Archief - thread voor allerlei nieuws en discussie

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

:unsure:

Legacy Member
Brent-4 zei:
Opstaan is hier eigenlijk om 4u10 om precies te zijn :p
En diegene die goed zot zijn bij ons kunnen ook om 3u30 beginnen :crazy: Niks voor mij zi

kheb dat als studentenjob gedaan.

Ben ik blij dat ik er vanaf ben :puke:

Brent-4

Legacy Member
:unsure: zei:
kheb dat als studentenjob gedaan.

Ben ik blij dat ik er vanaf ben :puke:

Ik wou wel eens een weekske om 3u30 beginnen maar geen 7 weken aan één stuk zi :p Blijkbaar heeft ze dat dan opgevat als liever niet :)
Als ge dan begint kunt ge ze wel 'scheppen' :crazy: Kan nu ook al niet klagen :p

pamperke

Legacy Member
Brent-4 zei:
Wat is 'de vroege' voor jullie? Ik doe nu 7 weken vakantiejob en start om 5u. Iedere dag dus om 4u uit men nest.
De donderdag begin je dat inderdaad al te voelen :p Of beginnen jullie nog vroeger?

Bij ons is de vroege van 5u48 tot 13u48. Ik moet dan om half 5 opstaan aangezien ik toch een 40-tal minuten moet rijden nog. En 't is een werkweek van 7 dagen (ook weekends en feestdagen).
Vooral dat weekend dat er halfweg in zit maakt het zwaar om er 7 te doen vind ik. Er zijn altijd sociale verplichtingen waar je moeilijk onder uit kan waardoor je wat later in je bed ligt en dat wreekt hem direct bij mij.

We doen nu bij wijze van proef wel een jaar een ander systeem. 4 vroeges en 3 lates, en de week daarop dan 3 vroeges en 4 lates. Dus nog steeds 7 dagen aan een stuk maar ik vind het 1000 keer beter te doen :)

Brent-4

Legacy Member
pamperke zei:
Bij ons is de vroege van 5u48 tot 13u48. Ik moet dan om half 5 opstaan aangezien ik toch een 40-tal minuten moet rijden nog. En 't is een werkweek van 7 dagen (ook weekends en feestdagen).
Vooral dat weekend dat er halfweg in zit maakt het zwaar om er 7 te doen vind ik. Er zijn altijd sociale verplichtingen waar je moeilijk onder uit kan waardoor je wat later in je bed ligt en dat wreekt hem direct bij mij.

We doen nu bij wijze van proef wel een jaar een ander systeem. 4 vroeges en 3 lates, en de week daarop dan 3 vroeges en 4 lates. Dus nog steeds 7 dagen aan een stuk maar ik vind het 1000 keer beter te doen :)

7 dagen na elkaar is inderdaad wel lang. Bij ons kan je kiezen voor 3u30-11u of 5u-12u30 (zoals ik), zijn slechts dagen van 7 werkuren :) Valt dus al bij al nog goed mee eigenlijk.

ikbenben

Legacy Member
Vroege bij mij is van 5u48 tot 13u50. Morgen mijne laatste en ik ben een wrak, ik haaaat de vroege :(
Vroeg opstaan is echt niets voor mij. Sebiet gaan slapen sie want ik kan mij met moeite wakker houden.

Xhizor

Legacy Member
pamperke zei:
Na 4 vroeges is mijne namiddag toch ook om zeep hoor :unsure:

Altijd op tijd in je bed kruipen rond 21-22 uur en normaal gezien mag je daar geen problemen mee hebben. Doe nu al 9 jaar de vroege en zou het echt niet zien zitten om de late ploeg te doen :)

Edit zie net dat je 7 dagen aan een stuk werkt, das een heel ander systeem. Ge kan moeilijk 7dagen op 7 op kinder uren in je bed kruipoen

Sommige van men collega's gaan ook pas slapen rond 12 uur, dan verbaast het me ook niet dat ge moe bent :p

MrKend54l

Legacy Member
Xhizor zei:
Altijd op tijd in je bed kruipen rond 21-22 uur en normaal gezien mag je daar geen problemen mee hebben. Doe nu al 9 jaar de vroege en zou het echt niet zien zitten om de late ploeg te doen :)

Edit zie net dat je 7 dagen aan een stuk werkt, das een heel ander systeem. Ge kan moeilijk 7dagen op 7 op kinder uren in je bed kruipoen

Sommige van men collega's gaan ook pas slapen rond 12 uur, dan verbaast het me ook niet dat ge moe bent
emoji14.png
Het probleem is dat mensen even laat gaan slapen zoals ze met de dag zouden staan. Ja natuurlijk voel je het dan. Als je om 8 a 9 uur in je bed kruipt dan zal je geen problemen hebben hoor. Bij ploegen moet je gewoon uw leven aanpassen simple as that.
Met de dag om 8u beginnen en om 11u gaan slapen. Dan moet je met de vroege die om 6uur begint om 9 uur gaan slapen.

pamperke

Legacy Member
Jornax zei:
Iets ouder misschien, maar heb je Chuck al gezien? Onlangs ontdekt via Netflix (staat er integraal op) en was toch aangenaam verrast. Mix van light comedy met wat actie en drama (beetje spionage genre), toffe muziek ook. Ik heb de volledige reeks op enkele weken gezien, doe ik toch niet vaak :D

Ondertussen zit ik al aan seizoen 2. Echt een leuke serie, lekker luchtig. Ideaal om te bekijken zo voor ik in mijne nest kruip :D

pamperke

Legacy Member
MrKend54l zei:
Het probleem is dat mensen even laat gaan slapen zoals ze met de dag zouden staan. Ja natuurlijk voel je het dan. Als je om 8 a 9 uur in je bed kruipt dan zal je geen problemen hebben hoor. Bij ploegen moet je gewoon uw leven aanpassen simple as that.
Met de dag om 8u beginnen en om 11u gaan slapen. Dan moet je met de vroege die om 6uur begint om 9 uur gaan slapen.

Makkelijker gezegd dan gedaan hoor. Ik denk dat iedereen die in ploegen werkt dat ook wel weet, maar in de praktijk is dat niet haalbaar.

TotallyZen

Legacy Member
Ik heb vaak de vroegen (5 dagen aan een stuk om 20 voor 4 eruit).
Ik heb quasi nog nooit om 21u in mijn bed gekropen. Meestal is dat rond 23u.
Ok, na mijn 4de dag kan ik in de namiddag wel eens een dutje gebruiken, So what...

TotallyZen

Legacy Member
BuYcKi zei:
Ben ik hier de enige met kantooruren?
:unsure:
Blijkbaar?
Ik zou dat nooit willen. De hele dag is gevuld met werken.
Om 0630u(?) opstaan om om 08u te beginnen. Een uur nutteloze pauze tss 12u en 13u. Om 17u gedaan en je mag dan nog om de klein mannen, koken, schoonmaken(?), wassen & plassen. En om 23u weer in bed...
Pffff, nope....

Steve-

Legacy Member
Ik werk al anderhalf jaar volcontinu, en de nacht is veruit mijn favoriete ploeg. De late gaat nog, maar fuck die vroege ploeg. Om 4u30 opstaan om dan om 14u30 als een wrak thuis te komen. Of ik nu om 21u ga slapen of om 23u, dat maakt geen verschil. Echt, ik haat de vroege ploeg. Nu aan mijn nachten bezig. Altijd uitgerust, en in de namiddag nog tijd om vanalles te doen. Ideaal.

R1TM1X

Legacy Member
Nachten kan ik ook zonder probleem blijven doen (kan dan ook langer slapen als ik merk dat het nodig word)

Vanaf de 4de vroegen neemt mijn humeur toch een zware dip ze
emoji14.png
en na de 7de is het maar goed dat het weekend er is.

En de laten heb ik de neiging van te lang te slapen waardoor ik soms niet veel meer aan men dag heb.

:unsure:

Legacy Member
Brent-4 zei:
Ik wou wel eens een weekske om 3u30 beginnen maar geen 7 weken aan één stuk zi :p Blijkbaar heeft ze dat dan opgevat als liever niet :)
Als ge dan begint kunt ge ze wel 'scheppen' :crazy: Kan nu ook al niet klagen :p

zoveel schepte ik niet echt eigenlijk

2h lang gewoon 7€ meer betaald

110€ per dag uiteindelijk

StanTem

Legacy Member
Michael.Cox zei:
'k Heb zo het gevoel dat er heel wat vuiligheid bij een upgrade achterblijft, waardoor er van alles conflicteert. Na de volledige clean install heb ik nog geen enkel probleem gevonden. Zeker doen dus!

Voila, iets sneller dan gepland uitgevoerd.
Alles top nu.

:unsure: zei:
110€ per dag uiteindelijk

Daarvoor kom ik nu niet meer uit mijn bed ze :unsure:

schredy

Legacy Member
Michael.Cox zei:
'k Heb zo het gevoel dat er heel wat vuiligheid bij een upgrade achterblijft, waardoor er van alles conflicteert. Na de volledige clean install heb ik nog geen enkel probleem gevonden. Zeker doen dus!

Upgrade van 8.1, en alles loopt vlot hier. Veel verschil is er eigenlijk niet tussen 8.1 en 10, dus ik vermoed dat de vuiligheid van de upgrade redelijk beperkt blijft. Van 7 naar 10 zal het wel wat erger zijn.

BuYcKi zei:
Ben ik hier de enige met kantooruren?
:unsure:

Als ik om 9u toestuik op bureau is 't goed :).

Jonas89

Legacy Member
2 nieuwe games op iOS/Android die wat gerelateerd zijn met hun grote broers:

-Lara Croft Go, wel 4,99€. Zoals Hitman Go

-The Walking Dead: Road to Survival. Gratis maar met in app purchases.

Iemand al geprobeerd/gekocht ?

StanTem

Legacy Member
schredy zei:
Upgrade van 8.1, en alles loopt vlot hier. Veel verschil is er eigenlijk niet tussen 8.1 en 10, dus ik vermoed dat de vuiligheid van de upgrade redelijk beperkt blijft. Van 7 naar 10 zal het wel wat erger zijn.

Hier was Office zogezegd niet geactiveerd en met de beste wil van de wereld kreeg ik die niet meer geactiveerd. Liep vast als ik wou activeren.
Met de clean install is nu alles in orde.
Ik kom wel van W7.

Jonas89 zei:
2 nieuwe games op iOS/Android die wat gerelateerd zijn met hun grote broers:

-Lara Croft Go, wel 4,99€. Zoals Hitman Go

Vind ik een leuke game.
Al getest op gamescom en eergisteren ontvangen om te reviewen.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan