Archief - [deleted]

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

eXtreme

Legacy Member
Wij konden geen Telenet digitale tv krijgen, behalve als we een kabel door heel ons huis legden - omda die lijn of whatever in mijn pa zijnen bureau het huis binnenkwam (=mijlen van den TV). Dus.. :(

ElToro

Legacy Member
18,5 euro is niet veel meer dan de kabelkosten + je krijgt voor die prijs ook een decoder/modem. Normaal gezien wordt er een NTP + filter geplaatst op de telefoonleiding, (aftakkingen mogen enkel NA de filter, zeer belangrijk), dan een bbox2 en vanaf daar met UTP naar de decoder die je bij de tv plaatst.

UrbanusVanAnus

Legacy Member
tommie314 zei:
Ik heb even gekeken bij Telenet en blijkbaar kan je de digicorder aansluiten via de coxiale aansluiting en een hdmi kabel naar het scherm. MAAR je moet blijkbaar ook nog een UTP-kabel naar de modem leggen. Hoe lossen jullie dit thuis op? Die modem staat in de garage en moet je dan echt in de muur nieuwe kabels trekken als je digitale tv wil?

Powerline
gebruiken wij ook voor onze digicorder

ElToro

Legacy Member
Dreetn zei:
Voor belgacom tv heb je dat ook. Natuurlijk overpriced tot en met (niet dat het bij telenet anders is).

Koopt die zelfde devolo's maar is in een winkel voor minder dan 75 euro :p

Bij telenet dient die plc trouwens enkel voor de interactieve dingen. Pak gewoon een lange losse UTP om de box te activeren en trek die later uit. Heb je helemaal niet nodig verder.

Maarja als de bompa voetbal wilt zal hij toch belgacom tv moeten pakken.

Dreetn

Legacy Member
ElToro zei:
Koopt die zelfde devolo's maar is in een winkel voor minder dan 75 euro :p

Bij telenet dient die plc trouwens enkel voor de interactieve dingen. Pak gewoon een lange losse UTP om de box te activeren en trek die later uit. Heb je helemaal niet nodig verder.

Maarja als de bompa voetbal wilt zal hij toch belgacom tv moeten pakken.

Werken die ook voor belgacom tv? Mijn neef dat eens getest met van die gewone en hij kreeg enorm veel storing op zijn tv.

Slayerbe

Legacy Member
digicorder hier is al maanden niet meer aangesloten met een utp kabel. is zoals reeds gezegd enkel nodig voor interactieve rommel.

ElToro

Legacy Member
Dreetn zei:
Werken die ook voor belgacom tv? Mijn neef dat eens getest met van die gewone en hij kreeg enorm veel storing op zijn tv.

In theorie werkt dat met eender welke plc, maar die van devolo zijn kwalitatief wel vrij goed. Goedkoper dan bij belgacom ga je die niet vinden echter, kan je ze beter daar gaan halen. :)
tommie314 zei:
Je moet dus serieuze aanpassingen doen op de juiste kabels te leggen. Raar dat zoveel mensen digitale tv hebben dan.

Ik vind 18,5 euro per maand toch fors, of bedoel je dat de vaste telefoonaansluiting hier dan ook bij zit?

Niet echt, NTP is gewoon een aansluitdoosje met een speciale filter.
Simpel te monteren en zit mee in zo'n kit met volledige uitleg.
Het is echter belangrijk om dit te doen waar de telefoonlijn de woonst binnenkomt zodat er geen aftakkingen zijn want dit veroorzaakt storing.
Bij het NTP installeer je de modem (voor tv-only komt da neer op gewoon de 3 kabels insteken verder niks).
Vanaf de modem leg je een netwerkkabel naar de tv, daar zet je de decoder (ook 3 kabeltjes).

En als het echt niet lukt kan je altijd een technieker vragen, dit is zelfs gratis voor hulp bij diy pakketten.

18.5 is vrij veel, maar digitv bij telenet is uiteindelijk ook 12-13 euro/maand + huur van de digicorder.

BraveHeart

Legacy Member
Telenet geeft geen enkele voetbalwedstrijd uit van de jupiler league, daarvoor heb je belgacom TV nodig met de zender 11.
Telenet heeft dan wel sport prime, maar dat is meer buitenlandse sport dan iets anders.
Voor belgisch voetbal moet je dus bij belgacom zijn.

De internet verbinding voor digitale tv is dus niet nodig tenzij je gaat spelen en quizen met de dienst de rode knop, voor de rest heeft dat totaal geen nut, je hebt het niet nodig om tv te kijken.
Bij belgacom moet je wel internet verbinding hebben het is IPTV en dat werkt niet zonder een modem.

Nooby4Ever

Legacy Member
Slayerbe zei:
digicorder hier is al maanden niet meer aangesloten met een utp kabel. is zoals reeds gezegd enkel nodig voor interactieve rommel.

Bij ons is die zelfs nog nooit aangesloten

EagleEye

Legacy Member
Inderdaad, ik snap al de ophef niet. Als je gewoon tv wil kijken, en te lui bent om een UTP-kabel te trekken, doe het dan gewoon niet? Digitale TV zelf zal nog altijd werken hoor...

ElToro

Legacy Member
tommie314 zei:
Installeren moet ik zelf wel kunnen, maar zo'n netwerkkabel trekken van in de garage naar de woonkamer is niet zo leuk ;)

Paar gaatjes boren, wa gootjes tegen de muur, da valt meestal reuze mee meestal. Zolang je maar ruimte hebt en er geen rommel staat waar je moet werken.

Killertux

Legacy Member
Heb ik niet ergens horen ronken een tijdje geleden dat Telenet aast op de rechten voor Belgisch Voetbal en dat het contract van Belgacom bijna afloopt?

edit: http://www.digitalcafe.be/showthread.php?t=6273

Mss opa dus nog even paaien met het feit dat het seizoen bijna gedaan is, en dat het volgend jaar mss verandert?
Dan kun je eind juni nog altijd kijken wat je best doet :)

Van die UTP kabel: Das zoals hierboven gezegd enkel voor interactiviteit.
Als ze komen aansluiten leg je zo een kabel doorheen uw ganse huis en zeg je hen dat je hem wel door de muur zal trekken van zodra je een namiddagje tijd hebt.
Zijn ze weg -> steek die kabel gewoon in de kast ;-)

ElToro

Legacy Member
Killertux zei:
Heb ik niet ergens horen ronken een tijdje geleden dat Telenet aast op de rechten voor Belgisch Voetbal en dat het contract van Belgacom bijna afloopt?

edit: Belgacom-topman: 'Voetbalcontract niet meer zo belangrijk" - Telenet Digital Café - Het forum over digitale televisie via Telenet

Mss opa dus nog even paaien met het feit dat het seizoen bijna gedaan is, en dat het volgend jaar mss verandert?
Dan kun je eind juni nog altijd kijken wat je best doet :)

Das geen slecht idee inderdaad, maar voetbal is te belangrijk voor Belgacom, ik geloof nooit dat ze iemand anders er mee gaan laten lopen. Dat het "niet meer zo belangrijk is" zal vooral gemanoeuvreer zijn om de prijs te drukken denk ik.

Exit

Legacy Member
belgacom tv = IP tv => dus ALTIJD via netwerk kabel, geen coaxkabel meer.

telenet digitaal = DVB-C => via coaxkabel.
modem/internet is voor interactieve toepassingen, films huren, rode knop EN controle van de boxen als je 2 of meer boxen hebt, dan moeten ze op de modem hangen.

[B]Rocketeer

Legacy Member
Zoals exit zegt is het enige juiste.
IPTV ftw.

love it om draadloos overal naar mijnen tv te kunnen zien zonder dat ik zorgen moet maken of er al dan niet nen kabel ligt
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan