Archief - choke , loss and lag

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

BlasteR.theone

Legacy Member
ja kheb een probleem ik heb dus telenet en ik had ineens choke en loss en ik probeer mijn rates te veranderen en nu heb ik ook lag .
kheb al veel dingen geprobeert .

maar ik heb goede pc enzo en goed internet en op de telenet servers heb ik een ping bovenaan 40 of mss wel hoger en ik heb een 3.0 GHz processor ...
:help: :help: :help: !!!!!!!!!!!!!!!

Fraggie

Legacy Member
wat voor "achtergrond" programmas draaien er (bv, winamp/msn/firewall/..)

+ download je nog normaal? of +- 3kbs (aka smallband)
check es telemeter

BlasteR.theone

Legacy Member
bij telemeter is alles goe en ik download normaal enzo :s pfff waarom moeste die rates enzo bestaan :confused:

BlasteR.theone

Legacy Member
kheb vanalles al gebruikt
meestal rate 20000 cl_updaterate 20 cl_cmdrate 30
of rate 20000 cl_updaterate 101 , cl_cmdrate 101

sniper w.

Legacy Member
lol das normaal op dust 1 bij telenet server 2 :tongue: alsk er zijn krijgek ook choke probs. Maar andere mensen ebbe dat dan ook weer dus :D zijnk blij ni 1nige te zijn maar daarbuite eb ik geen lag ofzo :applause:

Najdo

Legacy Member
ik heb telenet en ik heb die rates (gekregen van hltoolz)

cl_cmdbackup "2"
cl_cmdrate "100"
cl_updaterate "45"
rate 20000

One-t|M@[hINe

Legacy Member
Xvd zei:
ik heb telenet en ik heb die rates (gekregen van hltoolz)

cl_cmdbackup "2"
cl_cmdrate "100"
cl_updaterate "45"
rate 20000


kspeel nu al 3-4 jaar cs, kan iemand isj uitleggen wa et effect is als je die rates hoger of lager zet?! want das uk nog al eens een spel rond die rates zeh.

:confused:

BlasteR.theone

Legacy Member
alle rates die iedereen geeft zijn slecht dan heb ik een hoog ping +- 50 en heb ik loss en choke en heel veel juist dat ik op de server kom zoals loss :94 en choke 6 :s klote rates

L0|2|23

Legacy Member
One-t|M@[hINe zei:
kspeel nu al 3-4 jaar cs, kan iemand isj uitleggen wa et effect is als je die rates hoger of lager zet?! want das uk nog al eens een spel rond die rates zeh.

:confused:

cl_cmdrate: aantal keer per seconde dat jij een packet (data) naar de server stuurt (max 100)

cl_updaterate: aantal keer per seconde dat de server jou een packet stuurt (max 100, server kan dit getal limiteren met eigen instellingen)

rate: jouw download snelheid in bytes/s, maar omdat telenet/adsl sneller downloaden als de max toegestane waarde voor deze cmd, zet je het best gewoon op de max voor deze cmd (20000)

cl_rate: geen effect meer, want wordt altijd naar 0 gezet, maar als je het toch wil instellen: het is jouw upload snelheid in bytes/s, met de recente verhoging van de upload snelheid (nu 192kbit/s), zet je dit ook best op zijn max (20000), als je het uitrekent kom je toch boven 20000 terecht

choke en loss hebk nu geen ghoesting voor, je vind ze in net_graph 3, en op google staat meer als genoeg uitleg

[EDIT]

ik heb onderzoek gedaan met een packetsniffer (Ethereal), en die geeft devolgende resultaten:

° De grootste packets die je als client ontvangt zijn 360bytes
° De gemiddelde packetgrootte die je als client ontvangt is 180bytes

° De grootste packets die je als client verstuurt zijn 180bytes
° De gemiddelde packetgrootte die je als client ontvangt is 85bytes

Om er dus zeker van te zijn geen lag te krijgen tijdens (zware) vuurgevechten moet je je rate delen door de grootste packetgrootte die je ontvangt om zo je cl_updaterate te bekomen -- reken het uit, je ziet dat het klopt, en de eenheden ook

Verder moet je je cl_rate (20000) delen door 180 om je cl_cmdrate te bekomen.

Zoals ik al heb gezegd is de max waarde voor cl_cmdrate en cl_updaterate 100, en niet 101, zoals velen beweren.

[EDIT2]

dit gaat er allemaal vanuit dat je dev 0 op hebt staan

[EDIT3]

Dit geeft devolgende waarden voor telenet/adsl gebruikers (breedband):

rate 20000
cl_rate 20000
cl_cmdrate 100
cl_updaterate 56

Als je op smallband zit (gerekend met 64k up en down):

rate 8000
cl_rate 8000
cl_cmdrate 44
cl_updaterate 22


[EDIT4]

ik zit trouwens nu op smallband (adsl), en ik heb met mijn smallband rates niet meer en niet minder lag dan als ik op breedband zit (ja das echt)

[EDIT5]

i dont give a damn fuck als je denkt dat je ping "omhoog" gaat met deze rates (scorebord), kijk je latency aub na met "net_graph 3", dan zie je een getalletje naast "ms" staan, dat is je ping, die gaat OMLAAG met deze rates

mudvAyne

Legacy Member
Begin toch eens niet drek door te draaien als ge choke hebt :wtf: ge zult altijd wel wa choke hebben en op TN is da normaal da ge choke hebt bijna iedereen heeft da op die servers :) gebruike CPL rates: 25000 101 101
Ik speel met 15000 cmd 85 up 45

BlasteR.theone

Legacy Member
zou het helpe als ik steam terug install want vroeger had ik NOOIT loss of choke

FhF

Legacy Member
en met vroeger is dat dan voor steam?
(Door steam vertraagt mijn cs ook en heb ik choke. denk ik toch.)

BlasteR.theone

Legacy Member
FhF zei:
en met vroeger is dat dan voor steam?
(Door steam vertraagt mijn cs ook en heb ik choke. denk ik toch.)

met vroeger bedoel ik 1ste maand van vakantie toen ik nieuwe pc had :)
en ik had altijd 0 loss en 0 choke

fragnetic

Legacy Member
Ge kunt daarvoor naar telenet bellen, ik heb da een week geleden ook gedaan omdat ik ook zoveel probs had met lag; Die man heeft mij dan een mail gestuurd waar vanalles instond hoe ik ping testen moest doen en op welke servers, al die info moest ik in een word document samenzetten en da heb ik dan teruggestuurd. Het schijnt da ze iemand in dienst hebben die niks anders doet dan problemen verhelpen bij personen die last hebben van lag en dergelijke bij gamen. Ze gingen iets terugsturen, maar ik heb nog niks gehad, mijne lag is wel weg maar of zij dar iets aan hebben gedaan weet ik niet. Dit is dus wel enkel een mogelijke oplossingen voor personen die telenet hebben.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan