Archief - Forza Motorsport 3

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Implar

Legacy Member
kingjoske zei:
forza 3 > Gran Turismo 5
(kort samengevat)

Amai, das echt wel een gefundeerde mening, wetende dat je geen van die 2 games gespeeld hebt!

(Ik prefereer ook Forza boven GT, maar ik kan niet vergelijken met de nieuwe uitgave)

megamold

Legacy Member
ik had speciaal een ps3 gekocht voor GT5 , heb altijd graag gt games gespeeld , maar toen zijn ze mij als klant verloren door hun demo van 30€ en het blijven uitstellen van het spel.
komaan zeg , gt5 is nog altijd niet uit en forza zitten al aan hun 2de game ! ( 1 telt niet mee om logische redenen ) en het ziet er naar uit dat de nieuwe forza ook een topper gaat worden , dus mijn keuze voor forza is redelijk simpel : liever 2 topgames dan 1 topgame die nog lang niet uit is zelf een extreem lange tijd nadat de "hype"factor ervanaf is

Distorted_crump

Legacy Member
ow ja nu heb ik weer een lekker fanboy argument!
welke idioot betaalt nou 30€ voor een demo, liever 1x 39€ betalen voor goeie service, goeie online opties, goeie demo's en nog veel meer dan 30€ voor een povere "demo"game van een overhyped ps3 spel

megamold

Legacy Member
gt5 is niet overhyped zuh , gt5 is wel degelijk een super simulatie racegame , is het altijd al geweest , ze hebben het gewoon verkloot met hoe ze het aan de man hebbe gebracht.

ma idd , ik betaal ook liever 39e per jaar voor xboxlive waar ik een haal jaar plezier aan heb dan 1x 30€ voor een demo die ik op een week of 2 ben beugespeeld ( want bij release zaten er in deze demo 9 autos en 3 tracks ofzoiets , maar kweet het ni precies meer )

Distorted_crump

Legacy Member
megamold zei:
gt5 is niet overhyped zuh , gt5 is wel degelijk een super simulatie racegame , is het altijd al geweest , ze hebben het gewoon verkloot met hoe ze het aan de man hebbe gebracht.

ma idd , ik betaal ook liever 39e per jaar voor xboxlive waar ik een haal jaar plezier aan heb dan 1x 30€ voor een demo die ik op een week of 2 ben beugespeeld ( want bij release zaten er in deze demo 9 autos en 3 tracks ofzoiets , maar kweet het ni precies meer )

nouja sorry dat ik het zo zeg, maar 30€ voor 9 auto's en 3 tracks is echt afzetterij.
beter komen ze bv met 1 track en 4 auto's. en gewoon gratis op psn zetten :)
bij die prologue van gt4 of 3 waren er toch heel wat meer auto's en tracks?

megamold

Legacy Member
ja het is ook afzetterij , zeker met al die beloftes die niet nagekomen worden , maar dat wilt niet zegge ndat gt5 een slecht spel is eh :)

zoals ik zei : ze hebben het slecht aan de man gebracht

Distorted_crump

Legacy Member
idd dat is waar! nuja elk spel heeft zo wel zn punten waarbij ze veel dingen beloven en niet nakomen.
jammergenoeg! maarja, ik hoop ooit eens gt5 te kunnen spelen, en forza komt hier toch zowiezo in huis.

skatemania

Legacy Member
Nu mss on topic gaan? Het ging hier dacht ik over FM3 en niet GT5

hatetn

Legacy Member
nu lees ik al super simulatie racegame en GT5 in één zin. waar gaat het naartoe

_ns_

Legacy Member
"gt5 is wel degelijk een super simulatie racegame "


Hell no ze :p, het is nu ook geen arcade, maar sim is nog iets anders.

megamold

Legacy Member
ok toegegeven het is geen hardcore sim , maar ge kunt ook ni echt ontkennen dat het een goeie sim racer is eh, net zoals forza een goeie sim racer is

_ns_

Legacy Member
Ik zou dan eerder de term realistisch verkiezen, maar daar gaan we niet over muggenziften :p.

skatemania

Legacy Member
Kzou eerder zeggen dat FM3 beter is dan GT5 maar dan laai ik de discussie weer op, terwijl ik nog geen 30 min geleden heb gezegd on topic te gaan xD

hatetn

Legacy Member
als je wilt muggenziften.

een sim bestaat er in dat het onmogelijk is om een wagen of vangrail als mikpunt(lees: doelwit) te nemen om door de bocht te gaan.

aangezien GT weer niet op alle wagens schade gaat hebben falen ze opnieuw om een sim te leveren

skatemania

Legacy Member
hatetn zei:
als je wilt muggenziften.

een sim bestaat er in dat het onmogelijk is om een wagen of vangrail als mikpunt(lees: doelwit) te nemen om door de bocht te gaan.

aangezien GT weer niet op alle wagens schade gaat hebben falen ze opnieuw om een sim te leveren

Zoals gewoonlijk, ma bon mannen slaapwel ;)

Arumat

Legacy Member
megamold zei:
gt5 is niet overhyped zuh , gt5 is wel degelijk een super simulatie racegame , is het altijd al geweest , ze hebben het gewoon verkloot met hoe ze het aan de man hebbe gebracht.

ma idd , ik betaal ook liever 39e per jaar voor xboxlive waar ik een haal jaar plezier aan heb dan 1x 30€ voor een demo die ik op een week of 2 ben beugespeeld ( want bij release zaten er in deze demo 9 autos en 3 tracks ofzoiets , maar kweet het ni precies meer )
:offtopic:GT5 prologue had meer dan 70 auto's (bij de release zeker al 60+) en 6 tracks (met 12 variaties). Het was geen volwaardige GT maar bevatte voor velen meer speelplezier dan de gemiddelde racegame.

I.v.m. Forza 3 vs GT5: Afgaande op de voorgangers zijn beide games zowat het zaligste dat je kan krijgen op vlak van racegames. Forza is eigenlijk ontstaan als een GT-kopie dus het doel van beide games is zowat hetzelfde maar de speelstijl vind ik compleet verschillend dus ik koop ze sowieso allebei.

skatemania

Legacy Member
Zegt die gast hierboven mij nu dat Forza een gt KOPIE is? Joeng zyde op u kop gevallen? Sind sie bekloppt ofwa?

Forza is een game die zich basseerd op het genre ja, maar zich helemaal anders profileert... (maw much better dus...)

Bellerophon

Legacy Member
Plus Turn 10 heeft vroeger en nu nog steeds software engines ontwikkeld voor simulatie studies van echte wagens voor de autoindustrie.

Vandaar Forza op het vlak van Simulatie en Real-Life physics beter is dan GT. Je moet natuurlijk wel alle rijhulp afzetten om hier van te profiteren of grandioos op je bek te gaan.

spoon

Legacy Member
een zo goed als volledige track list
- Costa Di Amalfi (2 tracks): Full and reverse
- Camino Viejo (8 tracks): Full, Short, Mini, Extreme and their reverse
- Iberian International (6 tracks): Full, Short, Mini and reverse
- Ladera test track (6 tracks): Full, Short, Mini and reverse
- Circuit de Catalunya (3 tracks): GP, National, School
- Le Mans (3 tracks): Active, without baffles and Bugatti
- Maple Valley (4 tracks): Full, Short and reverse
- Laguna Seca (1 track)
- Mugello (2 tracks): Full and Short
- New York (4 tracks): FM2 version, version with chicanes on the straight and reverse
- Nurb (5 tracks): Full and 4 point to point
- Rally di Positor (10 tracks): Full, reverse and 8 point to point
- Road America (1 track)
- Road Atlanta (2 tracks): Full and Short
- Sebring (3 tracks): same as FM2
- Sedona (10 tracks): Full, shorts and their reverse, oval (+ reverse) and the Drag strips
- Silverstone (3 tracks): same as FM2
- Sunset Peninsula (6 tracks): Full, Short, Oval and reverse
- Suzuka (3 tracks): same as FM2
- Tsukuba (2 tracks): Full and Short
- Motegi (4 tracks): same as FM2
- Fujimi Kaido (14 tracks): full circuit, FM1 layout, 4 P2P's of kaido circuit, hillclimb, and all their reverses.

Two other settings are grayed out in the selection screen (probably those requiring the installation of the second disc):
- Benchmark high speed ring (14 tracks)
- Sidewinder proving grounds (18 tracks)

Implar

Legacy Member
Two other settings are grayed out in the selection screen (probably those requiring the installation of the second disc):
- Benchmark high speed ring (14 tracks)
- Sidewinder proving grounds (18 tracks)

Bestaat Forza 3 uit 2 discs mss? Dat is het eerst dat ik ervan hoor?
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan