Archief - PSN op kot

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Humfrie

Legacy Member
Hallo,

ik zou graag met mijn PS3 online gaan op kot. De PS3 heeft de gewone standaard ethernetpoort. Ik stak mijn ethernetkabel hierin, maar via de PS3 browser is het helaas niet mogelijk om verbinding te maken.

Ik dacht dit alsvolgt op te lossen. Voor mijn laptop een ethernetsplitter kopen (als er zoiets al bestaat), een extern iets dat van 1 ethernetingang er 2 maakt. Of zo een USBkastje naar ethernet. Zodat de kabel van de muur naar de PC gaat en dan een 2e kabel van de PC naar de PS3.

Zou dit werken?

Mvg

syndrom

Legacy Member
:S normaal moet dat toch werken ze, staan uw settings wel op wired?

Moloch

Legacy Member
probeer eens:

setting method: custom > wired connection > manual settings > 100baseTX full duplex > IP adress: auto > DHCP: do not set > DNS: auto > MTU: auto > proxy server: do not use > UPnP: disable > dan saven

tis hier int engels, vandaar :p

ivm diene ethernet splitter, das nen switch, voor 17€ hebt ge al nen goeie: IPCS Computer Store, kabel van uwe modem in poort 1, en dan 2 utp kabels in poort 2&3 die gaan naar uwe laptop en ps3

prometheus03

Legacy Member
wat voor provider hebt ge? zou normaal toch geen probleem mogen zijn

El Toro

Legacy Member
alst KotNet is in Leuven, ja, daar moet ge u eerst voor aanmelden op de browser normaal gezien he. ge komt dan automatisch op de Netlogin pagina terecht, en eenmaal ge daar ingelogd zijt, kunt ge gewoon verder gaan. Zo moet ik het toch altijd doen met mijn PSP op kot (wireless natuurlijk) maar ik weet niet of ge dan lang online gaat blijven, Kotnet heeft maar een beperkte pool IP adressen, en stopt de verbinding als ge ongeveer een uur ni online zijt, dus ik weet ni of zij PSN kunnen registeren als online zijn of ni.

probeer eens! en laat weten hoe het gaat. ik kan geen PS3 spelen op kot, omdat ik dan via mijn pc scherm moet werken, en da geeft vreemd genoeg een lag van 0.5 tot 1 seconde, allee, net genoeg dat ge merkt dat er iets mis is, erg storend.

Humfrie

Legacy Member
Provider, ik dacht telenet, maar mijn internet zelf, dat is kotnet.
Wij moeten daarop inloggen met ons studentnummer en paswoord op ons internet aan te zetten.

@ El Toro Ik heb mij een 22" Samsung T220HD gekocht zalig beestje

El Toro

Legacy Member
Humfrie zei:
Provider, ik dacht telenet, maar mijn internet zelf, dat is kotnet.
Wij moeten daarop inloggen met ons studentnummer en paswoord op ons internet aan te zetten.

that's what I said :D dus volgende keer probeert ge da maar eens te doen, en laat ons weten hoe het gaat. ik betwijfel eigenlijk wel of je online gaat kunnen gamen op een deftige manier, met de rottrage kotnet verbinding dat wij studentjes hebben :lol: en vergeet uw 4GB limiet per maand ni he! vier grote demo's, en ge zijt gechareled :D

RaZoR be

Legacy Member
volgens mij zelfs met online gaming alleen heb je al / maand toch een gig denk ik ..

Annebel123

Legacy Member
Kotnet krijgt dit dus totaal niet getrokken.
Denk dat hij één van die zovele etterkes met mega Lagg gaat worden online!
Prachtig gewoon als je met zo iemand samen moet spelen...

Yasutoko

Legacy Member
Annebel123 zei:
Kotnet krijgt dit dus totaal niet getrokken.
Denk dat hij één van die zovele etterkes met mega Lagg gaat worden online!
Prachtig gewoon als je met zo iemand samen moet spelen...

Die manne krijgen gewoon geen connectie om te starten!
Dus no problems there :love:

Annebel123

Legacy Member
Denk ook dat hij veel te snel aan zijn limiet zal zitten als hij een ps3 insteekt.
Aan updates alleen al... Toen mijn madam nog in leuven studeerde en ik eenzaam mij verveelde op dat kot van haar heb ik mij ook willen bezig houden met muziek te downloaden en dat was echt verschrikkelijk traag. Zwijg stil om op zo een netwerk te beginnen gamen! Kunt beter uw geluk wagen met draadloos een netwerk van buiten op te vangen en met een beetje geluk zonder beveiliging op in te loggen en zo te spelen.

MyFingersHurt

Legacy Member
De beste oplossing: een wireless router kopen (linksys bijvoorbeeld), zodat je zowel met jouw PS3 als jouw lap-top online kan.

Ikkie

Legacy Member
2that, doe het ook zo, werkt perfect
naja, met dat kotnet gebriel gade idd moeten blijven uw passwoord enzo invoeren

Pieter3770

Legacy Member
Ik speelde vroeger ps2 op kotnet, en nu speel ik al meer dan een jaar met de ps3 op kotnet.
Online spelen is in principe geen probleem. Geen lag tijdens fifa; alleen duurt het soms eens wat langer eer ik een connectie heb.
Ook de limiet kan er precies heel erg goed tegen. Heb nog nooit in de problemen gezeten, maar ja, ik speel dan ook niet dagelijks.

Je kan het dus inderdaad doen dmv met de browser te surfen. Die zal dan naar de netlogin pagina gaan en daar kun je dan inloggen.
Wireless of met switsch kan uiteraard ook.

Dots

Legacy Member
oplossing, zoeken of de buren draadloos hebben en dat gebruiken.

Humfrie

Legacy Member
Nergens in de omstreek buren met draadloos helaas. Ik heb bij iemand op kot online 360 gespeeld en dat ging zeer netje zonder lag, aan van die opmerkingen zoals die van annabel heeft dus niemand iets.

Mijn kotnetlimiet gaat letterlijk nooit onder 90 procent, 3 en halve gig de maand komt wel toe voor fifa te spelen op playstationnetwerk denk ik, demos downen doe ik toch nooit ik lees de OPM en dan koop ik wat een goede review krijgt en mij aanstaat.

Ik vind een draadloze router niet echt ideaal, wetende dat ik in een blok met 120 mensen zit en gegarandeerd dat er zo nen informaticus tussenzit die wel eens houdt van iemand kloten.

Kga dus eerst proberen gewoon eens de setting te veranderen van de PS3, werkt dat niet ga ik mij voor zo een switch-dingetje of een router.

Wat zijn zowat de standaard prijzen van een degelijke router, ik veel veel variatie in prijs maar ik weet niet wat ik precies nodig zou hebben. Is dit ook goed te beveiligen een draadloze router? Want ik heb precies al "fabeltjes" gehoord van mensen die die beveiligingen kunnen omzeilen?

sh011265

Legacy Member
Humfrie zei:
Nergens in de omstreek buren met draadloos helaas. Ik heb bij iemand op kot online 360 gespeeld en dat ging zeer netje zonder lag, aan van die opmerkingen zoals die van annabel heeft dus niemand iets.

Mijn kotnetlimiet gaat letterlijk nooit onder 90 procent, 3 en halve gig de maand komt wel toe voor fifa te spelen op playstationnetwerk denk ik, demos downen doe ik toch nooit ik lees de OPM en dan koop ik wat een goede review krijgt en mij aanstaat.

Ik vind een draadloze router niet echt ideaal, wetende dat ik in een blok met 120 mensen zit en gegarandeerd dat er zo nen informaticus tussenzit die wel eens houdt van iemand kloten.

Kga dus eerst proberen gewoon eens de setting te veranderen van de PS3, werkt dat niet ga ik mij voor zo een switch-dingetje of een router.

Wat zijn zowat de standaard prijzen van een degelijke router, ik veel veel variatie in prijs maar ik weet niet wat ik precies nodig zou hebben. Is dit ook goed te beveiligen een draadloze router? Want ik heb precies al "fabeltjes" gehoord van mensen die die beveiligingen kunnen omzeilen?

Het kan idd wat tricky zijn als je in zo'n gebouw een wireless signaal gaat rondsturen. Echter, wanneer je je signaal beveiligd met een WPA2 key, zal er niet snel iemand op kunnen.. (zegt natuurlijk nooit nooit, maar normaal niet, zelfs niet de informaticus :P)

Normaal moet het idd gewoon lukken als je je instelling op je PS3 aanpast & de kabel erinfloept.
Wil je dan toch met beiden online blijven of gewoon geen zin om steeds je kabel te versteken (en geen fan bent van wireless + is eigenlijk ook niet nodig in u geval) kan je voor een switch gaan.. Is een cheap toestelletje (+- 10eur) & eenvoudig gezegd gaat dat ding u 1ne ethernetaansluiting gaat omzetten naar meerdere..
Ik heb even voor je gezocht: Hierzo..
Is een van de meest simpele toestellen, maar meer moet dat niet zijn veronderstel ik.. Denk dat je u dan ook op je pc kan aanmelden bij kotnet & dan verbinding hebt op PS3.. Eenvoudiger dan steeds de PS3 browser te moeten gebruiken.

Moest je het op de site bestellen die ik je gaf, als je online betaald (= mister cash dus ook fortisbanking; kbc-online, visa etc) is de verzending gratis ;-)

Goodluck

Dots

Legacy Member
wat je ook kan doen is in de router gaan en sites zoals youtube blokken. Het streamen van video kan namelijk voor gigantische lag zorgen(+ een goede deuk in uw limiet rammen) tijdens het spelen.
Daarom dat ik youtube altijd blok als ik aan het gamen ben voor als mijn vader op zen laptop aant prullen is. :D

Humfrie

Legacy Member
Dots wat jij doet is niet lief he :o

Dank jullie allemaal de voor de ongelofelijke hulp, ik ga snel snel mogelijk alles uitproberen zodra ik weer op kot zit!

Humfrie

Legacy Member
Moloch zei:
probeer eens:

setting method: custom > wired connection > manual settings > 100baseTX full duplex > IP adress: auto > DHCP: do not set > DNS: auto > MTU: auto > proxy server: do not use > UPnP: disable > dan saven

tis hier int engels, vandaar :p

ivm diene ethernet splitter, das nen switch, voor 17€ hebt ge al nen goeie: IPCS Computer Store, kabel van uwe modem in poort 1, en dan 2 utp kabels in poort 2&3 die gaan naar uwe laptop en ps3

Ik heb deze setting geprobeerd maar ik krijg dan telkens: an ethernet cable is not connected

terwijl hij er wel degelijk insteek, iemand enig idee? Is het noodzakelijk een switch te kopen?
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan