Archief - Bottleneck?

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

AssassiN

Legacy Member
Ik zit met een vraagske omdat ik het raar vind dat men fps in games nogal bijzonder laag is voor de specs die ik heb en het blijkbaar ni veranderd als ik de settings lager zet.

Als ik bv UT3 speel dan zakt men fps soms tot 40 en is men max 150. Ik speel UT3 normaal op max en men fps verandert zelf niet eens wanneer ik alles op het laagste zet. Ik heb dan nog altijd drops tot 40...

Mobo: ASUS M4A89GTD PRO/USB3
CPU: AMD Phenom II X4 965 Black Edition 125W
Geheugen: Kingston HyperX 4GB DDR3-1333 CL7 kit
GPU: Sapphire Radeon HD 6870 1GB

Ik heb vandaag de nieuwste drivers geinstalleerd voor men grafische kaart maar het heeft nog steeds niets veranderd.

Enig idee?

Metteh

Legacy Member
mmm kan normaal gezien niet.

zou eens memtest doen om uw ramgeheugen te testen.
een bottleneck hebt ge niet eerder 1 zaak dat niet tegoei werkt.

HD die iets aan het zoeken is mss?

Een HD gaat uw FPS niet zo hard beïnvloeden, eerder graka, ram geheugen en cpu.

AssassiN

Legacy Member
Ik vraag et omda mensen zeggen da men CPU te traag zou zijn voor men GPU, wat ik bijzonder raar zou vinden :wtf:.

Ben nu bezig met een memtest, voor de moment nog geen error.

Metteh

Legacy Member
AssassiN zei:
Ik vraag et omda mensen zeggen da men CPU te traag zou zijn voor men GPU, wat ik bijzonder raar zou vinden :wtf:.

Ben nu bezig met een memtest, voor de moment nog geen error.

Die mensen zou ik inderdaad nooit meer om advies gaan vragen. :p voor te gamen heb je eigenlijk met een goeie duo core ook al genoeg omdat veel games de quad core nog niet eens goed benutten.

en geloof mij ik heb dezelfde processor en die word nog niet eens voor 75% benut. ;)

Mijn gedacht ligt eerder bij een defect aan het ramgeheugen, of de videokaart.

Samus007

Legacy Member
Ik heb ook die CPU en die draait zeker nog niet max bij eender welk spel, je kan daar makkelijk die 6870 of zelfs 6950 in crossfire draaien zonder dat uw CPU de bottleneck word, ik sluit me aan bij murder, ram of graka, om zoeits te vinden zou je ergens eens 4 GB ram moeten lenen en eventueel een graka, zoiets is altijd puzzelen totdat je het hebt.

AssassiN

Legacy Member
Ik heb hier nog een 4890 liggen die ik vervangen heb omdat de kabel steeds tegen de fan zat(onder de cover). Mss die er eens terug insteken en testen.
Kheb die 6870 een paar maand ofzo, zal ik dan wss terug kunnen opsturen naar alternate dan voor een nieuwe of herstel.

Ik heb een gevoel da het eerder ligt aan men grafische kaart, morgen eens testen :).

Bedankt ondertussen voor de moeite :p.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan