Archief - High end kaarten van vroeger

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

flupke1

Legacy Member
Ik zoek de topmodellen uit de oude doos:

Nvidia:

Geforce 1, Geforce 2 GTS, Geforce 3, Geforce 3 ti500, Geforce 4 4600

Voodoo:

om het even dewelke

Ati:

8500 (aiw eventueel)

Liefst compleet met doos en handleiding (verzamlelstukken)

flupke1

Legacy Member
De 8500le stond nooit bovenaan in zijn generatie. Toch bedankt.

woutervh

Legacy Member
creative 3DFx Voodoo 2 met 12MB
Ik heb ooit de doos en boekskes en zo gehad. Of ik die nu nog heb is de vraag. Ik vrees van niet...

Interesse?

flupke1

Legacy Member
@woutervdh

wat denk je van een 10-tal euro inclusief indien in goede staat (doos en dergelijke)

babykiller123

Legacy Member
Geforce4 Ti 4200 ...

PM als je interesse hebt want ik kom hier niet zoveel ;)

flupke1

Legacy Member
Het gaat hier om kaarten die op een gegeven moment de top waren.

Een 4200 was op het moment van uitkomen de "laagste" kaart in het van de "ti"-reeks van Nvidia, de koploper was de ti 4600.

Het is steeds de topkaart van een zeker moment dat mij interesseert.

flupke1

Legacy Member
Xoliul zei:
OT: mag ik vragen waarom je die zoekt ? Museum ofzo ;) ?


Ik speel al langer met het idee om uit elk jaar (sinds 97) enkele systemen samen te stellen die toen als "top of the bill" golden wat consumentenelectronica betreft, en dan vooral met games als hoofdbedoeling van die systemen.

Vandaar dat het leuk is als ook de originele driver cd's en de bijgeleverde spellen er nog bij zitten.

Het is dus eerder uit nostalgie (ben zelf als hobby met pc-hardware bezig sinds 1993) en voor het plezier.

edit: typo's

No Fun At All

Legacy Member
flupke1 zei:
Ik speel al langer met het idee om uit elk jaar (sinds 97) enkele systemen samen te stellen die toen als "top of the bill" golden wat consumentenelectronica betreft, en dan vooral met games als hoofdbedoeling van die systemen.

Vandaar dta hget leuk is als ook de originele driver cd's en de biujgeleverde spellen er nog bij zitten.

Het is dus eerder uit nostalgie (ben zelf als hobby met pc-hardware bezig sinds 1993) en voor het plezier.

redelijk cewl idee wel :p

kunde zo een perfecte tijdlijn volgen van de graphics evolutie

flupke1

Legacy Member
De Ati Rage pro moest in 1999 al de duimen leggen tegen de TNT2 ultra. Enkel de Ati Fury Maxx kan mij bekoren uit die periode.

Die 9800 Pro komt wel in aanmerking, maar daar gaat de vraagprijs nog te hoog van zijn.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan