Archief - de grote beursthread

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Boris Barowski

Legacy Member
grotere activiteit vooral, en de er zitten meer pareltjes denk ik :p

russian

Legacy Member
Darconix zei:
K zit mij af te vragen, waarom jullie niet kiezen voor de Belgische beurs? Waarom is de AEX en de Amerikaanse beurs interessanter: is het waardering, grotere activiteit,... Volgens mij zitten er ook verborgen pareltjes op Brussel hoor...

Omdat de volumes lager liggen en ook wel omdat de optiehandel heel, heel dun is. Het verschil tussen bied en laatprijzen is dan ook veel te groot om goed te handelen.

Ook zijn er geen weekopties in tegenstelling tot de AEX-index. Ik kan verder de AEX beter voorspellen dan de BEL. Als een Inbev stijgt, stijgt de BEL. Je moet dan al per aandeel kunnen voorspellen ahw.

Er zijn zeker pareltjes. Ik heb Solvay van 85 tot 105 gehad (200 stuks). Helaas doorgeschoten tot 125 euro en meer grrr.

En ik wil ook wel slechte, dalende aandelen om calls op te schrijven lolzzz.

Time

Legacy Member
Krappe longturbo's zijn casino's atm. Ik moet echt tegen mezelf vechten, want ik ben een gokker in hart en nieren. :sad:

russian

Legacy Member
Time^- zei:
Krappe longturbo's zijn casino's atm. Ik moet echt tegen mezelf vechten, want ik ben een gokker in hart en nieren. :sad:

Hehe... Hoewel er een factor geluk bij beleggen komt kijken, mag het wel geen roulette worden.

YellinD

Legacy Member
Time^- zei:
Krappe longturbo's zijn casino's atm. Ik moet echt tegen mezelf vechten, want ik ben een gokker in hart en nieren. :sad:

paar maand geleden artikel gekregen die ging over de heropleving bij de casino's, die zo gezakt waren omdat hun betaalmiddelen afgesneden werden.

De conclusie was: koop neteller... alle casino's gebruiken dat, dus dat aandeel gaat zeker terug omhoog gaan als de online casino's een heropleving doen

neteller stond toen op 140
nu op 174

Had ik het verhaaltje maar geloofd toen... :)

Boris Barowski

Legacy Member
Hoe denken jullie over Philips ?

Gisteren een presentatie van gezien aan de KUL over hun research labs, en als je ziet waar ze mee bezig zijn en hoe ver gevorderd sommige zaken zijn, denk ik dat dit wel een bedrijf is met een toekomst.

Maar hoe zit het financieel ?
bollinger bands zijn dicht bijeengekomen gevolgd door een daling (de correctie) en nu situeren ze zich rond de 27,5 euro.

Dit is wel een stock waar ik de winst niet op 3 weken moet zien, maar binnen 6 maand zou er toch een stijging mogen zijn.

Enige opmerkingen daarover, ik ben het niet echt zeker, maar ik ben dan ook niet zo ervaren :)

russian

Legacy Member
Boris Barowski zei:
Hoe denken jullie over Philips ?

Gisteren een presentatie van gezien aan de KUL over hun research labs, en als je ziet waar ze mee bezig zijn en hoe ver gevorderd sommige zaken zijn, denk ik dat dit wel een bedrijf is met een toekomst.

Maar hoe zit het financieel ?
bollinger bands zijn dicht bijeengekomen gevolgd door een daling (de correctie) en nu situeren ze zich rond de 27,5 euro.

Dit is wel een stock waar ik de winst niet op 3 weken moet zien, maar binnen 6 maand zou er toch een stijging mogen zijn.

Enige opmerkingen daarover, ik ben het niet echt zeker, maar ik ben dan ook niet zo ervaren :)

Indien je overtuigd bent van het fundamenteel potentieel van Philips n.a.v. de bedrijfspresentatie, kan het verstandig zijn om in te stappen.

Technisch zijn de indicatoren mooi afgekoeld en het fonds kan dus zeker hoger. Ik zou zelf nog even de kat uit de boom kijken, of slechts gedeeltelijk instappen, omdat het fonds toch sterk heeft gereageerd op de correctie. Het is nog steeds mogelijk dat er een tweede dalingsgolf komt...

Ik ben niet echt op de hoogte van de interne zaken of fin. details van Philips. Het is dus uw beslissing ;).

russian

Legacy Member
Ik heb zelf een aantal puts april Numico 39 geschreven met 37 als afdekking. We zullen zien wat dat geeft... De tijdswaarde staat aan mijn kant, en bij een eventuele opleving koop ik de geschreven dingen terug en bij een daling verkoop ik de gekochte puts.

GhO$T

Legacy Member
Mmmm tlijkt toch weer voorzichtig beter te gaan, maar blijkbaar kan het evengoed vrijdag weer recht naar beneden als de arbeidscijfers in de VS tegenvallen. Tegen die tijd zal mijn Binck account ongeveer in orde zijn, maar best nog even afwachten dus voor ik mij aan een eerste koop waag :) .

russian

Legacy Member
GhO$T zei:
Mmmm tlijkt toch weer voorzichtig beter te gaan, maar blijkbaar kan het evengoed vrijdag weer recht naar beneden als de arbeidscijfers in de VS tegenvallen. Tegen die tijd zal mijn Binck account ongeveer in orde zijn, maar best nog even afwachten dus voor ik mij aan een eerste koop waag :) .

Je denkt dat de arbeidscijfers kunnen tegenvallen?

De arbeidscijfers zullen meevallen (een kans van meer dan 15 uit 16). Ik denk dat de cijfers om 14.30h uitkomen en ga long AEX om 14.29 en sluit m'n positie om 14.35.

De cijfers zullen wellicht (of bijna zeker) goed uitdraaien. Is de groei minder dan de natuurlijke 150.000 arbeidsplaatsen, dan is er geen inflatiegevaar. Is de groei hoger, dan gaat het goed met de economie. Let op m'n woorden!

De laatste 15 maanden was de reactie positief op de cijfertjes. Ik ben benieuwd!

p.s.: garantie tot de voordeur.

We zijn omhoog gegaan bij een c/p ratio van 1. Andermaal heeft de indicator zijn dienst bewezen.

Boris Barowski

Legacy Member
c/p ? (sorry, kan niet direct op deze ratio komen :s)
ik denk verder ongeveer hetzelfde als jij over vrijdag, alleen kan ik er niet van profiteren omdak int buitenland zit :(

opblaasbare WC

Legacy Member
zonder echt te ver in detail te treden met de redenen waarom,

maar ik zou goud willen aankopen, maar bijvoorkeur niet in fysieke vorm.

ik zit al een hele tijd te zoeken naar Gold Trackers maar kan er maar geen vinden. of zoek ik fout. ik stel me zelfs al de vraag of zoiets uberhaupt bestaat.

wat zijn mijn mogelijkheden om in goud te beleggen 'puur'. dus niet via goudmijn aandelen of fondsen. ik wil het puur kopen. ik dacht aan een tracker, of een goudrekening.

probleem is dat ik bij KBC gold world spot niet op de lijst vind,
bij leleux associated brokers heb ik nog niet gekeken en bij WH selfinvest is mijn account leeg ... binnenkort open ik wel een account bij fortuneo. maar aan de telefoon zijden ze me daar dat ik geen 'goudrekening' kan openen, enkel bij ABN amro voor zover ik gelezen heb. wel zijden ze me dat ik via trackers goud kon kopen.


kortom, hulp gezocht. t'is mijn eerste keer dat ik goud aankoop. tzou slechts gaan om 1 ounce. kwestie van difersificatie en zekerheid.


wie mij een gold tracker kan vinden ben ik dankbaar.
indien niet, hoe gaat dat voor fysieke levering van goud? lijkt me lullig om voor 1 ounce goud fysieke levering te vragen bij de bank.

SchrimpDevil

Legacy Member
streetTRACKS Gold Shares
ticker GLD

Fysiek goud leveren wordt volgens mij nooit of zelden gedaan.

russian

Legacy Member
SchrimpDevil zei:
streetTRACKS Gold Shares
ticker GLD

Fysiek goud leveren wordt volgens mij nooit of zelden gedaan.

Jawel hoor. Ik ben zelf niet onmiddellijk in goud bezig maar een kennis heeft iets meer dan een kilo in de kluis liggen (veelal opkopen gouden munten, erfenissen van op zolder opkopen, ...).

Darconix

Legacy Member
Stel ik wil profiteren van het dividendrendement van aandeel A. (vb 7%)
Komt het erop neer dan die aandelen juist op de dag van de betaling in bezit te hebben? (Van sommige aandelen weet ik dat je ze langer in bezit moet hebben.) Zie ik iets over het hoofd als ik zeg dat het is als volgt: kopen op dag van uitbetaling (of indien nodig wat vroeger) - (7% * 0.85) incasseren - verkopen dag nadien...

De koers zakt na uitbetaling wellicht een beetje zeker? Gewoon wat langer wachten dan tot de koers zich herstelt en met een beetje geluk 7%*0.85 winst op een paar weken?!

YellinD

Legacy Member
je moet de aandelen in bezit hebben op de dag dat ze ex-dividend gaan.
Ongeveer een maand later wordt het dividend uiteindelijk betaald (dit kan varieren maar kan je opzoeken voor het specifieke aandeel)
op de dag dat het dividend betaald wordt, daalt het aandeel met evenveel waarde als dat je krijgt als dividend (bvb 20cent per aandeel is het dividend, dan daalt de koers met 20c op de dag dat het dividend wordt betaald

Of zakken ze als ze ex-dividend gaan, nu begin ik te twijfelen :unsure:
let er eigenlijk niet zo op, is gewoon fijn om af en toe die pluskes op u rekening te zien van uitbetaalde dividend ;)

russian

Legacy Member
russian zei:
Ik heb zelf een aantal puts april Numico 39 geschreven met 37 als afdekking. We zullen zien wat dat geeft... De tijdswaarde staat aan mijn kant, en bij een eventuele opleving koop ik de geschreven dingen terug en bij een daling verkoop ik de gekochte puts.

Numico stijgt voorlopig 1,53%. Het mag hier reeds expireren om winst te hebben. Dalen niet natuurlijk. Het fonds is achtergebleven en kan misschien tot 40 gaan in april.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan