Archief - thread voor allerlei nieuws- en discussie

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Machoboy

Legacy Member
Eikel Father zei:
3.5uur...:ironic::doh: Viel nog mee heb ik me laten vertellen, anderen hebben er 6 uur gestaan.:crazy:

Ik heb 1 keer 3u aangeschoven, maar toen heb ik wel 45 min mogen gamen op verschillende games op de ps4 console.
De Xbox controler heb ik enkel vastgehad bij killer instinct. Hier heb ik 30 min voor aangeschoven. Ik heb specifiek gelet op de triggers, maar tijdens de 10 min dat ik hier gegamed heb, heb ik geen terugslag gevoeld.
Mss dat deze enkel te voelen is bij shooters.
Bij CoD ghost was het een Xbox 360 controler geloof ik.

Eikel Father

Legacy Member
Machoboy zei:
Ik heb 1 keer 3u aangeschoven, maar toen heb ik wel 45 min mogen gamen op verschillende games op de ps4 console.
De Xbox controler heb ik enkel vastgehad bij killer instinct. Hier heb ik 30 min voor aangeschoven. Ik heb specifiek gelet op de triggers, maar tijdens de 10 min dat ik hier gegamed heb, heb ik geen terugslag gevoeld.
Mss dat deze enkel te voelen is bij shooters.
Bij CoD ghost was het een Xbox 360 controler geloof ik.

Bij Xbox One heb ik 2 min gewacht. Was dan ook wel geen top game.

TRIPPIN BUNNY

Legacy Member
maximmichel zei:
Ik volg het nieuws van Xone en PS4 maar half (al dat geflame :sleep: ). Kan iemand mij nu zeggen waarom PS4 juist beter zou zijn dan Xone? En niet van die fanboy-argumenten. Ik zou neigen naar PS4 voor de prijs, maar naar Xone voor controller, en games vind ik zowat een gelijke strijd wat betreft mijn interesse. Dus? voor de rest? Thanks!

Hoi ik zal proberen even objectief te zijn, het gaat erover dat de processor van de ps4 krachtiger is dan deze van de X1 (preciese terraflops ga ik niet weergeven want ken deze niet vanbuiten), ook zou er nu sprake zijn om de kloksnelheid van de X1 aan te passen omdat er een warmte probleem zou zijn (Maar dit zijn geruchten niet bevestigd) Dit laatste argument zou ervoor zorgen dat de performance kloof tussen beiden nog groter zou worden. Ook gebruiken beiden verschillende werk geheugens. De ps4 gebruikt GDDR5, dit is een stap verder in de evolutie in vergelijking met de X1 want deze gebruikt nog DDR3 (Dit komt in de meeste hedendaagse pc's voor). Maar het grootste verschil in mijn ogen is hoe beide machines hun geheugen beheren, en om eerlijk te zijn ben ik hier enorm onder de indruk van wat AMD hier verwezenlijkt heeft (Beide hebben AMD enkel PS4 gebruikt hun nieuwe technologie). Bij deze nieuwe tech gebruiken de gpu en cpu hetzelfde werkgeheugen en moeten de objecten dus niet verplaatst worden wat sowieso al voor een betere performance zorgt (AMD hUMATechnologie, sommige filmpjes leggen dit goed uit). Maar er zal nog steeds veel van de ontwikkelaars afhangen of er grote verschillen tussen beide gaat zijn tijdens het gamen. Ik hoop hiermee een degelijk antwoord te kunnen geven zonder al te diep op de specs in te gaan.

maximmichel

Legacy Member
Het belangrijkste dat ik hier lees is dat de controller dus al geen argument meer moet zijn om naar X1 te neigen. Verder valt het inderdaad wel op dat PS meer exclusives heeft ontwikkeld, waaronder enkele van hoog niveau. De uitleg van Trippin Bunny heeft natuurlijk alleen maar effect op die exclusives, want BF4 (bv.) zal op x1 en PS4 krak hetzelfde zijn wellicht. Het TV kijken op de X1 vond ik opzich wel een mooi gegeven, maar als ik niet kan opnemen vind ik het geen meerwaarde meer.
Al bij al PS4 dus :) spaar ik ineens nog wat geld uit voor een extra game ook :p

drakengeest

Legacy Member
maximmichel zei:
Ik volg het nieuws van Xone en PS4 maar half (al dat geflame :sleep: ). Kan iemand mij nu zeggen waarom PS4 juist beter zou zijn dan Xone? En niet van die fanboy-argumenten. Ik zou neigen naar PS4 voor de prijs, maar naar Xone voor controller, en games vind ik zowat een gelijke strijd wat betreft mijn interesse. Dus? voor de rest? Thanks!

hierboven is al over de specs gebabbeld.. Als de xone controller (gebaseerd op deze generatie), dan kan de ps4 controller misschien nog verbazen gezien deze ferm verbeterd is. Best is eens uitproberen. Ik zou alvast je keuze niet maken gebaseerd op hardware specs, maar welke spellen je wilt spelen.

Naar mijn mening heeft Sony een veel grotere verscheidenheid aan spellen en dat zie je aan de first party spelletjes. Voor call of duty and battlefield achtige spellen, maakt het in feite niet uit want die zijn toch cross platform. sony heeft volgens mij ook een duidelijkere visie waar het naartoe wilt en heeft een duidelijk toekomst plan waar bij Microsoft ik het nog altijd niet zeker weet waar ze naartoe willen. Dit resulteert waarschijnlijk in gerichtere uitvoering van het plan in de zin van meer first party studio's dan Microsoft waardoor er dus ook meer exclusives vallen.

Een laatste argument is misschien ook dat allebei de multiplayer service betalend is en even duur maar je krijgt volgens mij meer bij PS plus. Als je zoals ik ben en af en toe maar de tijd hebt om online te gamen, vond ik het moeilijk om 50 EUR op te hoesten voor gold omdat ik er niet zo veel gebruik van maak. Nu heb ik bij de ps3 ps plus aangekocht zodra ik wist dat ik gratis spellen kreeg elke maand en dat is nu waar je het meeste value uit haal tov xbox. De spellen zijn ook niet min en die lijn gaan ze doortrekken naar de PS4 (driveclub alvast aangekondigd). Bij XBOX krijg je ook 2 spellen gratis per maand maar enkel tot einde van dit jaar. Ik heb trouwens ook een vita aangeschaft omdat ps plus ook elke maand gratis vita spellen uitbracht en met het ook op de PS4 remote play functie (waar je uw ps4 spellen kan verder spelen op de vita zonder TV) lijkt het me zijn prijs meer dan waard.
Naast de gratis spellen zijn er ook verschillen in waarvoor je de betalende service nodig hebt. Bij gold moet je betalen voor elk spel multiplayer die je wilt spelen, bij PS plus is dit enkel voor betalende spellen dus free to play spellen die multiplayer hebben hebben geen PS+ nodig. Dit geldt ook voor andere functionaliteit zoals netflix (bijna in België) die je kan gebruik maken met GOLD only maar PS+ is niet nodig voor netflix functie.

Misschien een voordeel voor de Xbox is dat Microsoft veel geld hebben en dat zie je ook aan de timed exclusives. Ze hebben veel minder first party developers en proberen dit te compenseren door voordelen (meestal timed exlcusives) te krijgen op hun console. Het kan belangrijk zijn.

Either way had ik deze generatie een xbox360 eerst gehad (vanwege de prijs) en daarna de ps3 gekocht voor de spellen. mijn persoonlijke mening is dat xbox360 deze generatie enkel maar spellen ala halo en gears en deze ook goed uitmolken. Maar dan mis ik sommige exclusives van ps3 die echt wel zeer goed zijn deze generatie met als topper The last of Us, uncharted, ni no kuni, metal gear solid serie, heavy rain (en waarschijnlijk beyond 2 souls), god of war.

koolcast

Legacy Member
Sony: Exclusive PlayStation game content from the following third party devs/pubs - NeoGAF

"So we forged great third party partnerships with some of the biggest developers to bring exclusive game content to PlayStation Gamers, which creates the best place to play."

nz6w.jpg



Dit zou de hele lijst zijn:

Sony heeft gisteren tijdens de GameStop Expo in Las Vegas uitgepakt met een lijst van uitgevers die exclusieve PlayStation-content verzorgen. Dat kan gaan van exclusieve DLC tot exclusieve games. Bij Ubisoft weten we bijvoorbeeld al een tijdje dat er exclusieve Assassin's Creed IV- en Watch Dogs-DLC in de maak is.

• Activision Blizzard
• Atlus
• Bethesda Games
• Bluepoint Games
• Bungie
• Capcom
• Disney Interactive
• EA
• Insomniac Games
• Konami
• Level-5
• Nordic Games
• Rockstar Games
• Sanzaru Games
• Sega
• Square Enix
• Sumo Digital
• Take-Two
• Ubisoft
• Warner Bros.
• Zindagi Games

Deze uitgevers zorgen voor exclusieve PS-content | PlayStationPure

StNd

Legacy Member
Even de lijst van boven verduidelijken. Hieronder een klein overzicht wie wat zal doen voor Sony (voor zover het geweten is)...

Activision Blizzard – Diablo III content
Atlus
Bethesda Games – The Elder Scrolls Online exclusive PlayStation 4 beta
Bluepoint Games – “Bringing a Sony classic to current game systems”
Bungie – Destiny content
Capcom – Deep Down
Disney Interactive
EA
Insomniac Games
Konami
Level-5
Nordic Games
Rockstar Games
Sanzaru Games
Sega
Square Enix
Sumo Digital
Take-Two
Ubisoft – Assassin’s Creed IV: Black Flag content, Watch Dogs content
Warner Bros. – Batman: Arkham Origins cntent
Zindagi Games

Furon

Legacy Member
koolcast zei:

StNd zei:
Even de lijst van boven verduidelijken. Hieronder een klein overzicht wie wat zal doen voor Sony (voor zover het geweten is)...

Activision Blizzard – Diablo III content
Atlus - volgens GAF zou het gaan om Daylight. Persona 5 zou een lichte megaton zijn moest dat een exclusive worden, maar dat wordt wellicht multiplatform.
Bethesda Games – The Elder Scrolls Online exclusive PlayStation 4 beta
Bluepoint Games – “Bringing a Sony classic to current game systems”
Bungie – Destiny content
Capcom – Deep Down
Disney Interactive
EA
Insomniac Games - Ratchet & Clank?
Konami
Level-5 - PlayStation-exclusive JRPG? (nieuw IP? vervolg op Ni No Kuni?)
Nordic Games
Rockstar Games - Agent?
Sanzaru Games - Sly Cooper
Sega -
Square Enix - Kingdom Hearts 2 HD remaster?
Sumo Digital
Take-Two
Ubisoft – Assassin’s Creed IV: Black Flag content, Watch Dogs content
Warner Bros. – Batman: Arkham Origins cntent
Zindagi Games

Klart

Legacy Member
"Persona 5 zou een lichte megaton zijn", boh, is toch vooral een topper op de Japanse markt en Xbox heeft daar niets te zoeken, dus kan toch

Klart

Legacy Member
Man, MS laat het echt afweten. Niet dat dit op zich een ramp is, maar 't is echt de ene flater na de andere.

MaTraK

Legacy Member
Sony's campagne is over de hele lijn retestrak mor heeft dan ook niks van tegenstand. Microsoft doet zichzelf de das om.
Moest Sony nu nog aantrekkelijke bundels op launch lanceren, dan is het licht helemaal uit bij MS...

GETHEZ

Legacy Member
MaTraK zei:
Moest Sony nu nog aantrekkelijke bundels op launch lanceren, dan is het licht helemaal uit bij MS...

komt er nog wel aan... ben er zeker van... al denk ik niet een met extra controller of camera... ze zouden dom zijn om dat op release te doen... ik denk eerder aan watchdogs ofzo... evt. fifa 14...

of game + 1 jaar ps+...

Newboy

Legacy Member
maximmichel zei:
Het belangrijkste dat ik hier lees is dat de controller dus al geen argument meer moet zijn om naar X1 te neigen. Verder valt het inderdaad wel op dat PS meer exclusives heeft ontwikkeld, waaronder enkele van hoog niveau. De uitleg van Trippin Bunny heeft natuurlijk alleen maar effect op die exclusives, want BF4 (bv.) zal op x1 en PS4 krak hetzelfde zijn wellicht. Het TV kijken op de X1 vond ik opzich wel een mooi gegeven, maar als ik niet kan opnemen vind ik het geen meerwaarde meer.
Al bij al PS4 dus :) spaar ik ineens nog wat geld uit voor een extra game ook :p

Releasedatum kan misschien ook van belang zijn. Voor de Belgen althans. PS4 komt uit op 29 november. Xbone komt pas volgend jaar ergens in maart (volgens de laatste geruchten) uit in België.

Den_John

Legacy Member
Machoboy zei:
Microsoft die elke 2 minuten een Xbox one weggeeft. Geen wonder dat er tekorten gaan zijn :-/

In de kleine lettertjes staat dat levering 12 tot 14 weken kan duren.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan