Archief - de grote beursthread

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

russian

Legacy Member
FDAX is gesloten op -375 punten. Dat is in jaren niet meer gebeurd. Premies zullen morgen gigantisch zijn, Boris.

acquisitor

Legacy Member
cheer up, QQQQ is nog een percent down na de sluiting :) dat belooft...

russian

Legacy Member
Het is niet te voorspellen wat er nog zal volgen deze week. Er zal op een bepaald punt toch worden ingegrepen, en het kan allemaal heel snel terug omhoog. Echter, uur per uur kijken nu. Eerst eens zien wat Azië vannacht doet en morgenvroeg de opening van de AEX.

russian

Legacy Member
Stock tumbled across the board Tuesday, with the Dow industrials sinking about 500 points at one point. It closed about 400 points down -- the biggest one-day drop in three years. The New York Stock Exchange tried to limit declines by imposing trading curbs. The selloff is on the back of a nearly eight-month rally.

Boris Barowski

Legacy Member
slechte tijd om nu te beginnen met opties denk ik ? in zo'n chaos waarin niemand echt weet hoe het zit ? :p
Wat is nu de beste gok voor opties eigelijk ? up naar een lage 500 ofzo binnen een week of 2 ?

We moeten deze thread betalend maken, wa zaten een pagina of 2 terug nog te praten over een correctie :p

russian

Legacy Member
Boris Barowski zei:
slechte tijd om nu te beginnen met opties denk ik ? in zo'n chaos waarin niemand echt weet hoe het zit ? :p
Wat is nu de beste gok voor opties eigelijk ? up naar een lage 500 ofzo binnen een week of 2 ?

We moeten deze thread betalend maken, wa zaten een pagina of 2 terug nog te praten over een correctie :p

Je kon letterlijk met een paar duizend euro een paar tienduizend euro hebben verdiend. Eigenlijk nog stukken meer. En dat op een paar dagen (vandaag en normaal ook morgen).

Je kan met gedekte constructies nu ook meer geld verdienen (de premies zullen gigantisch zijn). Als je een beetje constructies kent, ken je ook je maximale verlies en is er geen probleem.

Wat uit te sluiten is, is om nu ongedekt te schrijven. Ook FDAX'en enzo moet worden stopgezet tot de rust weerkeert.

Het is voor een ervaren trader ideaal om nu te werken. Ik voel mij daar niet rijp genoeg voor, wat we vandaag hebben gezien is wel heel uitzonderlijk. Ik heb geen idee meer waar we eind van de week zullen staan. Ik laat m'n calls waardeloos aflopen en dat is het. Jammer jammer niet in de puts gestapt.

russian

Legacy Member
Boris Barowski zei:
slechte tijd om nu te beginnen met opties denk ik ? in zo'n chaos waarin niemand echt weet hoe het zit ? :p
Wat is nu de beste gok voor opties eigelijk ? up naar een lage 500 ofzo binnen een week of 2 ?

We moeten deze thread betalend maken, wa zaten een pagina of 2 terug nog te praten over een correctie :p

Als Azië niet meewerkt, openen we morgen 10 punten lager. Ongezien dit. Dat zou dan een 492 zijn. Dat onder voorbehoud. Afhankelijk van Azië nu. Over twee weken voorspellen is nu niet aan de orde.

Boris Barowski

Legacy Member
opties in de koelkast tot de markt stabiliseert :p
olieturbo's blijven rendabel, als alles goed gaat gaan we naar de 70€ per brent vat.

acquisitor

Legacy Member
70 euro is bijna $100... imho is het enkel mogelijk bij een oorlog met Iran en dan nog..

acquisitor

Legacy Member
amai, ik ben echt wel blij dat grote beleggers al het paniek van DNE hebben geabsorbeerd... er waren enorm grote bid orders tot 50k, die niet ingevuld raakten...

slechtste DOJ dag sinds 11.09 als men die bounce vergeet :)

morgen meer pijn imho

russian

Legacy Member
acquisitor zei:
amai, ik ben echt wel blij dat grote beleggers al het paniek van DNE hebben geabsorbeerd... er waren enorm grote bid orders tot 50k, die niet ingevuld raakten...

slechtste DOJ dag sinds 11.09 als men die bounce vergeet :)

morgen meer pijn imho
We openen fors lager maar mogelijk wordt meteen een bodem aangestampt. Moeilijk inschatten nu.

Boris Barowski

Legacy Member
ouch, das echt wel fors verlies.

mensen met die puts hebben een hoobje geld nu :p

russian

Legacy Member
Boris Barowski zei:
ouch, das echt wel fors verlies.

mensen met die puts hebben een hoobje geld nu :p

Ja, een paar vrienden hebben 5.000 euro en meer verdiend. Ik echter enkel m'n geschreven calls (nog geen 1000 euro).

We gaan wel omhoog momenteel. Eens een bodem is 531 het nieuwe LT doel.

russian

Legacy Member
acquisitor zei:
amai, ik ben echt wel blij dat grote beleggers al het paniek van DNE hebben geabsorbeerd... er waren enorm grote bid orders tot 50k, die niet ingevuld raakten...

slechtste DOJ dag sinds 11.09 als men die bounce vergeet :)

morgen meer pijn imho

In de Wallstreet Journal spreekt men van een software glitch als aanleiding van de spike down. Typisch Amerikanen...

acquisitor

Legacy Member
Amerikaanse futures zien er nu al lichtjes positief uit voor vandaag

natuurlijk is het te vroeg om daarover te spreken

imho: de correctie is nog niet "done". Fear is groter dan greed atm
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan