor lag kunnen zorgen. Vandaar dat ping zowat de meest voor de hand liggende test is.
Een ping van 72 ms is niet rampzalig, maar het lijkt me toch de moeite waard om bv de pc eens rechtstreeks aan de modem te hangen, kijken of er een verbetering merkbaar is.

Xtala

Legacy Member
Goh ja, op basis van de OP lijkt het me dat er eentje wat langer onderweg was, niks abnormaals afaik.

FantastiQ

Legacy Member
Burny zei:
Niet helemaal correct. Bij een ping command is de return trip inbegrepen.



Uiteraard, dat leek me overduidelijk. Maar het zijn diezelfde problemen die voor lag kunnen zorgen. Vandaar dat ping zowat de meest voor de hand liggende test is.
Een ping van 72 ms is niet rampzalig, maar het lijkt me toch de moeite waard om bv de pc eens rechtstreeks aan de modem te hangen, kijken of er een verbetering merkbaar is.

Ja, dees heb ik nu gedaan lange kabel via den trap, want 3dage trug was er een telenet technieker die zei dat er teveel aftakkingen waren (routers en switches)
en dat da wel eens de oorzaak zou kunne zijn. Eens kijken of ik straks last heb van ping/jitter.

[B]Rocketeer

Legacy Member
Een max ping van 72ms is peanuts (ook al te zien waar de destionation ligt enal).
Hij heeft een average van 20ms, dus das niks.
Daarmee a je echt geen lag ondervinden (beste is natuurlijk om het ip van de server te pingen).

Het kan zelfs even goed op applicatielaag liggen, dan op de netwerklaag.
Een ping blijft dan ook gewoon een icmp pakket.

Uw ping gaat ook hoger zijn als uw datapakket groter is.
Als ikzelf een ping doe:
* 512 bytes pakket: 29ms gemiddeld
* 5120 bytes pakket: 73ms gemiddeld


Slechte performance kan aan veel liggen (hoeft vb. maar 1 node in het pad te zijn die verkeerde config heeft kwa routering/traffic-classification).
Zelf ben ik dagelijks bezig met Network Performance en deze week heb ik ook stuk training gehad om er Application Performance bij te doen.

Burny

Legacy Member
Volledig mee akkoord. Ik dacht trouwens dat het ging om een gemiddelde van 72 ms. Mis gelezen dus.

@ Xtala: nu snap ik uw 2de post :) Excuses.

En toch zou ik eens willen zien of die jitter vermindert als hij zijn pc rechtstreeks aan de modem hangt.

[B]Rocketeer

Legacy Member
Hier ben ik via wifi verbonden (acces point), deze AP is dan verbonden met een HP switch.
Switch gaat naar mijn cisco router en de router is verbonden met de bbox2 (wordt gebruikt als pure modem)

http://www.pingtest.net/result/34926110.png


Dus uw jitter is echt nog wel hoog.
Zoals Burny al zei: staat jouw pc nu rechtstreeks op de telenet modem of hangt er nog een router achter?

FantastiQ

Legacy Member
[B]Rocketeer;14531676 zei:
Hier ben ik via wifi verbonden (acces point), deze AP is dan verbonden met een HP switch.
Switch gaat naar mijn cisco router en de router is verbonden met de bbox2 (wordt gebruikt als pure modem)

http://www.pingtest.net/result/34926110.png


Dus uw jitter is echt nog wel hoog.
Zoals Burny al zei: staat jouw pc nu rechtstreeks op de telenet modem of hangt er nog een router achter?

Hij is nu rechtstreeks naar de modem verbonden, zou het aan de internet kabel kunnen liggen?

[B]Rocketeer

Legacy Member
en nu hij rechtstreeks aan de modem hangt (ik vermoed slechts enkele meters kabel?), heb je er dan ook nog last van?

Is het resultaat van de test hetzelfde met vb een andere pc/laptop?

FantastiQ

Legacy Member
[B]Rocketeer;14535061 zei:
en nu hij rechtstreeks aan de modem hangt (ik vermoed slechts enkele meters kabel?), heb je er dan ook nog last van?

Is het resultaat van de test hetzelfde met vb een andere pc/laptop?

jup rechtstreeks helpt niet en op andere pc (ook rechtstreeks naar modem) had ik zelfde, hoge jitter...

[B]Rocketeer

Legacy Member
Als het op andere pc's ook zo is, dan kan het misschien wel de modem zelf zijn of de bekabeling nar de modem toe. Of andere zaken van de provider.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan