Archief - de grote beursthread

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

YellinD

Legacy Member
denk dat hier wel genoeg gedrukt wordt op voorzichtigheid en waar je voor moet opletten... en vooral, hoe je stap voor stap met zo weinig mogelijk risico ervaring bijkrijgt
nooit dromen van de percentages, altijd met realistische winsten blij zijn
Ik ben nog altijd blij met 8-10% per rit hoor :)

YellinD

Legacy Member
Tja, zolang ik er maar wat extra mee kan kopen
Met mijn budget ga ik toch nooit rijk worden :)

Ik ga voor het 'mijn huur per maand terugwinnen'-principe, dan ben ik al heel blij

acquisitor

Legacy Member
YD, mijn DNE 8-12 USD target is voor de volgende 24 maanden btw en niet voor "morgen"

Boris Barowski

Legacy Member
YellinD zei:
denk dat hier wel genoeg gedrukt wordt op voorzichtigheid en waar je voor moet opletten... en vooral, hoe je stap voor stap met zo weinig mogelijk risico ervaring bijkrijgt
nooit dromen van de percentages, altijd met realistische winsten blij zijn
Ik ben nog altijd blij met 8-10% per rit hoor :)

eens die winsten gehaald zijn, zet je daarop je stop loss he :)
stijgen ze toch nog verder haal je je stop loss mee naar boven

mijn doel is binnen 5 jaar een treffelijke wagen te kopen kosten van verzekering, onderhoud, taksen en naft van de eerste 2 jaar inbegrepen :)

waarom beleggen jullie eigelijk (buiten dat het is om meer geld te hebben :p)

auto, een "nest egg"-pensioenkapitaal, huis, gewoon wat extra cash, schulden afbetalen, ...

YellinD

Legacy Member
acquisitor zei:
YD, mijn DNE 8-12 USD target is voor de volgende 24 maanden btw en niet voor "morgen"


ik heb geen geld waarvan ik nu al kan zeggen dat ik het zeker 24 maanden kan missen
bvb. mijn kosten voor app heb ik ook op paar maand tijd meoten vrijmaken en dat is ook uiteindelijk 2 keer zoveel geworden als ik op voorhand had verwacht...
Ach ja...

Om op Boris zijn vraag te antwoorden: ik beleg om dagelijks leven makkelijker te maken, dat ik niet op elke euro moet letten. Mijn beleg budget gaat dan ook nooit drastisch omhoog

russian

Legacy Member
Boris Barowski zei:
eens die winsten gehaald zijn, zet je daarop je stop loss he :)
stijgen ze toch nog verder haal je je stop loss mee naar boven

mijn doel is binnen 5 jaar een treffelijke wagen te kopen kosten van verzekering, onderhoud, taksen en naft van de eerste 2 jaar inbegrepen :)

waarom beleggen jullie eigelijk (buiten dat het is om meer geld te hebben :p)

auto, een "nest egg"-pensioenkapitaal, huis, gewoon wat extra cash, schulden afbetalen, ...

Ik beleg voor het geld, en ook wel omdat het plezant is. En het ligt mij wel (combinatie wetenschap en psychologie :p).

Deniske

Legacy Member
Boeiend topic hier het was me nog niet opgevallen ! Zelf volg ik de beurs ook wel wat. Ik doe ook altijd mee aan de beleggerscompetitie ( nu van Cash ). Laatste editie stond ik in de top10 met +-15% winst. Zelf heb ik al wel kapitaal bijeengespaard , maar heb zelf de stap nog niet gezet om te beleggen. Vrees om alles kwijt te spelen etc etc etc. Dus ik wacht tot ik een budget heb waar ik eigelijk toch niets mee aanvang en wat geen drama zou zijn dat ik het kwijtspeel. Als ik al die fervente beursfanaten hier zo bezig hoor over beleggen over welk kapitaal spreken we dan +/- ?

russian

Legacy Member
Deniske zei:
Boeiend topic hier het was me nog niet opgevallen ! Zelf volg ik de beurs ook wel wat. Ik doe ook altijd mee aan de beleggerscompetitie ( nu van Cash ). Laatste editie stond ik in de top10 met +-15% winst. Zelf heb ik al wel kapitaal bijeengespaard , maar heb zelf de stap nog niet gezet om te beleggen. Vrees om alles kwijt te spelen etc etc etc. Dus ik wacht tot ik een budget heb waar ik eigelijk toch niets mee aanvang en wat geen drama zou zijn dat ik het kwijtspeel. Als ik al die fervente beursfanaten hier zo bezig hoor over beleggen over welk kapitaal spreken we dan +/- ?

In AEX-opties 2, 4 en 8 contracten van ongeveer 5 EUR (dus rond de 5000 EUR). Vrij beperkt: in een oogwenk kan er 50% verdwenen zijn (of bijgekomen).

In aandelen 25000 EUR.

Ik heb nog maar 1 jaar inkomen ;).

YellinD

Legacy Member
mijn budget voor appartement was ook een dikke 25.000euro voor te beleggen. Maar aangezien de kosten die ik in app heb gestoken de pan zijn uitgegaan, ben ik 2 posities kwijtgespeeld ipv 1...
Maar nu ga ik even niet mijn winst eruit halen, maar gebruiken om budget weer naar 25.000 te brengen

YellinD

Legacy Member
eum... aangezien ik nu fit en gezond ben en een goeie baanheb, ben ik al jaren niet meer alleen :)
en sinds dik 9 maand heb ik zelfs maar 1 vaste vriendin... how about that ;)

en gij?

acquisitor

Legacy Member
eum... aangezien ik nu fit en gezond ben en een goeie baanheb, ben ik al jaren niet meer alleen
en sinds dik 9 maand heb ik zelfs maar 1 vaste vriendin... how about that

en gij?

al 5 jaar samen =) ups en downs gekend... zij is ook een Russin btw

en ik wil jou niet hoor :)!

Messias.

Legacy Member
Amai, dit topic is zo interessant. Zeker de postingspree van russian een aantal pagina's terug.

russian

Legacy Member
Messias. zei:
Amai, dit topic is zo interessant. Zeker de postingspree van russian een aantal pagina's terug.

Ik ben blij dat je er iets aan hebt :). Het leek een chat met mezelf :p.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan