Archief - DVD-Drive probleem

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

capt_snow

Legacy Member
Hey,

Ik probeer daarjuist een DVD af te spelen maar de dvd wil niet afspelen ,ik heb geprobeerd met andere dvd's en cd's maar steeds hetzelfde. Ik krijg ook geen foutmeldingen ofzo. Ik denk dat alles goed is aangesloten (als noob ben ik daar zelfs nog nooit aangeweest). Gisteren werkte alles nog perfect en nu opeens niets meer :s .Plz help :help:

Alvast bedankt.

Exit

Legacy Member
leg eens uit wat ie precies doet, en wat niet.
dvd/cd erin en dan .... staat drive wel bij deze computer, kunt ge op de cd/dvd, speelt ie nie af ... UITLEG

capt_snow

Legacy Member
dvd erin en doet niets dan bij deze computer -> dvd drive --> plaats een schijf in station D terwijl er een in zit. Begint zelfs niet te lezen dus ik denk dat het aan de lens ligt.

Exit

Legacy Member
stof, lens inderdaad vuil, of drive defect of vuil, proberen met een kuiscd of eens blazen in de drive ...

schumi2003

Legacy Member
had dat ook en ik heb een firmware update gedaan en toen kon hij de dvd wel lezen...


raar maar waar, firmware zou ik pas als laatse doen zunne....

capt_snow

Legacy Member
schumi2003 zei:
had dat ook en ik heb een firmware update gedaan en toen kon hij de dvd wel lezen...


raar maar waar, firmware zou ik pas als laatse doen zunne....
Sorry als het een belachelijke vraag is maar hoe doe je dat? :p (en wat is het? :shame: )

Exit

Legacy Member
kijkt op site van de drive en kijk naar firmware, uitleg zal er wel bijstaan.

schumi2003

Legacy Member
idd zoals Exit het zei zoek op google naar je drive ( officiele site van de maker ) en zoek daar dan na een firmware update...

firmware kan je gewoon vanuit windows doen maar zie dat u pc dan niet afslaagt tijdens het flashen anders ist voor de vuilbak :)

Geef anders u dvd-rom type en merk eens door anders ?

T€RM!N4T0R

Legacy Member
Ik heb zowat hetzelfde probleem met mijn Asus DVD-E616.
Heb de laatste firmware gedownload en trachten te installen maar krijg deze fout.
'k Zou om te beginnen al nie eens weten wat bedoeld wordt met "NG"
:help:

capt_snow

Legacy Member
Hier ben ik nog eens.
Hoe gebruik je die firmware iig want dat werkt hier niet? :p (nogthans voor de juiste dvd drive)

Alvast bedankt.

T€RM!N4T0R

Legacy Member
T€RM!N4T0R zei:
Ik heb zowat hetzelfde probleem met mijn Asus DVD-E616.
Heb de laatste firmware gedownload en trachten te installen maar krijg deze fout.
'k Zou om te beginnen al nie eens weten wat bedoeld wordt met "NG"
:help:
Niemand? :sad:

Exit

Legacy Member
capt_snow zei:
Hier ben ik nog eens.
Hoe gebruik je die firmware iig want dat werkt hier niet? :p (nogthans voor de juiste dvd drive)

Alvast bedankt.

zie "http://users.pandora.be/terminator/E616.JPG" als vb
een progje dat van de fabrikant is, selecteer de drive, slecteer de firmware en flash.

Blacky!

Legacy Member
Heb ook hetzelfde enkel dat m'n cd rw en m'n dvd nimer leest
dvd: SAMSUNG DVD-ROM SD-616Q
Heb net HL2 gekocht en kan het niet installere :(
Heb al gezocht op de site van samsung :) en niets gevonden
cd rw: MSI CD-RW MS-8384
Hulp :)

Exit

Legacy Member
leest geen 1 schijf meer?
lens vuil en kuisen (kuis cd'ke) lees de full topic en kijk of iets helpt, dan posten (en zeggen wa ge al geprobeert hebt!!)

T€RM!N4T0R

Legacy Member
Exit zei:
Welke fout??????
die pic zegt flash complete dus gelukt ....
En wat betekent dan die "Err:Verify NG !!"?
Eerst doet ie een flash, dan doet ie nog iets, want rechtsonderaan loopt dat balkje en dan ineens da bericht waarna ik terug op start en exit kan klikken...

M'n DVD-drive doet het iig nog steeds niet. :(
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan