Archief - Crash/Freeze bij map-change

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Blue-Bora

Legacy Member
Yoeps,

Ik heb sinds gisteren een nieuw systeem (zie sig) en elke keer dat er een mapwissel is in BF3 freezed heel het boeltje.....

Dit is een vrij vaak voorkomend probleem zie ik opt ent, maar ik heb nog niet echt een oplossing kunnen vinden....

Iemand een remedie? :)

Thanks !

Blue-Bora

Legacy Member
Kdenk het wel, maar kan dat de oorzaak zijn?

En hoe los ik dat op?

Mikail

Legacy Member
Ik kan zelfs niet 1 map doen, hij freezet alvorens ik kan beginnen.
Het probleem ligt bij de HD Audio, bij mij toch.

Om zeker te zijn, moet je in bios de onboard HD Audio even uitschakelen en dan kijken of bf3 tijdens mapchange niet freezet. Zo weet je het wel zeker..

De onboard HD Audio is wel een common issue sinds de laatste update blijkbaar.
Fora staan er vol van.
Aangezien ik zelf nooit opgeef bij het zoeken van een probleem, moet ik het hier wel doen, want de enige oplossingen zijn:
  • Speel zonder geluid :/
  • Koop een volwaardige geluidskaart en schakel de Onboard HD Audio uit -> zo heb je wel geluid
  • Wachten op een patch die dit probleem zal verhelpen

Ik vind dit enerzijds uitermate triest dat we in 2012 sukkelen met verschillende hardware om één game te laten draaien, maar anderzijds kan ik het begrijpen bij het schrijven van een nieuwe engine dat er blijkbaar toch wel compatibiliteitsproblemen zijn met de hedendaagse hardware. Dit in tegenstelling van consoles, die uiteraard dezelfde harware hebben.

Blue-Bora

Legacy Member
Hmm dus als ik die on board HD uitschakel heb ik totaal geen geluid meer?
Das wel k*t !

Mikail

Legacy Member
Ik weet het niet of het ook zo bij jou is, test het eerst, zodat je mogelijke problemen kan elimineren.

Edit:

Ik heb een USB 5.1 Headset met een geïntegreerde geluidskaart.
Je zou dan denken dat dat WEL zou werken, als je HD Onboard Audio uitschakelt... niet dus :)

Den Deze

Legacy Member
Ik heb hetzelfde probleem. Soms wordt de map geladen, maar meestal blijft hij steken op loading.

Blue-Bora

Legacy Member
Welke hardware hebben jullie steken?
Toch toevallig niet dezelfde als ik he? (zie sig)

Mikail

Legacy Member
Ik heb ongeveer hetzelfde mobo en zelfde cpu
Ik heb een P8H67 met ook HD Onboard Audio.

Ik heb nu al 3 maps doorstaan met geluid, wat een doorbraak voor mijzelf:

Ik heb de realtek HD Audio driver geüninstalled, windows 7 installeert dan zijn eigen audio driver.

Blue-Bora, heb je nu al getest of je zonder geluid meerdere mapchanges kan doen?
Voor het zelfde heb ik een andere situatie dan jou?

Thin Liz

Legacy Member
Heb dat al sinds het begin, en ja: hier ook een Realtek onboard. Het is gewoon een zeer vreemd spel op gebied van stabiliteit. In het begin had ik vrij veel blue screens en crashes, proberen oplossen met een Soundblaster X-fi te steken, maar dat hielp geen r**t. Nu zit ik terug met de Realtek en dat geeft het 'beste' resultaat, maar het geeft nog crashes bij mapchanges of opstarten (niet altijd, eerder 'geregeld'). Nu moet je weten dat enorm veel spelers dit probleem hebben en blijkbaar kunnen ze het bij DICE gewoon niet oplossen. Ik heb al toeren zitten uithalen met drivers en gelijk wat, niets helpt. Andere games geven werkelijk geen problemen, dus het ligt wel degelijk aan BF3 zelf. (ik heb trouwens een totaal ander systeem dan jij Blue Bora)

Blue-Bora

Legacy Member
Ik ben momenteel niet thuis, maar ik zal straks eens proberen om de HD Audio in de BIOS uit te zetten.

Maar eigenlijk vind ik dat al geen optie,want geluid is gewoon een must in BF3 :)
Ik kan het wel eens proberen of de mappen dan wel wisselen, maar er mij bij neerleggen om zonder geluid te spelen doe ik niet :D

Ik kan daarna dan ook eens de Realtek HD audio driver eraf smijten zoals Mikail voorsteld.

Mikail

Legacy Member
Haha, 't is weer om zeep.
Nevermind uninstall realtek driver, ik had gewoon eventjes geluk.

Zou ik het mij riskeren om het eens op windows xp te proberen? :unsure:

Mikail

Legacy Member
Blue-Bora zei:
Ik ben momenteel niet thuis, maar ik zal straks eens proberen om de HD Audio in de BIOS uit te zetten.

Maar eigenlijk vind ik dat al geen optie,want geluid is gewoon een must in BF3 :)
Ik kan het wel eens proberen of de mappen dan wel wisselen, maar er mij bij neerleggen om zonder geluid te spelen doe ik niet :D

Ik kan daarna dan ook eens de Realtek HD audio driver eraf smijten zoals Mikail voorsteld.

Zelfs bij porno is geluid een must :niceone:.

Het is gewoon om te weten, en wellicht wel, of het ook komt door de HD Audio.
Ik denk het enige wat we kunnen doen is wachten op een patch van DICE.

Om maar eventjes stil te staan bij hoeveel mensen een realtek onboard, bf3 en dit freeze-probleem hebben... echt tristig :x

Blue-Bora

Legacy Member
Kheb die onboard eens uit gezet, en hij heeft het idd niet meer.
Maar das niet speelbaar zo ....

Ik ga dat terug aanzetten.
Ik heb ook ergens gelezen dat je net voordat de mapchange begint ook kunt ALT-TABBEN en even wachten tot de map geladen is.

Ik ga dat eens proberen

Mikail

Legacy Member
Bah, ik kan jouw truuk niet toepassen, want ik geraak niet eens in-game MET geluid :/

Blue-Bora

Legacy Member
Heb de alt tab gedaan en nu werkt het wel ....

*edit*

Ik heb daarnet nieuwe HD Audio drivers geinstalelerd die op de site van Asus stonden.
De datum dat ze zijn uitgekomen was 7 Januari.... Misschien dat die "the trick" doen :)

Mikail

Legacy Member
Hmm, zijn die unverseel voor alle mobo's?
Ik heb die gedownload die bij mijn mobo stonden...

Kunt gij mij linken? :p

Blue-Bora

Legacy Member
Blijkt toch niet te werken .... :s

Spel freezed, en als je CTRL+ALT+DEL doet en taakbeheer kiest dan zie je ook een venstertje van "dit programma werkt niet meer" of zoiets .....

Li0n

Legacy Member
Mikail zei:
Haha, 't is weer om zeep.
Nevermind uninstall realtek driver, ik had gewoon eventjes geluk.

Zou ik het mij riskeren om het eens op windows xp te proberen? :unsure:

Not sure if serious, maar bf3 werkt niet op xp.

Ik hoop dat jullie het probleem opgelost krijgen, is wreed kut.

Mikail

Legacy Member
Li0n zei:
Not sure if serious, maar bf3 werkt niet op xp.

Ik hoop dat jullie het probleem opgelost krijgen, is wreed kut.

:unsure: was een mopje, want het werkt blijkbaar ook niet op 7 :)
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan