Archief - thread voor allerlei nieuws- en discussie

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

soulgamer

Legacy Member
BuYcKi zei:
Windows is ervoor gekend om na 6-9 maanden veel trager te lopen dan de eerste maanden.
Jup hij loopt nog even snel. Niet als op aankoopdag omdat harde schuif uiteraard verspreid bestanden heeft opgeslagen.
De atechnische windows doelgroep die spam onbewust verzameld zorgt ervoor dat computer vertraagd.

Xhizor

Legacy Member
BuYcKi zei:
Windows is ervoor gekend om na 6-9 maanden veel trager te lopen dan de eerste maanden.

Gebruik al vanaf het begin windows, en dat was enkel bij windows 2000 zo. We moesten ieder keer na een paar maanden er alles van gooien, zoals jij beschrijft. Heb nu al 3 jaar windows 7 en ik merk toch geen enkele vertraging op.

Nu sommige windows versies waren ook zeker aan de slechte kant, zoals windows vista weet niet wat voor brol dat was :p

ikbenben

Legacy Member
Ik heb mijn pc met windows 7 nu een kleine 2 jaar en is nog altijd even snel als in het begin.

pamperke

Legacy Member
ikbenben zei:
Ik heb mijn pc met windows 7 nu een kleine 2 jaar en is nog altijd even snel als in het begin.
De mijne is nu zelfs sneller dan 2 of 3 jaar geleden! (Heb er een SSD in gestoken :unsure:)

BuYcKi

Legacy Member
Dacht ik wel, door die SSD zie je gewoon niet meer hoe crap Windows wordt..

pamperke

Legacy Member
Crap is veel gezegd hé. Ik had zowel een pc als een MacBook air en beide werkten even vlot. Ik heb de MacBook uiteindelijk verkocht omdat ik het OS niet echt gewoon kon worden en er verschillende programma's waren die geen of slechte alternatieven op de Mac hadden. Het is maar wat je gewend bent denk ik, maar het is typisch voor Apple-fans om Windows crap te noemen, terwijl het echt wel gewoon allemaal goed werkt sinds Windows 7 :-)

Xhizor

Legacy Member
BuYcKi zei:
Dacht ik wel, door die SSD zie je gewoon niet meer hoe crap Windows wordt..

Mijn harde schijf is niet van de snelste en nog geen problemen met windows, dat je liever mac hebt is je goed recht maar vertel aub geen onzin. Windows 7 is best een goede os

Teknohol1c

Legacy Member
BuYcKi zei:
Dacht ik wel, door die SSD zie je gewoon niet meer hoe crap Windows wordt..

't is te zien wat voor gebruiker je bent he BuYcki.
Iemand die weinig verwacht van zijn pc zal daar weinig problemen met ondervinden.
Zo heb ik eigenlijk ook zelden problemen met mijn pc terwijl ik nooit onderhoud doe.

Xhizor

Legacy Member
Teknohol1c zei:
't is te zien wat voor gebruiker je bent he BuYcki.
Iemand die weinig verwacht van zijn pc zal daar weinig problemen met ondervinden.
Zo heb ik eigenlijk ook zelden problemen met mijn pc terwijl ik nooit onderhoud doe.

Best toch eens na een bepaalde periode onstoffen nen laptop kan daarvan stuk gaan, ik heb zo gevaren met de mijne :p

BuYcKi

Legacy Member
pamperke zei:
Crap is veel gezegd hé. Ik had zowel een pc als een MacBook air en beide werkten even vlot. Ik heb de MacBook uiteindelijk verkocht omdat ik het OS niet echt gewoon kon worden en er verschillende programma's waren die geen of slechte alternatieven op de Mac hadden. Het is maar wat je gewend bent denk ik, maar het is typisch voor Apple-fans om Windows crap te noemen, terwijl het echt wel gewoon allemaal goed werkt sinds Windows 7 :-)

En wat denk je dat ik nog heb/vroeger had? Windows inderdaad. Anders zou ik ook mijn mening niet uiten.. Ook Windows 7: inderdaad een zeer goed OS, maar zoals gezegd, het wordt gewoon traag na een bepaalde tijd. En door de SSD's merk je het gewoon veel minder.

OSX heeft trouwens ook fouten hoor, vooral de laatste tijd is het niet meer wat het is geweest. Binnen hier en een paar jaar is Apple het nieuwe Microsoft.

Teknohol1c zei:
't is te zien wat voor gebruiker je bent he BuYcki.
Iemand die weinig verwacht van zijn pc zal daar weinig problemen met ondervinden.
Zo heb ik eigenlijk ook zelden problemen met mijn pc terwijl ik nooit onderhoud doe.

Akkoord.

Xhizor

Legacy Member
BuYcKi zei:
En wat denk je dat ik nog heb/vroeger had? Windows inderdaad. Anders zou ik ook mijn mening niet uiten.. Ook Windows 7: inderdaad een zeer goed OS, maar zoals gezegd, het wordt gewoon traag na een bepaalde tijd. En door de SSD's merk je het gewoon veel minder.

OSX heeft trouwens ook fouten hoor, vooral de laatste tijd is het niet meer wat het is geweest. Binnen hier en een paar jaar is Apple het nieuwe Microsoft.



Akkoord.

Zoals gezegd ? Gij zijt hier de enige die beweerd dat windows 7 na verloop van tijd trager wordt :p

Ben je wel zeker dat ge geen spyware of nog ander programma's in je pc had zitten dat je computer trager maakte. Meteen de conclussie nemen dat het enkel aan het besturingssyteem kan liggen is ook wat kortzichtig

StanTem

Legacy Member
Xhizor zei:
Zoals gezegd ? Gij zijt hier de enige die beweerd dat windows 7 na verloop van tijd trager wordt :p

Ga mee met uw tijd en gebruik Windows 8. Da's pas crap.
Over Windows 7 kan ik niet oordelen, heb er nooit mee gewerkt.

ikbenben

Legacy Member
Heb windows 8 op de laptop van mijn vriendin. Ben er persoonlijk ook niet al te zot van. Heeft lang geduurd eer ik die volledig naar mijn goesting heb kunnen zetten. Windows 7 werkt veel vertrouwelijker.

Xhizor

Legacy Member
StanTem zei:
Ga mee met uw tijd en gebruik Windows 8. Da's pas crap.
Over Windows 7 kan ik niet oordelen, heb er nooit mee gewerkt.

Dan zou het wel erg duur uitvallen voor mij, werk namelijk met een megalodon headset van razer. Da's ver een headset van 300 euro en dat wordt niet eens ondersteunt op windows 8 :p

En waarom zou ik moeten meegaan met men tijd als ik enkel slechte recencies lees over windows 8 :D

Xtralecherus

Legacy Member
Naarmate dat Windows (7) trager wordt ligt gewoon aan de gebruiker ervan. Als je veel crap installeert zal je pc effectief vertragen aangezien er meer 'services gaan draaien'. Probeer eens een benchmark te runnen nu en dan zie je het verschil pas.. Zelf kun je als je wat kennis hebt Win7 super vlot maken door onnodige brol te verwijderen en opties aanpassen zoals indexeren van bestanden enzo. + SSD > HDD voor windows. Aangezien ge een gewone HDD regelmatig eens moet defragmenteren, vooral als je veel data hebt gewist aangezien die er "eigenlijk nog op blijft staan". SSD niet defragmenteren want dat vermindert de levensduur. SSD zal ook wel slijten na veel gebruik maarja tegen dan heb je toch een grotere :p.

ikbenben

Legacy Member
Op mijn SSD staat enkel het OS en enkele programma's. De rest staat op de 2de en 3de schijf.

Teknohol1c

Legacy Member
Xhizor zei:
Best toch eens na een bepaalde periode onstoffen nen laptop kan daarvan stuk gaan, ik heb zo gevaren met de mijne :p

Ja het stof afdoen doe ik nog net :)
Maar met onderhoud bedoelde ik eigenlijk software-matig (spyware, virus, cookies, weet ik veel wat ge eigenlijk allemaal moet uitspoken... :unsure: )
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan