Archief - 2 pc'kes met elkaar verbinden.

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Wover

Legacy Member
Yo,

Ik ga strax Dj spelen (da's eigenlijk al veel gezegd, liekes opzetten is een beter benaming :p) bij ne maat, maar dieje wilt ook liekes van zijne pc horen, dus moet er een manier zijn om zijn pc met de mijne te verbinden. Dus mijn vragen zijn:

- crossed of straight UTP?
- Hoe moet ik zijn pc aanspreken, en moet ik daarvoor rechten ed instellen? Op school kunnen we dat met \\[computernaam]\$8 ofzo, maar dan zijn we wel aangemeld als admin op het domein, dus zal dat zo gewoon ook gaan met 2 lokale admins?

greetz, en gelieve voor 3u te antwoorden :)

Woverke

Sergeant_bob

Legacy Member
ne crossed voor 2 pc's alleen

ma als ge ook internet nodig ebt dan ebde ne hub nodig voor ertussen maar voor dees zou ne crossed genoeg moete zijn :)

walvis

Legacy Member
inderdaad nen crossed of simpeler is een router met dhcp. als alles dan goed gaat moete niets instellen behalve u gedeelde mappen(als het windows is wa ik wel denk)

http://www.wown.com/
staat redelijk veel op

Wover

Legacy Member
ik ga enkel ne crossed UTP kabel kopen e. Ik ga gene router kopen voor ene keer te gebruiken...

Maar welke specifieke instellingen moet ik dan doen, of kan ik gewoon via wizardjes van "mijn netwerkverbindingen" alles tegoei laten werken?

metaphore

Legacy Member
ik zeg een ding :) me crossed kabel werke is dikke miserie
kheb hier ook twee pc'kes me crossed verbonden (alé had)
en da heeft lang geduurt voor da die elkaar eindelijk herkenden zenne :)
en ik wou dan nog internet op beide (via ene naar den andere dus) en daar hebbek zowa nen hele dag aan moete prutse voor da werkte :p
(ok da was, maar nu hebbek wel meer dan een ding gezegd ;) )

Wover

Legacy Member
da's zo ne nerd die er niks van kent, als ge daar nog maar "pc opendoen" tegen zegt dan begint em al te blijten...

en als dieje crossed cable dan zo slecht is, kan ik die pc's dan ni via USB verbinden?

metaphore

Legacy Member
"bij ne maat"..."das zone nerd"----> toffe maten hebt gij :)

eumh me usb kunde die nie verbinden nee :) kheb het ook is getest maar da gaf nie echt veel bij mij :p
kzou dan gewoon dieje crossed proberen... kweet nu nie of ge veel van netwerken kent? zoniet kan da wel wa knoeiwerk opleveren :d maar da zal uiteindelijk wel lukken zeker??
gewoon wa wizardjes volgen en uiteindelijk vindt ge wel iets da klopt hehe
en aangezien er geen internet moet overgebracht worden zal da wel lukken
toch veel succes ;)

walvis

Legacy Member
met usb gaat wel ma die kabels zijn gewoon te duur.
koop u die crossed kabel en ge zijt er snel van af.
das wel zoeken met netwerkinstellingen en zo

Firestyler

Legacy Member
zet wel de firewall's uit, deze kunnen ook nog wa problemen geven anderz, en ze zijn toch maar in LAN gekoppeld zullen er wel geen beestjes op uwen PC komen

Wover

Legacy Member
Het heeft dus gene zak gewerkt. Ik heb een crossed kabelke van 5m gekocht voor €2.5 en die pc'kes met elkaar verbonden, dan de IP's en de werkgroepen aangepast, en dan eerst via een wizardje gedaan, maar toen vond enkel de pc van mijne maat mijne pc, en hij kon er niet op omdat em geen rechten had. Aangezien ik niets kon vinden van pc's, kon ik er ook geen rechten aangeven enz... maw der heeft heel den avond boegtmuziek opgestaan maja...

Kan het zijn dat het ligt aan het feit dat ik XP SP2 heb en hij enkel SP1?

Exit

Legacy Member
nope

crosskabel in beide pc's, dan op beide pc's die wizard doorlopen

dan bij netwerk eigenschappen, zien dat beide in zelfde werkgroep zitten (normaal is dit zo voor die xp's)
dan elk een ip geven, bvb 192.168.0.1 en 192.168.0.2 (x.x.x. moet zelfde zijn, enkel laatste cijfer anders) en beide zelfde subnet 255.255.255.0

dan op beide pc's zien dat er iets gedeeld is ... bvb muziek map ... dan voor die rechten best dat ge op uw pc de gebruiker aanmaakt waarmee uwe maat aanmeld op zijn pc (zelfde naam EN wachtwoord) en omgekeerd, uw usernaam in zijn pc ... als ge beide administrator gebruikt moet ge bij verbinden den andere pc zijn administrator pw opgeven om te verbinden ...

willy486

Legacy Member
ik doe da zoveel thuis, dat moet zeker lukken. gemakkelijkst is van alles op automatisch te zetten. en als dat niey gaat eens te gaan foefelen met ip en zo

Wover

Legacy Member
Exit zei:
nope

crosskabel in beide pc's, dan op beide pc's die wizard doorlopen

dan bij netwerk eigenschappen, zien dat beide in zelfde werkgroep zitten (normaal is dit zo voor die xp's)
dan elk een ip geven, bvb 192.168.0.1 en 192.168.0.2 (x.x.x. moet zelfde zijn, enkel laatste cijfer anders) en beide zelfde subnet 255.255.255.0

dan op beide pc's zien dat er iets gedeeld is ... bvb muziek map ... dan voor die rechten best dat ge op uw pc de gebruiker aanmaakt waarmee uwe maat aanmeld op zijn pc (zelfde naam EN wachtwoord) en omgekeerd, uw usernaam in zijn pc ... als ge beide administrator gebruikt moet ge bij verbinden den andere pc zijn administrator pw opgeven om te verbinden ...

mja had da allemaal gedaan ze, alleen van dezelfde gebruikersnaam enz haddek ni gedaan...

alsk mijn oude pc terug fatsoenlijk maak zalk wel ns wa prullen dermee...

wibra

Legacy Member
een maat van mij heeft volgend scriptje gemaakt in php:

1 server speelt de liekes af. de clients connecteren met de server en uppen een mp3. die wordt dan in de wachtlijst gezet (er wordt rekening gehouden met prioriteit, iemand die nog niks heeft geupload krijgt voorrang op iemand die al meerdere liekes heeft geupped) en afgespeeld.

op die manier kun je natuurlijk geen echte dj spelen (crossfade enzo)

je kon het ook met DC++ geprobeerd hebben, wat ook vrij omslachtig is.

en voor het delen van mappen geeft ge gewoon iedereen toegang tot een map.
(rechtermuis op map, eigenschappen, delen, voila)

RpR

Legacy Member
De missere is simpel op te lossen :)
gewoon \\pcnaam in windows verkenner dan vind hij de andere sneller dan wanneer men gewoon wacht :)

Fear

Legacy Member
RpR zei:
De missere is simpel op te lossen :)
gewoon \\pcnaam in windows verkenner dan vind hij de andere sneller dan wanneer men gewoon wacht :)


idd, mar dan doen je best \\werkgroep\pcnaam ;)

webstar

Legacy Member
Ik heb gewoon de netwerkwizard van xp uitgevoerd, en die pc's hebben elkaar gewoon herkend. Ik kan me nie voorstellen da da zo moeilijk is.

metaphore

Legacy Member
haha ik heb het gezegd hé da da miserie ging zijn :p
das altij me die cross stuff :) altij kei lang prutse voor da da macheert
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan