Archief - Medkits!

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

=Ermac=

Legacy Member
Gij niet alleen.Gene angst.
Ik ben ook niet voor healthregen.Mja,voor de programmeurs,leveldesigners,whatever... een zorg minder.
Die moeten nu geen moeite meer doen om te bedenken waar ze die het beste leggen in de map. :|

Slim of lui?Goedkoper?
Buh.

Phil

Legacy Member
Bwah, ik mis die niet zo hard tbh... Uiteindelijk in mp kon iemand met goede mapkennis en vooral respawnkennis een hele match domineren door gewoon al de medpacks enzo op te pikken al de tijd. (quake duels tss iemand die goed kon timen en iemand die het niet kon waren een nachtmerrie)

demon326

Legacy Member
ÆN!M4 zei:
Wat mis ik die zo :sad:


Welkom in 2011, waar healthregen de standaard is omdat men niet wilt nadenken in games.

Phil zei:
Bwah, ik mis die niet zo hard tbh... Uiteindelijk in mp kon iemand met goede mapkennis en vooral respawnkennis een hele match domineren door gewoon al de medpacks enzo op te pikken al de tijd. (quake duels tss iemand die goed kon timen en iemand die het niet kon waren een nachtmerrie)

Die persoon heeft die kennis ook maar opgedaan door veel te spelen...

Phil

Legacy Member
true. Maar dat maakt het er niet leuker op om een spel nieuw op te pikken.

Medpacks hebben hun tijd gehad. Ik mis ze niet in fps/action games. (passen wel in bepaalde games, bvb Resident evil etc...)

ÆN!M4

Legacy Member
Phil zei:
Bwah, ik mis die niet zo hard tbh... Uiteindelijk in mp kon iemand met goede mapkennis en vooral respawnkennis een hele match domineren door gewoon al de medpacks enzo op te pikken al de tijd. (quake duels tss iemand die goed kon timen en iemand die het niet kon waren een nachtmerrie)

Was net leuk aan Quake 3(beste fps ever), was niet zo maar hersenloos knallen, maar ook je ammo/armor/health in de gaten houden, dus je moest mobiel blijven.

In SP speelde je totaal anders met full hp tegenover bv 6 hp, als je dan vijanden tegen kwam was het oh shit in de plaats van oh laat ik even 5 seconden achter dit doosje schuilen, zelfde in MP eigenlijk.

Autoregen, ben er niet faliekant tegen, maar het haalt een dimensie uit de volledige ervaring.

Bushimo

Legacy Member
Bring back the medkits !

Health regen is er gekomen dankzij de console generatie die hun spelletjes anders te moeilijk vonden. Stel u voor dat ge effectief zou sterven en 15 mins opnieuw moet spelen voor uw 60 (!!!) euro. :ironic: Liever klagen dat het spel te gemakkelijk is en een te korte speelduur heeft zeker?

Kvind het jammer, huidige (online) shooters zijn een mengeling van realisme en flexibele hulpmiddeltjes (health regen, pijltjes naar POI, maps met locaties op, ..) om de spelers enerzijds bij het handje te nemen, en anderzijds om aan de eisen van de gemiddelde gamer tegenmoet te komen.

Waar was dn tijd dat gamen zodanig underground was dat enkele halve gare kwieten de fun konden zien in de nailgun van quake 1, of de freezer van duke nukem 3d. Games die half ontwikkeld werden door mensen die hun developper carriere begonnen zijn in hun groezelige garage met een vette streep Amerikaanse classic rock op de achtergrond.

Tis big business nu, en dat heeft een gigantisch stuk fantasie en fun kapot gemaakt.

Ik heb mijn online games graag simpel : straight forward knallen, geen squads waar ik toch geen ruk om geef, de stress van medkits vinden, en het timen van zoiets belachelijk als quad damage om allemaal gelijkgezinden op hun ass te geven : yeah !!! Doorgaans ook spellen waar men minder cheaters in terugvond.

RIP Medkit :sad:

Thin Liz

Legacy Member
Welkom in de auto-generatie, inderdaad...Ik heb zo de indruk dat op veel games de slogan 'van 8-88 jaar' ook al past. Bredere markt, meer winst. De grootste noob moet nu elk spel kunnen (uit)spelen of het komt de markt niet op.

syndrom

Legacy Member
Bushimo zei:
Bring back the medkits !

Health regen is er gekomen dankzij de console generatie die hun spelletjes anders te moeilijk vonden. Stel u voor dat ge effectief zou sterven en 15 mins opnieuw moet spelen voor uw 60 (!!!) euro. :ironic: Liever klagen dat het spel te gemakkelijk is en een te korte speelduur heeft zeker?


Hoh kerel steek uw consolebashing in u hol é. Net alsof consoles de schuld zijn van het regen health gebeuren. Blame fucking halo, het is niet dat gamers er om gevraagd hebben é, is gewoon een idiote beslissing geweest. Ik speel voornamelijk ook op men ps3 en ben ook geen fan van health regen.

Maar nu om constant te lopen bleiten dat alles te makkelijk is vind ik ook maar lame ze.

Redraptorx

Legacy Member
syndrom zei:
Hoh kerel steek uw consolebashing in u hol é. Net alsof consoles de schuld zijn van het regen health gebeuren. Blame fucking halo, het is niet dat gamers er om gevraagd hebben é, is gewoon een idiote beslissing geweest. Ik speel voornamelijk ook op men ps3 en ben ook geen fan van health regen.

Maar nu om constant te lopen bleiten dat alles te makkelijk is vind ik ook maar lame ze.

Console verzieken de gamewereld nu eenmaal voor de pc gamerwereld. Het is niet voor niets dat ze voor bf3 op dat fenomeen inspelen en zogezegd opnieuw een game maken voor de pc wereld, al geloof ik er op het moment niks van en gaat dat weer een bf zijn die nogal hard op bc2 trekt.

syndrom

Legacy Member
jaja en de de vele piraten verzieken het wereldje niet en drijven deves helemaal niet naar consoles.

Pc gamers = enorme bleiters

Brick Top

Legacy Member
amdr zei:
Sure, warez bestaat niet op consoles :rofl:

Moest je een vergelijking maken tussen het percentage pc-gamers dat 'legaal gamed' en het percentage console-gamers dat 'legaal gamed'... Peins wel dat dat een serieus kloofje is hoor. :p

Bart Religion

Legacy Member
Lekker boeien. Ik hou van de old school maar gelukkig ben ik niet vastgeroest zoals sommigen hier.

Bushimo

Legacy Member
Kzie niemand zeggen dat ze van de huidge games niet kunnen genieten?

Piekatsjoe

Legacy Member
syndrom zei:
Hoh kerel steek uw consolebashing in u hol é. Net alsof consoles de schuld zijn van het regen health gebeuren. Blame fucking halo, het is niet dat gamers er om gevraagd hebben é, is gewoon een idiote beslissing geweest. Ik speel voornamelijk ook op men ps3 en ben ook geen fan van health regen.

Maar nu om constant te lopen bleiten dat alles te makkelijk is vind ik ook maar lame ze.

Halo? Afaik werkt halo nog altijd met medkits, ge had gewoon uw shield die moest regenen...

Thin Liz

Legacy Member
Bushimo zei:
Kzie niemand zeggen dat ze van de huidge games niet kunnen genieten?

Er zijn zeker nog degelijke games te vinden, alleen vind ik het bijzonder spijtig om te zien hoe het FPS-rek in m'n plaatselijke gameshop altijd maar zie groeien en groeien. Het is te absurd voor woorden... Devs willen steeds minder risico's nemen om een innovatief, origineel spel te ontwikkelen ipv de zoveelste lege cloon te releasen, maar het is wel een FPS, dus dat verkoopt wel.

Wat dan NOG erger is, is het verkloten van sommige iconische reeksen, allemaal om toch maar goed te kunnen verkopen. Need For Speed is daar een schitterend voorbeeld van, maar er zijn er nog op komst: voor Max Payne 3 houd ik ook al m'n hart vast. Syndicate is nog een voorbeeld: van een origineel topdown spel, wat enorm werkte, naar FPS... waar zijn ze mee bezig? Ze willen zoveel mogelijk multiplatform releasen en daar ligt natuurlijk de reden. Wat op console niet werkt, daar zijn PC-gamers meestal het slachtoffer van.

demon326

Legacy Member
Thin Liz zei:
Emaar er zijn er nog op komst: voor Max Payne 3 houd ik ook al m'n hart vast.

Max Payne 3 zal de naam geen eer aandoen, maar liever een bekende naam gebruiken, dan een nieuwe IP uit te vinden...

Koonut

Legacy Member
lol wat een debiel topic

staan hier te bleiten dat ze meer hardcore zijn met hun ol skool pc shooters ma vergeten wel dat ze het altijd met quicksave doen :')

een goed gebalanceerde fps heeft enemy en leveldesign, of ze kiezen voor medkits of hpregen maakt vrijwel niets uit aangezien de actie altijd afhangt van het enemy en leveldesign
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan