L°rre
Legacy Member
Hallo iedereen,
Sinds een aantal maanden heb ik een ambetant probleem. Bij het downloaden van grote bestanden aan hoge snelheden (vb langer dan 15min downloaden aan +700kB/s ) valt mijn draadloze connectie met mijn laptop uit. Er staat dan een driehoekje bij de connectie en hij zegt ' bezig met identificeren'. Ik moet dan altijd mijn draadloze connectie uitzetten met een schuifknop, 5 sec wachten , en opnieuw aanzetten en ik heb onmiddellijk connectie met internet. Het rare hieraan is dat ik enkel de connectie met het internet verlies, ik kan nog steeds andere computers zien in het netwerk. Andere computers verliezen op dat moment niet de connectie met het internet, dus volgens mij is het geen router probleem.
Ik heb een D-Link WLAN router met ADSL2+. Laptop heeft een N-standaard wireless card. Het is een Dell laptop.
We hebben hier thuis nagenoeg identieke laptops (ene heeft een lagere core2duo processor met vista Home, andere heeft vista Ultimate en betere Core2duo.) Op de laptop met Ultimate valt de connectie dus uit, terwijl ik dat met andere laptop nooit meegemaakt heb.
VB gisteren viel de connectie 5 maal uit tijdens het kijken naar de docu 'HOME' op youtube op 720p.
Kan iemand mij helpen?
EDIT: Het probleem doet zich ook veel voor met utorrent. Ik heb incoming connections en outgoing verminderd naar het minimum en nog steeds valt het uit. Als test op andere laptop hetzelfde laten downloaden met zelfde settings en daar ging het zonder problemen aan 1MB/s
Niemand?
Sinds een aantal maanden heb ik een ambetant probleem. Bij het downloaden van grote bestanden aan hoge snelheden (vb langer dan 15min downloaden aan +700kB/s ) valt mijn draadloze connectie met mijn laptop uit. Er staat dan een driehoekje bij de connectie en hij zegt ' bezig met identificeren'. Ik moet dan altijd mijn draadloze connectie uitzetten met een schuifknop, 5 sec wachten , en opnieuw aanzetten en ik heb onmiddellijk connectie met internet. Het rare hieraan is dat ik enkel de connectie met het internet verlies, ik kan nog steeds andere computers zien in het netwerk. Andere computers verliezen op dat moment niet de connectie met het internet, dus volgens mij is het geen router probleem.
Ik heb een D-Link WLAN router met ADSL2+. Laptop heeft een N-standaard wireless card. Het is een Dell laptop.
We hebben hier thuis nagenoeg identieke laptops (ene heeft een lagere core2duo processor met vista Home, andere heeft vista Ultimate en betere Core2duo.) Op de laptop met Ultimate valt de connectie dus uit, terwijl ik dat met andere laptop nooit meegemaakt heb.
VB gisteren viel de connectie 5 maal uit tijdens het kijken naar de docu 'HOME' op youtube op 720p.
Kan iemand mij helpen?
EDIT: Het probleem doet zich ook veel voor met utorrent. Ik heb incoming connections en outgoing verminderd naar het minimum en nog steeds valt het uit. Als test op andere laptop hetzelfde laten downloaden met zelfde settings en daar ging het zonder problemen aan 1MB/s
Niemand?