maximmichel zei:
Ik volg het nieuws van Xone en PS4 maar half (al dat geflame

). Kan iemand mij nu zeggen waarom PS4 juist beter zou zijn dan Xone? En niet van die fanboy-argumenten. Ik zou neigen naar PS4 voor de prijs, maar naar Xone voor controller, en games vind ik zowat een gelijke strijd wat betreft mijn interesse. Dus? voor de rest? Thanks!
hierboven is al over de specs gebabbeld.. Als de xone controller (gebaseerd op deze generatie), dan kan de ps4 controller misschien nog verbazen gezien deze ferm verbeterd is. Best is eens uitproberen. Ik zou alvast je keuze niet maken gebaseerd op hardware specs, maar welke spellen je wilt spelen.
Naar mijn mening heeft Sony een veel grotere verscheidenheid aan spellen en dat zie je aan de first party spelletjes. Voor call of duty and battlefield achtige spellen, maakt het in feite niet uit want die zijn toch cross platform. sony heeft volgens mij ook een duidelijkere visie waar het naartoe wilt en heeft een duidelijk toekomst plan waar bij Microsoft ik het nog altijd niet zeker weet waar ze naartoe willen. Dit resulteert waarschijnlijk in gerichtere uitvoering van het plan in de zin van meer first party studio's dan Microsoft waardoor er dus ook meer exclusives vallen.
Een laatste argument is misschien ook dat allebei de multiplayer service betalend is en even duur maar je krijgt volgens mij meer bij PS plus. Als je zoals ik ben en af en toe maar de tijd hebt om online te gamen, vond ik het moeilijk om 50 EUR op te hoesten voor gold omdat ik er niet zo veel gebruik van maak. Nu heb ik bij de ps3 ps plus aangekocht zodra ik wist dat ik gratis spellen kreeg elke maand en dat is nu waar je het meeste value uit haal tov xbox. De spellen zijn ook niet min en die lijn gaan ze doortrekken naar de PS4 (driveclub alvast aangekondigd). Bij XBOX krijg je ook 2 spellen gratis per maand maar enkel tot einde van dit jaar. Ik heb trouwens ook een vita aangeschaft omdat ps plus ook elke maand gratis vita spellen uitbracht en met het ook op de PS4 remote play functie (waar je uw ps4 spellen kan verder spelen op de vita zonder TV) lijkt het me zijn prijs meer dan waard.
Naast de gratis spellen zijn er ook verschillen in waarvoor je de betalende service nodig hebt. Bij gold moet je betalen voor elk spel multiplayer die je wilt spelen, bij PS plus is dit enkel voor betalende spellen dus free to play spellen die multiplayer hebben hebben geen PS+ nodig. Dit geldt ook voor andere functionaliteit zoals netflix (bijna in België) die je kan gebruik maken met GOLD only maar PS+ is niet nodig voor netflix functie.
Misschien een voordeel voor de Xbox is dat Microsoft veel geld hebben en dat zie je ook aan de timed exclusives. Ze hebben veel minder first party developers en proberen dit te compenseren door voordelen (meestal timed exlcusives) te krijgen op hun console. Het kan belangrijk zijn.
Either way had ik deze generatie een xbox360 eerst gehad (vanwege de prijs) en daarna de ps3 gekocht voor de spellen. mijn persoonlijke mening is dat xbox360 deze generatie enkel maar spellen ala halo en gears en deze ook goed uitmolken. Maar dan mis ik sommige exclusives van ps3 die echt wel zeer goed zijn deze generatie met als topper The last of Us, uncharted, ni no kuni, metal gear solid serie, heavy rain (en waarschijnlijk beyond 2 souls), god of war.