Archief - Audio splitter?

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

b0rn2die4

Legacy Member
Hey,

ik zit met een probleem. Ik heb namelijk een soundstation dat ik wil koppelen aan de digibox EN aan mijn playstation 3. Nu het heeft zo een gekende rood en witte uitgang. Nu was mijn vraag of ik deze rode en witte plug kan splitten in totaal 4 plugs, zodat ik de soundstation op hetzelfde moment op mijn ps3 als op mijn digibox kan aansluiten. Zodat ik niet telkens achter mijn scherm hoef te kruipen en te pluggen en te unpluggen.

Weet iemand hier raad voor?

alvast bedankt !

Joris .

TehJoker

Legacy Member
klein detail: bedoelt u dat het geluid moet doorgestuurd worden vanuit die soundstation naar de digicorder en naar de ps3 of dat het geluid van de ps3 en de digicorder naar die soundstation moet doorgestuurd worden?

Dit eerste: 1 input naar 2 outputs, is niet moeilijk en de benodigde kabeltjes kan je vinden in iedere multimediawinkelketen zoals mediamarkt of vandenborre (vandenborre ben ik wel niet zeker ...)

Het tweede: twee inputs naar 1 output, is iets moeilijker en is misschien ook niet mogelijk. de benodigde kabeltjes zouden misschien ook te vinden zijn in de multimediawinkel.

Het benodigde type kabel hangt af van hoe de kabels moeten aangesloten worden op de 3 apparaten.

b0rn2die4

Legacy Member
het is de bedoeling om het geluid van de ps3 en digicorder naar het soundstation te sturen. Maar dit moet toch mogelijk zijn? Mits natuurlijk maar 1 van beide apparaten aan staat..

TehJoker

Legacy Member
ja dit zou normaal mogelijk zijn, en als ik het goed opheb ka je daar ook hetzelfde kabeltje voor gebruiken: een 1x male tulp naar 2x male tulp (per kleur van kabel), een kabeltje die je waarschijnlijk niet zal kunnen vinden.
Best aan te raden is: 1x male tulp naar 2x female tulp (per kleur van kabel) en daaraan de kabels te hangen die je nu al gebruikt.

b0rn2die4

Legacy Member
TehJoker zei:
ja dit zou normaal mogelijk zijn, en als ik het goed opheb ka je daar ook hetzelfde kabeltje voor gebruiken: een 1x male tulp naar 2x male tulp (per kleur van kabel), een kabeltje die je waarschijnlijk niet zal kunnen vinden.
Best aan te raden is: 1x male tulp naar 2x female tulp (per kleur van kabel) en daaraan de kabels te hangen die je nu al gebruikt.

goh net iets te technisch voor mij :p heb je geen link met fototje ervan? :)

b0rn2die4

Legacy Member
hmm dat snap ik wel. maar wat je idee is om het te laten werken bij mij niet echt :o

Exit

Legacy Member
je hebt GEEN splitter nodig maar een switch!

splitter => een uitgang naar 2 ingangen
maar jij wilt 2 uitgangen naar 1 ingang brengen
dus heb je zoiets nodig: audio switch - Google zoeken
dan selecteer je 1 van de ingangen welke je wilt beluisteren

b0rn2die4

Legacy Member
Exit zei:
je hebt GEEN splitter nodig maar een switch!

splitter => een uitgang naar 2 ingangen
maar jij wilt 2 uitgangen naar 1 ingang brengen
dus heb je zoiets nodig: audio switch - Google zoeken
dan selecteer je 1 van de ingangen welke je wilt beluisteren

nice ! ziet er perfect uit wat ik nodig heb :) in welke prijsklasse ligt dit apparaatje ongeveer?

kan ik DIT hiervoor ook gebruiken?

da_diablo

Legacy Member
b0rn2die4 zei:
nice ! ziet er perfect uit wat ik nodig heb :) in welke prijsklasse ligt dit apparaatje ongeveer?

kan ik DIT hiervoor ook gebruiken?

yep, dat is wat je zoekt. er zit zelfs nog video bij, maar dat maakt niet uit. da's wel weinig geld..

Exit

Legacy Member
yip, zoiets ja
in Mediamarkt hebben ze ook van die schakelaars, weet de prijs niet meer
heb er een hama ap-04 gehaald (4 poort schakelaar), was niet zoveel
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan