Archief - Komen Eten

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

white-hat

Legacy Member
Op zo'n momenten ben ik beschaamd om west-vlaming te zijn.

Wa gaat zijn vrouw daar wel nie van zeggen. En toen ze woensdag de voorstukskes toonden waarin hij de opmerking "ik versta niet dat het voedsel-agentschap dat toelaat" dacht ik dat ie ook weer bezig was over ons lesly-anneke.

Dennoman

Legacy Member
white-hat zei:
Op zo'n momenten ben ik beschaamd om west-vlaming te zijn.

Wa gaat zijn vrouw daar wel nie van zeggen.
Ma niks, 't is toch allemaal zo opgezet als iets. Dat is "reality" altijd al geweest.

bon_jovi

Legacy Member
Ze staat vandaag in Het Laatste Nieuws; blijkbaar is ze directrice van verschillende schoonheidsscholen die ze samen met haar man heeft opgericht. Ze is blijkbaar nog maar in de 30 (34ofzo)

musakobanye

Legacy Member
Dennoman zei:
Ma niks, 't is toch allemaal zo opgezet als iets. Dat is "reality" altijd al geweest.

hoe bedoel je opgezet? het is toch echt, die mensen koken toch echt?

Dennoman

Legacy Member
musakobanye zei:
hoe bedoel je opgezet? het is toch echt, die mensen koken toch echt?
Uiteraard, maar heel de dada er rond is toch zo fake. 't Is een kleine moeite om aan iemand te vragen om "de eikel" te spelen nog voor de aflevering in productie gaat.

sneax

Legacy Member
Dennoman zei:
Uiteraard, maar heel de dada er rond is toch zo fake. 't Is een kleine moeite om aan iemand te vragen om "de eikel" te spelen nog voor de aflevering in productie gaat.

Ma kerel, denkte da nu echt?? Alle ik zal u in uw waan laten, dan zijde gelukkig.

TeOtWaWkI

Legacy Member
sneax zei:
Ma kerel, denkte da nu echt?? Alle ik zal u in uw waan laten, dan zijde gelukkig.


Ah gij grote verlichte geest,we zijn het niet waardig dat u hier komt posten :bow:

Huxley

Legacy Member
Die producers/interviewers stellen zodanige vragen da ge gepusht wordt om te antwoorden wat zij willen.

boogje

Legacy Member
Soms zeggen ze ook gewoonweg letterlijk wat je hoort te zeggen. Bij de opnames van Idool is dat een gewoonte. "Oh, vertel het verhaal dat je iemand hebt verloren/dat je uzelf in het sportpaleis wel ziet staan...". Wie de woorden van de makers napraat, komt dan op TV.

Time

Legacy Member
Kans is wel groot dat ze bepaalde mensen zelf vragen om mee te doen denk ik. Bv toen ze uit de hobbykok lag: "doe eens mee aan komen eten ook".
Zij krijgt haar aandacht, VT4 kijkcijfers. Ze zouden achterlijk zijn moesten ze zo niet werken.

Dennoman

Legacy Member
sneax zei:
Ma kerel, denkte da nu echt?? Alle ik zal u in uw waan laten, dan zijde gelukkig.
:lol::lol::lol: neem het vooral zo letterlijk mogelijk op.

Als ze het niet gewoon letterlijk vragen om die of die te spelen, is het nog steeds supermakkelijk om iemand te manipuleren met een camera in zijn smoel.

Dizzee

Legacy Member
Ik denk dat de enigste die daar recht op spreken over heeft, de persoon is die al eens aan zo'n programma heeft meegedaan. Just saying eh...

TeOtWaWkI

Legacy Member
Dat er niet gemanipuleerd wordt, kan je moeilijk ontkennen imo. Als ge soms ziet we tesamen zetten...

Dizzee

Legacy Member
Ik ga er me niet over uitspreken maar ik kan wel geloven dat ze uit de mensen die zich inschrijven, bepaalde persoonlijkheden samenzetten.

Meitzl

Legacy Member
Ik ken iemand die meegedaan heeft. Nooit meer, waren zijn eerste woorden achteraf.

Om te beginnen moest hij heel zijn interieur aanpassen, omdat het programma in de zomer opgenomen wordt en in de winter wordt uitgezonden. De kijker mag dit niet merken, dus moet alles wat aan "zomer" doet denken weg en moeten winterse elementen in de plaats komen.
Ook moet iedereen een nieuw servies kopen.
De dag en de avond wordt volledig door de crew van VT4 bepaald. Als hij bezig was met zijn chocomousse moest hij daar onmiddellijk mee stoppen omdat de crew vond dat ze een ander beeld nodig hadden. Hij moest zo'n 4 keer opnieuw beginnen en heeft uiteindelijk uit miserie een pot chocomousse uit de winkel gehaald.
Zijn vrouw moest werken die avond en moest van het programma de 'ambetante vrouw' afgeven als ze thuis kwam.
Het duurde tot 4u 's nachts eer die ploeg terug naar huis was.

Denno heeft echt wel gelijk.

sneax

Legacy Member
Er blijft een zeer groot verschil met tegen de mensen te zeggen: vandaag meneer, doet u alsof u een vrouwenzot bent, u mevrouw doet alsof u preuts bent en gij doet alsof ge homo zijt.

Dat is wat Denno zegt, en daar ga ik niet mee akkoord.

Wat gij zegt is triviaal, alsook dat ze uit hun pool van deelnemers persoonlijkheden matchen om vuur te creeren, dat ze knippen en plakken, dat ze deelnemers vragen om dingen opnieuw te doen etc... dat is normaal want ge wilt een programma maken me wa sensatie terwijl ge eigenlijk gewoon 4 mensen filmt die aant eten zijn. Daar gaat het niet om.

De mensen vragen om zich anders te gedragen (dit is wat denno zei) NEEN, de mensen anders uitbeelden dan ze zijn, JA.

DreaDNoughT

Legacy Member
Meitzl zei:
Ik ken iemand die meegedaan heeft. Nooit meer, waren zijn eerste woorden achteraf.

Om te beginnen moest hij heel zijn interieur aanpassen, omdat het programma in de zomer opgenomen wordt en in de winter wordt uitgezonden. De kijker mag dit niet merken, dus moet alles wat aan "zomer" doet denken weg en moeten winterse elementen in de plaats komen.
Ook moet iedereen een nieuw servies kopen.
De dag en de avond wordt volledig door de crew van VT4 bepaald. Als hij bezig was met zijn chocomousse moest hij daar onmiddellijk mee stoppen omdat de crew vond dat ze een ander beeld nodig hadden. Hij moest zo'n 4 keer opnieuw beginnen en heeft uiteindelijk uit miserie een pot chocomousse uit de winkel gehaald.
Zijn vrouw moest werken die avond en moest van het programma de 'ambetante vrouw' afgeven als ze thuis kwam.
Het duurde tot 4u 's nachts eer die ploeg terug naar huis was.

Denno heeft echt wel gelijk.

Straf . Had ook niks anders verwacht op zo'n opnames .

Bon eerlijk , wie kijkt er nu naar VT4 ? :lol:
Die irritante commentaar van peter van asbroeck in dat programma of zijn weerpraatje :lol: Das toch gene televisie...:eek:

GaMe®

Legacy Member
Xodiax zei:
Straf . Had ook niks anders verwacht op zo'n opnames .

Bon eerlijk , wie kijkt er nu naar VT4 ? :lol:
Die irritante commentaar van peter van asbroeck in dat programma of zijn weerpraatje :lol: Das toch gene televisie...:eek:

Ja, wat had ge nu verwacht? Ieder programma dat ge op TV ziet, wordt geregisseerd. Behalve reality tv dan (normaal gezien). En niet alleen op VT4 hoor.

Alleen zien mensen als ze tv kijken die regisseur nooit staan, dus krijgen ze het gevoel dat wat op tv getoond wordt de realiteit is. Die regisseur moet er natuurlijk voor zorgen dat van wat er gefilmd wordt een programma kan gemaakt worden. Als een kandidaat dan iets buiten beeld doet, of wat slecht in beeld gebracht werd, moet dit natuurlijk overgedaan worden.

Als ge u inschrijft voor zo een programma moet ge dat toch zelf weten en achteraf niet mekkeren op de TV-crew.

Het is dan ook logisch dat men bepaalde richtlijnen aan de kandidaten geeft over hoe men zich moet gedragen.

Komen Eten! is geen reality tv, dus stop met zagen. :p
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan