Archief - thread voor allerlei nieuws- en discussie

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

BuYcKi

Legacy Member
Xtralecherus zei:
Naarmate dat Windows (7) trager wordt ligt gewoon aan de gebruiker ervan. Als je veel crap installeert zal je pc effectief vertragen aangezien er meer 'services gaan draaien'. Probeer eens een benchmark te runnen nu en dan zie je het verschil pas.. Zelf kun je als je wat kennis hebt Win7 super vlot maken door onnodige brol te verwijderen en opties aanpassen zoals indexeren van bestanden enzo. + SSD > HDD voor windows. Aangezien ge een gewone HDD regelmatig eens moet defragmenteren, vooral als je veel data hebt gewist aangezien die er "eigenlijk nog op blijft staan". SSD niet defragmenteren want dat vermindert de levensduur. SSD zal ook wel slijten na veel gebruik maarja tegen dan heb je toch een grotere :p.

No offence, maar ik denk dat ik een brede omgeving van kenissen de grootste techneut van computers ben. Windows wordt gewoon traag naarmate je het langer gebruikt.

Defragmenteren, kuisen, ... dat zijn zo allemaal van die dingen dat doen blijken dat ze iets doen. Maar zet daar een verse Windows install (met al dezelfde software) naast en die werkt veel sneller.

Indexeren wordt naar mijn weten zelf standaard toegepast. Windows tweaken is ook zo, tja: kan Microsoft het dan noet gewoon getweakt afleveren zoals Apple met hun software doet?


En een computer is toch om te gebruiken? Of mijn OSX nu 100GB vrij heeft of 1GB, maakt allemaal niets uit blijft vollenbak werken. En of ik daar nu dingen opzet en verwijder, dat maakt allemaal niets uit. De basis van Windows is gewoon minderwaardig aan die van OSX/Linux/UNIX.


Ma bon, als jullie content dat is het belangrijkste!

Xhizor

Legacy Member
Teknohol1c zei:
Ja het stof afdoen doe ik nog net :)
Maar met onderhoud bedoelde ik eigenlijk software-matig (spyware, virus, cookies, weet ik veel wat ge eigenlijk allemaal moet uitspoken... :unsure: )

Als ge veel op internet zit met je pc zou ik er toch een anti virus opzetten. vooral als je bepaalde zaken besteld via die pc. Omdat anders je dan risico loopt met je bankgegevens enz. Eens een computer verbonden is met het internet moet er eigenlijk altijd nen virusscanner erop, zo'n zaken kosten niet zo extreem veel

Ik kan ook niet klagen van men harde schijf zit nog steeds met 4 tera byte over, veel te veel. :p Misschien toch dringend eens wat meer games kopen voor men pc, vroeger kon ik dat niet doen omdat ie ieder keer uitviel na een tijdje. Na 3 jaar heeft de winkeluitbater het eindelijk gevonden wat er aan men pc scheelde. Was zo'n klein stukje weg van men voedingskabel, ge moest echt in het contact kijken en dan kon je pas zien dat er zo'n 2mm stukje weg was :p

Xhizor

Legacy Member
BuYcKi zei:
No offence, maar ik denk dat ik een brede omgeving van kenissen de grootste techneut van computers ben. Windows wordt gewoon traag naarmate je het langer gebruikt.

Defragmenteren, kuisen, ... dat zijn zo allemaal van die dingen dat doen blijken dat ze iets doen. Maar zet daar een verse Windows install (met al dezelfde software) naast en die werkt veel sneller.

Indexeren wordt naar mijn weten zelf standaard toegepast. Windows tweaken is ook zo, tja: kan Microsoft het dan noet gewoon getweakt afleveren zoals Apple met hun software doet?


En een computer is toch om te gebruiken? Of mijn OSX nu 100GB vrij heeft of 1GB, maakt allemaal niets uit blijft vollenbak werken. En of ik daar nu dingen opzet en verwijder, dat maakt allemaal niets uit. De basis van Windows is gewoon minderwaardig aan die van OSX/Linux/UNIX.


Ma bon, als jullie content dat is het belangrijkste!

Ge valt een beetje in herhaling :/

Wat maakt het nu uit dat jij het meeste verstand hebt vanuit je kennis kring van computers, denk je nu echt dat zoiets telt als een sterk argument ?

Mensen die al jaren windows 7 gebruiken gaan wel weten waarover ze praten zeker, hoef je helemaal zelf geen kennis van te hebben

BuYcKi

Legacy Member
Tot ze eens OSX gaan gebruiken. Dan zal hun mening wel snel veranderen.
;)

En kheb u ook nog niet veel zien argumenteren buiten: 'ik vind dat het beter is.' Waarschijnlijk nog nooit deftig met OSX gewerkt..

Xhizor

Legacy Member
BuYcKi zei:
Tot ze eens OSX gaan gebruiken. Dan zal hun mening wel snel veranderen.
;)

En kheb u ook nog niet veel zien argumenteren buiten: 'ik vind dat het beter is.' Waarschijnlijk nog nooit deftig met OSX gewerkt..

Waar zeg ik dat windows 7 beter is dan osx ? Zeg gewoon dat het niet trager werkt na een tijdje. Dat is toch mijn ervaring ermee en dat al 3 jaren aan een stuk. Ik heb nog niks negatiefs gezegd over osx :/

Xtralecherus

Legacy Member
De kennis in IT is breed :unsure:. Ikzelf heb Toegepaste Informatica gestudeerd optie netwerken en ben werkzaam als netwerkbeheerder, dusja ik weet ook wel wat. Ma natuurlijk niet alles :p. Ieder zijn voorkeur idd. Ieder OS heeft zijn voor/nadelen qua gebruik en noden.

BuYcKi

Legacy Member
Zal het er maar bij laten. Typ het eens in Google en je zult wel zien dat ik niet de enige ben die dit zeg.
;)

Xeivh

Legacy Member
Robinskie86 zei:
Waar vind ge u streamings link als ge via ps4 streamed?

Als ge bv. Twitch gebruikt hebt ge een account moeten aanmaken.. Zodra ge streamed zijt ge da ook aan het doen op de site van Twitch (tis dus ni enkel voor de ps4 spelers de ge aan het streamen zijt) ge kunt u eigen opzoeken via de computer en die link overpakken :) correct me if I'm wrong.
Grtz

StanTem

Legacy Member
BuYcKi zei:
Zal het er maar bij laten. Typ het eens in Google en je zult wel zien dat ik niet de enige ben die dit zeg.
;)

Ge hebt mij achter u :p
Heb nu 3 jaar een Mac en moet niet meer weten van Windows.

Maar zoals al gezegd, iedereen heeft zijn voorkeuren en elk OS heeft zijn voor- en nadelen.

MrKend54l

Legacy Member
Xhizor zei:
Waar zeg ik dat windows 7 beter is dan osx ? Zeg gewoon dat het niet trager werkt na een tijdje. Dat is toch mijn ervaring ermee en dat al 3 jaren aan een stuk. Ik heb nog niks negatiefs gezegd over osx :/

Osx is op alle vlakken beter dan Microsoft. Buiten voor gaming moet je geen osx hebben.
En daarmee sluiten we de discussie.

Xhizor

Legacy Member
MrKend54l zei:
Osx is op alle vlakken beter dan Microsoft. Buiten voor gaming moet je geen osx hebben.
En daarmee sluiten we de discussie.


Toen ik twijfelde om nen besturingssysteem van mac te kiezen kon je er eens bepaalde games niet op spelen. Nu is wel jaren geleden, weet niet of dat nu nog het geval is.

Ook nogal arrogant om als gewone gebruiker van een forum effe te gaan eisen om een discussie stil te leggen, enkel een mod kan dat doen. Of één van de twee mensen die aan het discussieren is :/

Ook raar dat het nu opeens gaat over welk besturingssysteem beter is, een mac besturingssyteem heeft ook zen nadelen en voordelen. Iedereen maakt dat uit voor zich zelf wat hij kiest

Xtralecherus

Legacy Member
MrKend54l zei:
Osx is op alle vlakken beter dan Microsoft. Buiten voor gaming moet je geen osx hebben.
En daarmee sluiten we de discussie.

alé zonder feiten of boe of bah? Sorry maar ik kan er niets anders mee dan eens goed lachen..

MrKend54l

Legacy Member
Xhizor zei:
Ook nogal arrogant om als gewone gebruiker van een forum effe te gaan eisen om een discussie stil te leggen, enkel een mod kan dat doen. Of één van de twee mensen die aan het discussieren is :/

Ook raar dat het nu opeens gaat over welk besturingssysteem beter is, een mac besturingssyteem heeft ook zen nadelen en voordelen. Iedereen maakt dat uit voor zich zelf wat hij kiest

Ik denk dat deze discussie al vele malen gevoerd is in de rijke geschiedenis van forums. Nog nooit, maar dan ook nog nooit is men tot een besluit gekomen wat nu het beste OS is.
En dat zal vandaag ook niet gebeuren. De 1 zweert bij osx de ander bij Windows.
Maar om nu met waarheden te gooien. Een computer met Windows wordt effectief trager in de tijd. Dit is meermaals bewezen en toegegeven door Microsoft. De reden? De opbouw van het os is gewoon zo dat het constant log files bijmaakt en sub routines maakt. Ook hoe het os met resources omgaat is slechter bij Windows. Je haalt betere prestaties uit dezelfde hardware met osx dan met Windows.

halovision

Legacy Member
iOS rocks enkel jammer dat een Mac duur uitkomt of ik zou moeten zien zelf een hackintoch te bouwen.

koolcast

Legacy Member
[video=youtube;WfsIs2OIfWU]https://www.youtube.com/watch?v=WfsIs2OIfWU[/video]

Xhizor

Legacy Member
MrKend54l zei:
Ik denk dat deze discussie al vele malen gevoerd is in de rijke geschiedenis van forums. Nog nooit, maar dan ook nog nooit is men tot een besluit gekomen wat nu het beste OS is.
En dat zal vandaag ook niet gebeuren. De 1 zweert bij osx de ander bij Windows.
Maar om nu met waarheden te gooien. Een computer met Windows wordt effectief trager in de tijd. Dit is meermaals bewezen en toegegeven door Microsoft. De reden? De opbouw van het os is gewoon zo dat het constant log files bijmaakt en sub routines maakt. Ook hoe het os met resources omgaat is slechter bij Windows. Je haalt betere prestaties uit dezelfde hardware met osx dan met Windows.

Vind het maar zever maar goed ga wel stoppen met deze discussie is toch zinloos, was zelf niet eens aan het discussieren wat er beter zou zijn. Ben gewoon tevreden van windows 7, en vind het absoluut niet trager werken met de tijd

Trouwens microsoft die zelf iets toegeeft dat hun producten slechter zouden werken met de tijd. Merci om men dag weer goed te maken :D

BuYcKi

Legacy Member
"We’re going to give you the game you’ve been asking for."

Wat moet ik mij daarbij voorstellen?

Eveliciouz

Legacy Member
Majinrobin zei:
Vorige donderdag een jaarabo van Playstation Magazine aangekocht voor 64euro en vandaag full game Lego:The Hobbit al in de bus :D

Waar kunt ge dat bestellen zo een jaarabo?
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan