Archief - De altcoins cryptocurrency thread

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

P4man

Legacy Member
The SEC's Report of Investigation found that tokens offered and sold by a "virtual" organization known as "The DAO" were securities and therefore subject to the federal securities laws. The Report confirms that issuers of distributed ledger or blockchain technology-based securities must register offers and sales of such securities unless a valid exemption applies. Those participating in unregistered offerings also may be liable for violations of the securities laws. Additionally, securities exchanges providing for trading in these securities must register unless they are exempt

...

The SEC's Report stems from an inquiry that the agency’s Enforcement Division launched into whether The DAO and associated entities and individuals violated federal securities laws with unregistered offers and sales of DAO Tokens in exchange for "Ether," a virtual currency. The DAO has been described as a "crowdfunding contract" but it would not have met the requirements of the Regulation Crowdfunding exemption because, among other things, it was not a broker-dealer or a funding portal registered with the SEC and the Financial Industry Regulatory Authority.
.


https://www.sec.gov/news/press-release/2017-131

Cin

Legacy Member
Even vervolledigen:

In light of the facts and circumstances, the agency has decided not to bring charges in this instance, or make findings of violations in the Report, but rather to caution the industry and market participants: the federal securities laws apply to those who offer and sell securities in the United States, regardless whether the issuing entity is a traditional company or a decentralized autonomous organization, regardless whether those securities are purchased using U.S. dollars or virtual currencies, and regardless whether they are distributed in certificated form or through distributed ledger technology.

Ik vind dit nog vrij positief uitgedrukt.

Bovendien gaat het hier om de DAO dat effectief werd gemarket als 'gedistribueerde dividenden' waarvan aandelen tijdens de ICO werden verdeeld. Dus eigenlijk logisch dat de SEC dit behandelt als een security. Dit wilt echter niet zeggen dat andere tokens nu automatisch ook als securities worden aanzien. Ik had verwacht dat de SEC veel harder zou optreden dan dat ze nu heeft gedaan.

Interessant ook dat de SEC virtual currencies beschouwt als geld en de IRS als commodity. Ze kunnen niet beiden gelijk hebben dus benieuwd hoe dit alles in de toekomst gaat gereguleerd worden.

P4man

Legacy Member
Cin zei:
Dit wilt echter niet zeggen dat andere tokens nu automatisch ook als securities worden aanzien.

Niet automatisch. Maar iets als TenX of Iconomi gegarandeerd.

Interessant ook dat de SEC virtual currencies beschouwt als geld en de IRS als commodity. Ze kunnen niet beiden gelijk hebben

Voor de SEC maakt het niet uit of het geld is of niet. In de security act is het enige criterium dat telt "value". Als je een verhandelbaar future contract opstelt voor een transactie tussen goud en olie, valt dat nog steeds onder de bevoegdheid van de SEC en onder de definities van een 'security', al komt er geen geld bij te kijken.

Djouls

Legacy Member
Djouls zei:
Bah, eerlijk gezegd zijn al die coins bellenmachines eh, 99.8% van het cryptogeld is pure speculatie.


Anyway, met de publieke launch op 01aug in mind, ga ik deze week toch een gokske wagen en hopen op de hype eerste dagen om nice profit te maken.
Vraag mij niet hoe een coin 5.5 usd haalt pre-launch, maar nu kan ik het kopen aan 3.28 en hopelijk verkopen als het aanslaat eerste dagen na platform launch.

Ik hoop eigenlijk op een EOS scenario die bij launch op kraken aan 1.07 stond om twee dagen later naar 5.40 te stijgen, om daarna terug te zakken naar de uiteindelijke 1.66 van vandaag.

P4man

Legacy Member
dggie zei:
NEO / ANS vlot de top10 in marketcap binnengestormd.

Ik hoop dat uw voorspelling niet te gauw uitkomt. :)

Tsja, ik verschiet er niet echt van. Op het eerste zicht ziet het er allemaal goed uit, beste van ethereum en ripple gecombineerd. En het kan jaren duren vooraleer de echte problemen duidelijk worden. Maar ik wil niet investeren in iets dan fundamenteel verkeerd zit. Ik heb mijn ans omgezet in IOTA, en die doen het ook niet slecht. En al weet ik niet of iota eigenlijk veel waard hoort te zijn, op zijn minst lijkt het me een project dat kan werken.

Milanello

Legacy Member
P4man zei:
Tsja, ik verschiet er niet echt van. Op het eerste zicht ziet het er allemaal goed uit, beste van ethereum en ripple gecombineerd. En het kan jaren duren vooraleer de echte problemen duidelijk worden. Maar ik wil niet investeren in iets dan fundamenteel verkeerd zit. Ik heb mijn ans omgezet in IOTA, en die doen het ook niet slecht. En al weet ik niet of iota eigenlijk veel waard hoort te zijn, op zijn minst lijkt het me een project dat kan werken.
Wat is er dan fundamenteel verkeerd met ANS/NEO?

P4man

Legacy Member
Milanello zei:
Wat is er dan fundamenteel verkeerd met ANS/NEO?

Het consensus mechanisme is fundamenteel onveilig; er is oa geen incentive voor aandeelhouders om te stemmen en eerlijke bookkeepers te verkiezen, en dat maakt een aanval ontzettend goedkoop en zelfs winstegevend als de aanval mislukt; er is namelijk geen "kost" verbonden aan een aanval. Hier zie je een deel van het probleem uitgelegd:
https://github.com/neo-project/neo/issues/28
Maar de voorgestelde oplossing werkt net zo min.
En dat over iets zo fundamenteel nu nog gediscussieerd wordt, en dat hierover kennelijk niet is nagedacht, tsja..

De enige reden dat de blockchain momenteel "veilig" is, is dat neo zelf 50% van de aandelen heeft. Als je veiligheid afhankelijk maakt van 1 klein bedrijfje, dan heb je geen blockchain nodig. Kan je beter iets maken op basis van een nosql database.

GvR

Legacy Member
Collega gaat voor 15k miners kopen en denkt rond de 1000 euro te verdienen per maand na aftrek van electriciteit.

Heb het hem afgeraden, ben benieuwd of hij ooit zelfs zijn investering eruithaalt..

Chickenlal

Legacy Member
Ken ook iemand die ong 10k aan miners eeft besteld. Ben ook zeer benieuwd... die heeft wel zonnepanelen dus dat kan misschien wel nog een klein beetje opbrengen.

Musk

Legacy Member
Ben bijna 100% zeker dat ze meer zullen verdienen als ze gewoon dan met dat geld rechtstreeks crypto aankopen.

M°°nblade

Legacy Member
Musk zei:
Ben bijna 100% zeker dat ze meer zullen verdienen als ze gewoon dan met dat geld rechtstreeks crypto aankopen.
Er is maar 1 manier om echt 100% zeker te zijn, en dat is het doen. Wel respect dat ze het toch aandurven. Op zonneenergie schat ik wel dat het rendabel kan zijn en dat je uit de ontkosten van de eenmalige hardware investering kan geraken.

Slayerbe

Legacy Member
Lijkt me zeer riskant om momenteel in Vlaanderen zoveel geld tegen miner rigs aan te gooien. De elektriciteitskosten (lees: distributiekosten en taksen) zijn hier bij de duurste ter wereld wat leidt tot een grote handicap betreft crypto mining. Ongelofelijk als je op internationale mining fora/subreddits leest over mensen die minder dan $0.10/kWh betalen.
De sterk stijgende difficulty door nieuwe mining rigs en de Ethereum ice age zorgt ervoor dat je met de huidige prijzen binnen enkele maanden nog hooguit toekomt om de elektriciteit te betalen... Ach ja, de regering zal u alleszins dankbaar zijn om hun bodemloze put te vullen.

P4man

Legacy Member
M°°nblade zei:
Er is maar 1 manier om echt 100% zeker te zijn, en dat is het doen. Wel respect dat ze het toch aandurven.

Ja joh; altijd beter van te proberen ipv te rekenen :roll: En ik respecteer niemand enkel omdat hij niet kan of wil rekenen of denken.

FWIW, ik mine al sinds 2013. Ooit ietwat serieus (een 12 tal GPU's), nu nog enkel voor de lol. En ik ben zeker genoeg om een weddenschap aan te gaan met een ieder die denkt dat minen met belgische tarieven, winstgevender zal blijken dan eenzelfde bedrag investeren in die coin. Je hoeft daar zelf niet eens voor te rekenen. Als je denkt dat fabrikanten hun materiaal verkopen aan prijzen die lager liggen dan wat ze verwachten dat ze er zelf mee zouden kunnen verdienen door te minen op een veel grotere schaal, dan heb niet ver nagedacht. En zelfs fabrikanten die op kolossale schaal minede met spotgoedkope electriciteit en hardware aan productie kost, zijn failliet gegaan. Dat terwijl de waarde bitcoin van ontplofte.

KNCMINER-DC-001.jpg


Dus ja, probeer maar. Probeer ook maar eens kilo's goud in een fontein te gooien en dan kijken of je wens dan wel uitkomt. Als je het niet probeert, kan je niet 100% zeker zijn?

M°°nblade

Legacy Member
P4man zei:
FWIW, ik mine al sinds 2013. Ooit ietwat serieus (een 12 tal GPU's), nu nog enkel voor de lol. En ik ben zeker genoeg om een weddenschap aan te gaan met een ieder die denkt dat minen met belgische tarieven, winstgevender zal blijken dan eenzelfde bedrag investeren in die coin.
En met zonnepanelen?
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan