Archief - 4x Formateren per week

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

PsYroN

Legacy Member
Hoi,

Zoals ge kunt leze heb ik een irritant probleem ivm men pc'ke
Ik heb nu pas geformateerd en weet echt niet wa er mis is...
Heb anti-virus, Firewall, laatste Windows updates, internet... alles tege virussen en SPAM dus. Heb 2 schijven (één van 40GB en één van 20GB)
Formateer allen C schijf omdat op D schijf allen muziek zit mss dak die ook is formateren?
Games: STEAM (Counter-Strike), FIFA 2005

Heb onlangs ATI radeon 9600PRO 256MB DDR, mss dat daar ergens een fout zit ofzo? kweeni ben noob in da soort zaken :)

K da is het zowat denk ik mss moet ge men system specs hebbe...
P4, 256 MB RAM, 2.0GHz, 60GB, ATI 9600PRO, SD-ram moederbord

Dank bij voorbaat

FeNiX4LiFe

Legacy Member
leuke omschrijving.

maar je bent 1 ding vergete what is the problem

PsYroN

Legacy Member
FeNiX4LiFe zei:
leuke omschrijving.

maar je bent 1 ding vergete what is the problem

Jah hoe komt da ik altijd moet formateren?
Vroeger met zelfde specs,... ging pc heel goed
Heb juist gescant op virussen en op geen van de 2 schijven is er een virus te bespeuren

*EDIT* PC crasht gewoon alles blijft steken, ik reset, en in de laadbalk van WinXP blijft die hange en reboot opnieuw en opnieuw, heb zo eens de hele nacht late doen maar heeft nx geholpen.
Ene in de klas zei dak BIOS moest veranderren en heb daar dus alles op Default gezet.

Havoc

Legacy Member
PsYroN zei:
Jah hoe komt da ik altijd moet formateren?
Vroeger met zelfde specs,... ging pc heel goed
Heb juist gescant op virussen en op geen van de 2 schijven is er een virus te bespeuren

Ge kunt misschien zeggen WAAROM ge moet formatteren?

Wover

Legacy Member
wss een hardware probleem:

- hardeschijf: kan een of ander opstartbestand ni lezen, zodat bij het opstarten em blijft steken, probeer een checkdisk ofzo te runnen (normaal doetem da automatisch), indien da ni helpt nieuw hd
- moederbord: tja, als daar iets mee scheelt kundet wel vergeten, nieuw mobo, nieuw ram, nieuwe cpu dan wss ook... misschien huidige pc specs ns geven?

Ranzy

Legacy Member
Kan je hem opstarten de eerste keer nadat je hebt geformatteerd en windows geinstalleerd?

PsYroN

Legacy Member
Ranzy zei:
Kan je hem opstarten de eerste keer nadat je hebt geformatteerd en windows geinstalleerd?

Ja als ik pas heb geformateerd dan werkt ie 2 dagen perfect en dan ineens steekt ie vast en er gaat nx buiten formateren

EDIT: System specs: P4, 256MB RAM, 2.0GHz, DDR 60GB, SD-RAM moederbord (wa voor één weet ik ni), oude kaart (ATI radeon 7500 64MB) Kaart da er nu insteekt (ATI radeon 9600PRO 256MB DDR)

vinteg

Legacy Member
ionstaleer nu is niks van drivers ofzow, mer echt niks he gewoon windows, dan gaat uwee pc voor geen zak vooruit(i know) maar als em dan 2 dagen of meer bolt weet ge tenminste da het software is, en koppel u D schijf ook eens af voor het geval er een virus opstaat of iets anders. als eem dan na 2 dagen ni blokeert probeerde stukske voor stukske elken driver te instaleren

PsYroN

Legacy Member
vinteg zei:
ionstaleer nu is niks van drivers ofzow, mer echt niks he gewoon windows, dan gaat uwee pc voor geen zak vooruit(i know) maar als em dan 2 dagen of meer bolt weet ge tenminste da het software is, en koppel u D schijf ook eens af voor het geval er een virus opstaat of iets anders. als eem dan na 2 dagen ni blokeert probeerde stukske voor stukske elken driver te instaleren

Dus ik installeer geen anti-virus, firewall,... alleen windows service pack 2 bla bla bla?
ps: heb de keer voor de laatste format C met graka ni geupdate en is toch nog blijve steken

vinteg

Legacy Member
mja antivirus kunde mss instaleren, maar ik werk hier nu al weer een goeie 5 maand zonder antivirus en nog nooit een probke gehad, als ik nen antivirus nodig heb gebruik ik dien wel op de site van panda-antivirus(online scan dus)

Ranzy

Legacy Member
Een firewall moet je na SP2 zoiezo niet installeren, er is er eentje geintegreerd. Ik zou wel windows volledig updaten hoor, anders zit je binnen 20 minuten met een trojan of zo...

Edit/
En ja, geen virusscanner is gewoonweg dom in deze tijden. Kom je op de verkeerde sites of open je per ongeluk een verkeerde attachment dan heb je er van. Ik raadt Kaspersky Personal antivirus ten zeerste aan, dit is echt de beste virusscanner die er is.

PsYroN

Legacy Member
vinteg zei:
mja antivirus kunde mss instaleren, maar ik werk hier nu al weer een goeie 5 maand zonder antivirus en nog nooit een probke gehad, als ik nen antivirus nodig heb gebruik ik dien wel op de site van panda-antivirus(online scan dus)

Idd heb ook online scan van Panda net gedaan en er is dus geen virus te zien en dus zal het daar ni aan liggen...
Het is me wel opgevalle dat pc altijd blijft steke als ik op het internet bezig ben en dus niet tijdens het gamen

Demonneken

Legacy Member
Panda werkt juist even goed elke andere virusscan...

TS, ik denk dat er hier al genoeg gezegt is geweest wat ge best doet he :)

PsYroN

Legacy Member
Ranzy zei:
Panda is the suck...

Weet gij geen FREE anti virus, dan nog wel goed is, scanner om te downen ofzo, want ik heb geen zin om daar 50€ aan uit te geve, en zeker ni met zo een kwakkel pc

spokkie_spok

Legacy Member
gemoet da ne keer doen 2maand zonder virusscanner werke. als ge dan norton ofzo ne keer laat scanne en gehebt geen 1virus
installert norton ne keer als als ge het 2weke zondervirus uithoud moogt gecontent zijn
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan