Archief - draadloos netwerk uitbreiden

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

elespauls

Legacy Member
hallo,
ik heb nu beneden waar de telefoonlijn toekomt een belkin modem-router staan (vanaf daar wordt onze wifi dus uitgezonden) mijn ouders hun pc hangt daar gewoon met een LAN kabel aan. er ligt ook 1 LAN kabel naar boven naar mijn kamer vanaf daar dus ik heb geen problemen met internet. Maar mijn zus en broer die ook boven op internet willen zitten op draadloos en hebben geen goed bereik. We waren nu van plan om boven ook een router te hangen aan die kabel die toekomt op mijn kamer.zoiets bv.
BELKIN ROUTER N bij Vanden Borre: Ruime keuze, makkelijk vergelijken en kopen
dat zal wel werken en mijn zus en broer zullen beter bereik hebben maar is het dan nog altijd mogelijk om harde schijven en de printer te delen over ons netwerk?

Radiance

Legacy Member
Nee dat zal niet meer lukken als zij achter een tweede router zitten. Wat je moet kopen ipv een router is een doosje dat enkel een WIFI access point is zonder meer.

maxdevis

Legacy Member
kan perfect, je moet dan gewoon de tweede router juist instellen.
je zou ook kunnen kiezen om de wifi-router die je hebt naar je kamer te verhuizen en beneden een gewone (niet draadloze) te zetten.

elespauls

Legacy Member
die beneden is een met modem ingebouwd en ik heb geen telefoonlijn op mijn kamer dus dat gaat niet gaan

@radiance: kan je eens een vb geven van zo een toestel en waar je die kan kopen? liefst N 300mbps

Pascal 6oh9

Legacy Member
je koopt gewoon die router die je bijvoorbeeld toonde. Je steekt de kabel in dit geval gewoon niet in de WAN poort maar in 1 van de poorten die je normaal een computer zou aanhangen. Dan stel je de router in en zo zend hie het signaal verder van de router beneden zonder een nieuw netwerk te creëren

elespauls

Legacy Member
welke instellingen moet je dan gebruiken?
gewoon je router resetten en dan aansluiten op die andere maar op een van de 4 poorten die voor de pc bedoeld zijn

Nielsvds

Legacy Member
Hier kan je een handleiding vinden hoe dat je die extra router moet instellen als access point.

cooLopke

Legacy Member
In uw geval is het het beste een AP (Access Point) te kopen in plaats van een Router. Router gaat ook maar redelijk zinloos (is meestal duurder als een simpel AP (Access Point)).

Aansluiting AP:

Modem ==> Router poortx ==> Access Point.

Meestal kun je het Access Point ook instellen als Repeater (kan ook met router). Dit gaat namelijk uw aanwezige draadloze netwerk vinden en het signaal verder uitbreiden. Je moet dan wel de juiste instellingen geven.

Grtz

Radiance

Legacy Member
Hmm inderdaad mijn antwoord was eigenlijk wat kort door de bocht, je kan zeker enkel de LAN poortjes gebruiken en het 'router' gedeelte van de router niet gebruiken. Zoals cooLopke al zei is het qua prijs nog altijd niet interessant, een simpele access point is normaal gezien goedkoper.

Anderzijds, coolLopke, de AP gebruiken als repeater is hier niet interessant, dat doe je vooral om een afstand te overbruggen tussen 2 andere draadloze apparaten (bv. router en laptop). Hier heeft ie een netwerkkabel tot boven liggen, als je de keuze hebt : zo ver mogelijk bedraad gaan, zal altijd sneller en betrouwbaarder zijn dan wifi.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan