Archief - [PC/PS4/PS3/XBOX] Final Fantasy XIV Online

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

SusieQ

Legacy Member
Skooter zei:
Dus open beta personages kunnen we houden? Ok dan zou ik best tegen dan een vaste beslissing maken qua server. Waar zit die lokale linkshell (sword and roses?) op?

Neen, ik zeg dat we de chars houden TENZIJ er een ground breaking bug is, staat zo in de link die ik net gaf.
Dus het is niet 100% zeker dat de chars behouden blijven, maar het is wel de bedoeling.

Geen idee, ik join in geen enkele mmo een enkel nederlandstalige guild, ken ook geen sword and roses.

rico

Legacy Member
volgende phase is trouwens open beta! dus iedereen kan testen. Deze word naar alle waarschijnlijkheid ook de release versie. (en characters van beta worden overgezet naar release.)
Ik heb mij best geamuseerd tijdens de beta, weet nog niet 100% of ik hem ga aanschaffen bij release... wil end game eerst wel eens zien

SusieQ

Legacy Member
rico zei:
volgende phase is trouwens open beta! dus iedereen kan testen.

Neen, niet correct, het is een open beta maar NIET IEDEREEN kan zomaar testen. Je moet ook voor de open beta een aplly doen en een mailtje krijgen ;)
Ze hebben ook al laten weten dat de servers maar mondjesmaat verder gaan opengezet worden, zelfs voor mensen die al in de beta zitten en als de toeloop te groot is voor de open beta dat ze GEEN extra servers zouden openen, dus maw zittten ze vol in open beta zal je ook niet kunnen testen.

SusieQ

Legacy Member
Obs zei:

Ragnarok is een legacy server (ik ben ook 1.0 user en dus op aanwijzen van hun transfer systeem naar daar gegaan) en het is niet de bedoeling dat nieuwe spelers daar kunnen beginnen, zeker de eerste dagen gingen ze geen nieuwe accounts toelaten tot duidelijk is hoe vol de legacy servers zitten.

Evolµtion

Legacy Member
SusieQ zei:
Ragnarok is een legacy server (ik ben ook 1.0 user en dus op aanwijzen van hun transfer systeem naar daar gegaan) en het is niet de bedoeling dat nieuwe spelers daar kunnen beginnen, zeker de eerste dagen gingen ze geen nieuwe accounts toelaten tot duidelijk is hoe vol de legacy servers zitten.

wat betekend het juist die legacy server. ik wil vandaag beginnen spelen maar ik heb geen idee welke server ik best neem.

Obs

Legacy Member
SusieQ zei:
Ragnarok is een legacy server (ik ben ook 1.0 user en dus op aanwijzen van hun transfer systeem naar daar gegaan) en het is niet de bedoeling dat nieuwe spelers daar kunnen beginnen, zeker de eerste dagen gingen ze geen nieuwe accounts toelaten tot duidelijk is hoe vol de legacy servers zitten.

Klopt. De meeste S&R zijn dan ook Legacy spelers.
Nieuwe spelers zitten momenteel op Moogle als ik het goed voorheb.

Evolµtion

Legacy Member
kan iemand mij uitleggen wat het verschil is tussen legacy server en de gewone?

DissA

Legacy Member
Op de legacy zitten denk ik de characters van diegene die de eerste release van ffxiv hebben gespeeld

SusieQ

Legacy Member
Obs zei:
Klopt. De meeste S&R zijn dan ook Legacy spelers.
Nieuwe spelers zitten momenteel op Moogle als ik het goed voorheb.

Krijg hier net een mailtje met de status van de legacy servers:

- North America/Europe Data Center
Sargatanas Relatively Crowded
Balmung Crowded
Hyperion Relatively Crowded
Excalibur Crowded
Ragnarok Relatively Uncrowded

Denk dat er op ragnarok mischien toch wel sneller nieuwe accounts zullen toegelaten worden want tis de enigste eu server waar er de status "Relatively Uncrowded" bij staat. :)

diknmuis

Legacy Member
ik zit momenteel op ragnarok, ben weleen beetje teleurgesteld in ps3 gfx, iemand enig idee of de ps4 versie er beter gaat uit zien? veronderstel van wel

SusieQ

Legacy Member
diknmuis zei:
ik zit momenteel op ragnarok, ben weleen beetje teleurgesteld in ps3 gfx, iemand enig idee of de ps4 versie er beter gaat uit zien? veronderstel van wel

Idd... vind het ook een serieus verschil met de pc versie, nu weet ik ook wel dat het normaal is dat het er vetter uitziet op een stevige pc maar het doet gewoonweg soms pijn aan de ogen op ps3 :s

En dan vooral de achtergronden, de bomen, het water, de decals op de grond.

De equipment vind ik er wel ok uitzien, maar het verschil met de omgevingen is wel immens.

Was van plan hem naast mijn pc versie ook op ps3 aan te schaffen maar ik denk dat ik het ook maar zo laat en wacht op ps4.

diknmuis

Legacy Member
ktwijfel om hem dan toch evt. voor pc te kopen, maar ja ik wacht al een tijdje op de ps3 versie, kwil namelijk eens een mmorpg die ik "op mn langde" :D kan spelen,.....

Evolµtion

Legacy Member
diknmuis zei:
ktwijfel om hem dan toch evt. voor pc te kopen, maar ja ik wacht al een tijdje op de ps3 versie, kwil namelijk eens een mmorpg die ik "op mn langde" :D kan spelen,.....

kunt gerust u pc aansluiten op u tv en met een controller spelen. zelfs u ps3 controller kan je aansluiten op uw pc als je anders geen controller hebt.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan