Archief - BENCH: Heaven Benchmark 2.0

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

morfer

Legacy Member
Unigine Heaven DirectX 11 benchmark 2.0


Settings waar je de benchmark op draait.

Normale ranking:
DX11
Shaders: high
Tessellation: normal
Anisotropy: 8x

AA: off
1920x1080 ( wanneer uw scherm die resolutie niet aankan draai je gewoon niet in fullscreen en dan lukt dat wel. )


Extreme ranking:
DX11
Shaders: high
Tessellation: Extreme
Anisotropy: 16x
AA: 8x
1920x1080 ( wanneer uw scherm die resolutie niet aankan draai je gewoon niet in fullscreen en dan lukt dat wel. )


Laat de resultaten maar komen !
Op het einde van de benchmark druk je save.
Deze AANPASBARE html file open je in een Browser + Kladblok met uw nick van 9lives, uploaden en posten.
Gelieve de snelheden van uw hardware er ook bij te vernoemen ( GPU )
Ik reken op jullie eerlijkheid, Je mag altijd een printscreen nemen van de score tijdens de benchmark, maar hier kreeg ik een zwarte copy..
Wanneer het lukt laat het mij aub weten.

Cheaters worden geband van de lijsten, we halen ze er wel uit !
Ongeloofwaardige scores zullen om een geforceerde oplossing vragen
desnoods een FOTO met een fysieke camera nemen van uw beeldscherm.
Keep it clean guys..

Normaal:

AMD ( ati )

Morfer 6970 CF 950/1450 2826

NVidia



Extreme:


AMD ( ati )

Morfer 6970 CF 950/1450 1420

NVidia

Exoronic 580GTX 930/1100 947

morfer

Legacy Member
Wasbeer zei:
Sgoon en dees plaatske reserveer ik me =D

Mijn score's zijn gepost :D bij deze ben ik dan toch de eerste :D
Binnenkort test ik Tripl Cf 6970 ;)

Wasbeer

Legacy Member
morfer zei:
Mijn score's zijn gepost :D bij deze ben ik dan toch de eerste :D
Binnenkort test ik Tripl Cf 6970 ;)

als TS zijn u scores nooit eerst :p :p dat zou toch kei oneerlijk zijn hahah :D

morfer

Legacy Member
Wasbeer zei:
als TS zijn u scores nooit eerst :p :p dat zou toch kei oneerlijk zijn hahah :D

Ok daar kan ik inkomen :D zie maar dat iemand anders niet eerst op de ranking staat ^^ :D

morfer

Legacy Member
Wasbeer zei:
:p wacht maar :p 6990 crossfire coming up :p

Ik vraag mij af of dat CFx4 zal ondersteunen xD of 3x

Ach dat is niet realistisch meer voor een normale game pc :D das al meer Pro benchmarking :D

Xtala

Legacy Member
Ik kan mij hard vergissen maar is wordt Heaven niet beschouwd als crappy omdat die enorm zwaar op Tesselation bouwt?

Wasbeer

Legacy Member
ja bouwt idd heel ma dan ook heel zwaar op tess en daarin zouden de nvidia's voordeel halen daarom splits morfer ze ook ..

ik doe dat ook in mijn bench thread vind het zo wat eerlijk...

morfer

Legacy Member
Er zal altijd wel een merk zijn dat meer voordeel heeft op een ander, zoals nv met zijn psychix in vantige.. etc etc

Xtala

Legacy Member
Er zal inderdaad altijd een voordeel zijn, maar dat voordeel moet dan zijn voor de beste kaart.
Als uit algemene benches blijkt dat een willekeurig ATI model sneller is dan een willekeurig nVidia model, terwijl dat nVidia model er dan in de Heaven benchmark beter uitkomt puur door Tesselation (een feature die enkel in benches supported is!), lijkt me dat verre van ideaal :p

Chronic

Legacy Member
jep hawx 2 maakt ook gebruik van tesselation en daar is nvidia ook veel sneller met die feature aan. Wel een boring spel overigens

morfer

Legacy Member
Nog 2 voorbeelden.

metro 2033
S.T.A.L.K.E.R. Call or Pripyat (DirectX 11)

Laat de scores maar komen btw :) ik ben benieuwd naar de 580GTX

redalerd

Legacy Member
Heaven normale mode: 2303
Heaven extreme mode: 1226

Imageshack - heavenbenchmarkresults.png

nvidia forceware 266.58 , intel i7 930 @ 4ghz, corsair h50 CPU cooler, GTX 470 SLI @ 800, 1600, 1725, moederbord: alienware area 51custom, geheugen: kingston 1333hz @ 1520 mhz, case alienware area 51, 3x Cooler Master SickleFlow 120 2000rpm

morfer

Legacy Member
redalerd zei:
Heaven normale mode: 2303
Heaven extreme mode: 1226

Imageshack - heavenbenchmarkresults.png

nvidia forceware 266.58 , intel i7 930 @ 4ghz, corsair h50 CPU cooler, GTX 470 SLI @ 800, 1600, 1725, moederbord: alienware area 51custom, geheugen: kingston 1333hz @ 1520 mhz, case alienware area 51, 3x Cooler Master SickleFlow 120 2000rpm

Ok, deze avond zet ik er u bij :P
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan