Archief - [HL2] HL² HAvok And Megon Physics...

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

PredeFineD

Legacy Member
...We weten allemaal hoe belangrijk physics in hl² gaan zijn en dat ze ongetwijfeld revolutionair zullen zijn op het gebied van gaming!

3D realms heeft bekent gemaakt dat ze de megon physics engine zullen gaan gebreuken voor hun game die spijtig genoeg niet zal uitkomen voor het einde van mijn generatie....ik quote; "Meqon is glad to announce that 3DRealms have decided to buy our Meqon Game Dynamics SDK for their upcoming title Duke Nukem Forever.

The physics engine does not only handle basic rigid body simulation, but extends into character and vehicle enhanced physics as well. Mr Broussard comments, "With its advanced feature set, we feel confident that Meqon's next generation physics engine can help us create the next generation of action games."


Meqon heeft zopas nieuwe demos gereleased van hun knappe engine http://www.meqon.com/downloadarea/downloadarea.php

Zou hl² hier aan kunnen tippe ?

Bedoeling is de evolutie van physics te bespreken / geen anti hl² physics flame thread > Ik ben even onder de indruk van de megon engine als dat ik van de 1ste hl² filmpjes was !

sypro9000

Legacy Member
mja dit is een studio die alleen bezig was met dit dus dit is ook veel mooier . als je zo speelt met die 2 mini demo's zie je wat ik bedoel . hier zit jaren onderzoek achter :cool:

ma dit is dus wel echt zeer mooo he nie normaal net real life :p

maar dit tipt zeker aan HL2 .

blaZe

Legacy Member
als je ff leest zie je "bandwith exceeded limit".

maw, der zijn zovele bezoekers geweest dat de limiet die een host opstelt aan dataverkeer overschreden is en de site dus tijdelijk onbereikbaar is.

...

Smokey_3800

Legacy Member
dat was niet de foutmelding die ik kreeg, ik kreeg een not found exception, maar nu werkt het...

PredeFineD

Legacy Member
Check vooral dien jeep demo ....Die water physics zijn echt cool imo, een volgende stap :p Kd8 dak da ook had gezien in een tech demo van moh: pacific assault ma ze zullen da wel weggelaten hebben ofzow =/

Code_X9

Legacy Member
PredeFineD zei:
Check vooral dien jeep demo ....Die water physics zijn echt cool imo, een volgende stap :p Kd8 dak da ook had gezien in een tech demo van moh: pacific assault ma ze zullen da wel weggelaten hebben ofzow =/
ik vind die water fisycs nu ni bepaalt top ze...

blaZe

Legacy Member
moet ik me bij aan sluiten, maar hun demo waar je zelf interactief aan kon deelnemen was knap !!

daar maakte die "cloth" engine veel indruk op me.

de rest van de voorgestelde physics vind je grotendeels (vermoed/denk ik alvast) terug in HL²

om dan erop terug te komen ben ik nog meer onder de indruk van de unreal3 engine alhoewel het daar mainly eye candy is en ik nog maar weinig physis gezien heb.

moeilijk, maar om te zeggen of HL² aan Megon zou kunnen tippen is cru uitgedrukt... da is imho vica versa toepasbaar ;)

PredeFineD

Legacy Member
Ik vind de character animaties ook zeer realistisch overkomen, bv waar z tegen een balk aan lopen is rofl maar wel nice, je moet eens ballen tegen die mannekes schieten > effect is verassend echt imo :)

Code_X9

Legacy Member
wa ik wel nice vond , was die fps game dingetje daar staat zo ne grote muur dozen waar ge tegen aan kunt springen, en dan bolle die dozen zo in en uiteindelijke vallen ze.. echt woot

Smokey_3800

Legacy Member
er zitten allesinds nog wat foutjes in. Toen ik zo ne toren omverwierp met een paar ballen bleven stukken van die toren bewegen, terwijl dat eigenlijk niet echt kan, denk ik :unsure:

Insano

Legacy Member
Ik weet nog dat ik meer als een jaar geleden (toen ik dit te zien kreeg) dacht dat dit de HL2 physics waren ;)

De jeep demo is zeer mooi, maar de vraag is natuurlijk wanneer gaat de eerste game uitkomen die deze techniek (fatsoenlijk!) implementeert.

paardenman

Legacy Member
volgens mij is dit echt wel beter dan de source engine qua speelbaarheid, ik heb een zeer goede pc en wanneer er tonne wegvliege of ik een wapen weggooi (in cs: source) krijg ik wel te maken met een korte pauze in het begin van de "animatie", bij het bekijken van de demo's had ik geen framedrops, en alles was echt bangelijk vloeiend, bv die gestapelde blokjes.

:) die demo's zijn echt leuk

blaZe

Legacy Member
mja, ge moet u daar niet op baseren hé.
die demo's zijn zonder textures, fully optimised en hebben geen dingen als netcode etc erachter ziten.
hetzelfde geld voor die Jeep demo, hier waren wel textures maar zo WAW waren die niet.

het is net hetzelfde dat ge staat de gapen bij ne 2.0 v12 moteur van 300Pk, ma duwt em derna in ne vrachtwagen en em zal ook nie denderend vooruitgaan.

ge kunt nog altijd moeilijk een vergelijking maken, da leek me toch duidelijk.

PredeFineD

Legacy Member
Feit is wel dat deze demo zéér gecompliceerde berekeningen doet zonder LAG...ik heb met fraps gekeken en der is haast géén frame drop bij complexe physics > nice!

Denk dat we deze engine vaker zullen terug zien in games, HAVOK is zonder twijfel minder nauwkeurig (standaard, onaangepast) en heeft ook heel wat minder features ...(standaard:))

killgore

Legacy Member
Die jeep en andere wagens lijken eerder botsballen imho.
Ook body animation vond ek zo geweldig niet.

De gebouwen e.d. volledig uit physics opgesteld zijn wel zeer knap, maar dat is denk ik te zwaar voorlopig om in een game te steken.

Tis allemaal wel iets sjieker (en uitgebreider) dan hl2, maar hét van hét vind ik dat nu toch ook niet ze :s. Op het moment dat er deftige,realistische collision detection e.d. (realistische inslagen, kraters, ...) komt zal ik wel WOW zeggen :p. Nu lijken dat allemaal onverwoestbare objecten (tenzij je ze zo uit meerdere objecten maakt) die aant biljarten zijn :).

PredeFineD

Legacy Member
killgore zei:
Die jeep en andere wagens lijken eerder botsballen imho.
Ook body animation vond ek zo geweldig niet.

De gebouwen e.d. volledig uit physics opgesteld zijn wel zeer knap, maar dat is denk ik te zwaar voorlopig om in een game te steken.

Tis allemaal wel iets sjieker (en uitgebreider) dan hl2, maar hét van hét vind ik dat nu toch ook niet ze :s. Op het moment dat er deftige,realistische collision detection e.d. (realistische inslagen, kraters, ...) komt zal ik wel WOW zeggen :p. Nu lijken dat allemaal onverwoestbare objecten (tenzij je ze zo uit meerdere objecten maakt) die aant biljarten zijn :).

Ja ..... en ik zeg pas WOW wanneer ik het verschil tussen rl en een videogame niet kan waarnemen....:unsure:

...Ze moeten ergens beginne he :p

Insano

Legacy Member
Je kan eigenlijk niet zo goed het verschil zien tussen rl en een videogame tenzij je als hobby op mensen schiet :p

Ik denk zelfs dat het begin al gezet is door Half-Life 2 (in physics) en dat we nu in een stijgende lijn moeten doorgaan.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan