Archief - Folklore

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

koji

Legacy Member
gld_box_folklore.jpg


officiële site: US | JP

release: 10 oktober 2007
genre: action-adventure
dev: Game Republic

>>> Gametrailers | Metacritic


De nieuwe van Yoshiki Okamoto (Onimusha, Devil May Cry, Resident Evil).

Two strangers are drawn to the mysterious town of Doolin, where it is said that the living can speak to the dead. They soon learn the town serves as a gateway to fantastic worlds that exis beyond our own, realms full of creatures, fairies, spirits and monsters. In order to solve the mystery of the dark, foreboding lighthouse that stands at the town’s edge, the pair must journey through these worlds to discover their secrets.

image_folklore-5444-1271_0007.jpg


image_folklore-5812-1271_0001.jpg



Denk niet dat er al een Folklore thread is hiere, bij deze!

Deze action//rpg game ligt vrijdag in de winkelrekken, ik ga hem hoogstwaarschijnlijk toch wel kopen...

Krijgt nogal uiteenlopende reviews (IGN geeft een 9/10, Eurogamer een 5/10), persoonlijk was ik na de eerste demo te spelen direct verkocht, vette vette artwork en interessante gameplay (die wel is behoorlijk repetitief kan worden denk ik...)

anyhow, interessante titel, hopelijk niet de laatste obscure Japgame die we gaan te zien krijgen :D

cyclops jelle

Legacy Member
heb de demo gespeeld, was zeker vermakelijk. Maar het is niet echt mijn game die ik graag wil hebben

svendevil

Legacy Member
heb demo gespeeld, sprak mij totaal niet aan...
Geen gesproken dialogen, en ja... gewoon een raar spel :p

cyprien

Legacy Member
De mijne is sinds gisteren geshipped richting mijn ps3!
Met een beetje geluk bennek het vrijdag aant spelen.

Dekon7

Legacy Member
svendevil zei:
heb demo gespeeld, sprak mij totaal niet aan...
Geen gesproken dialogen, en ja... gewoon een raar spel :p
mss liggen RPG games je niet?Op een ander punt ivm niet gesproken dialogen zou het in-game nogal lastig kunnen liggen om dat te doen(niet voor CGI scenes natuurlijk).

FreakyJP

Legacy Member
koenraad7 zei:
Op een ander punt ivm niet gesproken dialogen zou het in-game nogal lastig kunnen liggen om dat te doen(niet voor CGI scenes natuurlijk).
Oblivion ?

koji

Legacy Member
Volgens game mania site vandaag al te koop!

vanavond na het werk is gaan halen :D

svendevil

Legacy Member
koenraad7 zei:
mss liggen RPG games je niet?Op een ander punt ivm niet gesproken dialogen zou het in-game nogal lastig kunnen liggen om dat te doen(niet voor CGI scenes natuurlijk).

ik speel wel graag RPG's hoor mijn vriend... Kheb oblivion en speel het bijna elke dag, fable enz... (die hebben beide wel gesproken dialogen, sleept je veel dieper in zo'n spel vind ik...)
Het is gewoon een raar verhaal + sfeer, en dat spreekt mij niet echt aan.

Grtz :doc:

neomitochondria

Legacy Member
vandaag ook gespeeld en vond het zeker niet slecht, zeer origineel dat je de krachten van de vijanden kan opslorpen en dan gebruiken en nog goed verhaal ook vind ik. maar weet niet of ik het ga kopen, ben niet echt een RPG gamer, mss dat ik het ooit eens van iemand kan lenen ofzo :)

koji

Legacy Member
tot zover vind ik het heel sterk, na de demo's te spelen had ik zoiets van; ja 'simpele' buttonmasher met enkele RPG elementen

in de volledige versie merk je dat dit game een soort van mengelmoesje is tussen klassieke adventure/RPG/action... vooral het verhaal speelt een heel belangrijke rol en wordt op een mooie en diverse manier verteld

de afwerking en presentatie zijn echt wel top!

het is ook leuk dat je steeds de twee kanten van het verhaal ziet met Keats en Ellen, enfin, leuk leuk, maar ge moet er echt wel voor zijn (tis is ne keer iets anders, iets anders wat toch heel bekend aanvoelt en dat is voor mij wel een leuke ervaring)

Dekon7

Legacy Member
Had de game gisteren gekocht (in de namiddag) en was zo verdiept in't spelen dat ik de tijd compleet uit het oog veloor en begont te beseffen dat het ondertussen al middernacht was geworden :crazy:
Een game dat mij aan één stuk door zolang aan mijn TV laat zitten is voor mij een goede game.....

DoVyTn

Legacy Member
heb vannacht toch maar eens den demo laten downen , eens zien wa het geeft

The Entity

Legacy Member
Ik heb deze game nu van zaterdag. Eerst had ik de demo een paar keer gespeeld en ik was al vrij snel verkocht.

Ik moet zeggen dat het toch serieus verslavend is. Zeker als je alles wil te weten komen en als je alle Folks wil verzamelen. En ook nog eens alle quests wil doen.

De laadtijdens tussen de verschillende stukken dungeon storen mij eigenlijk niet. Ze geven een beetje rust zelfs tussen de gevechten door.

Zeer knappe game en ik heb geen enkele seconde spijt dat ik het gekocht heb. Zeker een aanrader voor mensen die van RPG houden en die op hun gemak het hele verhaal willen ontrafelen.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan