Archief - De altcoins cryptocurrency thread

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Klopgeest

Legacy Member
Unpro zei:
Als je ziet hoe alles aan het zakken is houdt Litecoin nog goed stand voorlopig.

Krijgt nu toch ook klappen.

Gisteren alleen al -13 miljard in cryptomarket..

YoSHi

Legacy Member
Elke keer als ik naar ETH kijk dan staat het 10 euro lager :D
Had verwacht dat zulke dips pas eind juli zouden plaatsvinden. Dat belooft voor het einde van de maand...

da_flux

Legacy Member
gilly zei:
damn kunde wel wa pakken op zo'n moment nee? :p

IrisH zei:
'k Had het gemist met een paar minuten... WoW aan't spelen :P Maar ja, er zijn zeker mensen die hun zakken hebben gevuld!

Misschien goed dat jullie het gemist hebben....
Het staat nu nog bijna 50 euro lager.

M°°nblade

Legacy Member
Decade zei:
Hmm heb nog een klein bedrag (>300) in EUR's op Kraken staan die ik had gereserveerd voor de kleinere alt coins. Begin toch te twjifelen om die ook bij in ETH te steken. Staat nu al op €157
En misschien staat het morgen terug op 80$, om daar jarenlang te blijven hangen.

ETH gaat nog steeds down down en down, al bijna een maand aan een stuk. Of de bodem nu al bereikt is, is totaal onduidelijk. Ik heb mezelf voorgenomen om pas terug in te stappen wanneer de boel terug stabiel is en er tekenen van groei zijn. De bubbel is nog steeds aan het barsten.

Voor BTC maak ik me ook zorgen. Ik heb er nog eentje staan. Ik vraag me af of ik die ook niet beter verkoop.

P4man

Legacy Member
Decade zei:
Hmm heb nog een klein bedrag (>300) in EUR's op Kraken staan die ik had gereserveerd voor de kleinere alt coins. Begin toch te twjifelen om die ook bij in ETH te steken. Staat nu al op €157

Wat nog altijd 10x hoger is dan in het begin van maart.
Bekijk ook dit eens:
https://www.bfxdata.com/positions/ethbtc

ETH/BTC long posities domineren nog altijd over shorts. Long squeeze is precies nog niet eens begonnen.
Ik vermoed dat dit op poloniex nog veel meer het geval is, en op Kraken niet heel anders tov Euro/dollar.

Als je met 300 euro wil spelen, zou ik een small/mid cap zoeken die mee klappen heeft gekregen, maar wel lange termijn 'maal veel' potentieel heeft. Een paar suggesties:
- antshares/neo
- iota
- bat?

Al zou ik sowieso nog even wachten en kijken hoe veel verder dit nog zakt. De huidige correctie/crash lijkt dramatisch, maar de hele crypto markt is nog altijd x7 tov vorig jaar. In de echte wereld zijn software startups niet vaak $100M waard nog voor ze een bruikbaar platform hebben of amper een paar 100 gebruikers. Ik verwacht niet dat prijzen zullen zakken tot echt realistische niveau's, maar er zit nog veel lucht in deze bel.

Musk

Legacy Member
M°°nblade zei:
Voor BTC maak ik me ook zorgen. Ik heb er nog eentje staan. Ik vraag me af of ik die ook niet beter verkoop.

Hou die maar schoon bij. Tenzij je dat geld echt nodig hebt.

Ik denk nog steeds op lange termijn dat we naar 10K per BTC gaan.

Trouwens, in het geval van een HF heb je tenminste een coin op beide chains. Dan kan je nog zien welke je van de hand doet.

Gaat een turbulente zomer worden, dus heb me gewoon voorgenomen om er niet teveel naar de kijken.

Zolang btc boven de $1800 blijft is dat nog altijd een mooie groei hé :)

M°°nblade

Legacy Member
Musk zei:
Hou die maar schoon bij. Tenzij je dat geld echt nodig hebt.

Ik denk nog steeds op lange termijn dat we naar 10K per BTC gaan.

Trouwens, in het geval van een HF heb je tenminste een coin op beide chains. Dan kan je nog zien welke je van de hand doet.

Gaat een turbulente zomer worden, dus heb me gewoon voorgenomen om er niet teveel naar de kijken.

Zolang btc boven de $1800 blijft is dat nog altijd een mooie groei hé :)
Ja, maar 2300$ is nog steeds beter dan 1800$. :-)

Die 10k zal niet voor volgende week of maand zijn. Ik kan later nog altijd terug inkopen. Het enige wat mij tegenhoudt is mijn regeltje 'verkoop nooit alles'.
Toch, ik heb mijn winsten verzilverd en ik heb op enkele maanden evenveel verdient als waar ik anders een jaar voor moet bijeensparen.

Musk

Legacy Member
M°°nblade zei:
Ja, maar 2300$ is nog steeds beter dan 1800$. :-)

Die 10k zal niet voor volgende week of maand zijn. Het enige wat mij tegenhoudt is mijn regeltje 'verkoop nooit alles'.
Toch, ik heb mijn winsten verzilverd en ik heb op enkele maanden evenveel verdient als waar ik anders een jaar voor moet bijeensparen.

Wat dus wil zeggen dat je dat geld niet nodig hebt voor de moment.

Hou die 1BTC een aantal jaren bij, wie weet ben je me ooit dankbaar :p

P4man

Legacy Member
Musk zei:
Hou die maar schoon bij. Tenzij je dat geld echt nodig hebt.

Ik denk nog steeds op lange termijn dat we naar 10K per BTC gaan.

Ofwel 10K+, ofwel richting nul. Als de split echt problematisch wordt, en die kans is meer dan reëel, is een paniek niet denkbeeldig; 1 helft van de split zal quasi zonder hashrate vallen met een torenhoge difficulty, en dat kan vele maanden duren vooraleer we 2016 blocks vinden voor een difficulty aanpassing. Tot zolang is die chain quasi onbruikbaar, en daarna vatbaar voor 51% aanvallen van de grote mining pools. Dat kan echt lelijk worden, en het kan best zijn dat BTC zijn status als "digitaal goud" daardoor verliest, en bijgevolg, het gros van zijn huidige waarde. LTC of monero of iets anders kan de fakkel misschien overnemen, maar hoe dan ook zal dat het vertrouwen in crypto bij het bredere publiek quasi permanent aantasten.

Soit, ik neem de gok ook hoor; ik heb al de helft van mijn BTC verkocht, de andere helft houd ik op hoop van zege, maar zonder veel vertrouwen.

Musk

Legacy Member
P4man zei:
Ofwel 10K+, ofwel richting nul. Als de split echt problematisch wordt, en die kans is meer dan reëel, is een paniek niet denkbeeldig; 1 helft van de split zal quasi zonder hashrate vallen met een torenhoge difficulty, en dat kan vele maanden duren vooraleer we 2016 blocks vinden voor een difficulty aanpassing. Tot zolang is die chain quasi onbruikbaar, en daarna vatbaar voor 51% aanvallen van de grote mining pools. Dat kan echt lelijk worden, en het kan best zijn dat BTC zijn status als "digitaal goud" daardoor verliest, en bijgevolg, het gros van zijn huidige waarde. LTC of monero of iets anders kan de fakkel misschien overnemen, maar hoe dan ook zal dat het vertrouwen in crypto bij het bredere publiek quasi permanent aantasten.

Soit, ik neem de gok ook hoor; ik heb al de helft van mijn BTC verkocht, de andere helft houd ik op hoop van zege, maar zonder veel vertrouwen.

Dat is de logische redenering inderdaad. Maar de crypto-markt is zo irrationeel dat ik hier ook de irrationele keuze ga maken. Ik heb momenteel nog 1.2BTC en die ga ik houden :)

Soeplepel

Legacy Member
Wat ik mij afvraag, stel dat ge 100k had verdiend met BTC.. Moet ge dit dan aangeven bij de belastingen als ge uw BTC zou verkopen?

M°°nblade

Legacy Member
MrSoeplepel zei:
Wat ik mij afvraag, stel dat ge 100k had verdiend met BTC.. Moet ge dit dan aangeven bij de belastingen als ge uw BTC zou verkopen?
Als ge grotere bedragen euro's van uw exchange account overbrengt naar uw bankrekening gaan de banken en de fiscus op zijn minst fronsen.

Ofwel onder de radar (2000€ per storting) blijven, ofwel naar advocaat stappen en een ruling aanvragen lijkt mij.

Elke1988

Legacy Member
M°°nblade zei:
Als ge grotere bedragen euro's van uw exchange account overbrengt naar uw bankrekening gaan de banken en de fiscus op zijn minst fronsen.

Ofwel onder de radar (2000€ per storting) blijven, ofwel naar advocaat stappen en een ruling aanvragen lijkt mij.

Was dat niet onder 3000€ om onder de rader te blijven?

Anoniem13

Legacy Member
M°°nblade zei:
Als ge grotere bedragen euro's van uw exchange account overbrengt naar uw bankrekening gaan de banken en de fiscus op zijn minst fronsen.

Ofwel onder de radar (2000€ per storting) blijven, ofwel naar advocaat stappen en een ruling aanvragen lijkt mij.
Want banken zijn achterlijk en merken het patroon van €2000/storting niet.

MiniJeffrey

Legacy Member
Jaja, tis van 'how low can you go' voor vele coins op dit moment.

Klopgeest

Legacy Member
paradijsappel zei:
Want banken zijn achterlijk en merken het patroon van €2000/storting niet.

De rekeningnummers van al die exchanges staan al met stip aangeduid bij de banken, dit is een serieuze dreiging voor hun met een enorm potentieel.

Unpro

Legacy Member
Klopgeest zei:
Krijgt nu toch ook klappen.

Gisteren alleen al -13 miljard in cryptomarket..
Klappen kan je dat toch echt niet noemen voor Litecoin als je al de rest bekijkt, staat nog altijd hoger dan begin juli. Als je dan naar andere coins kijkt die -20% tot -50% zijn aan het gaan en terug staan waar ze maanden geleden stonden... :p

M°°nblade

Legacy Member
paradijsappel zei:
Want banken zijn achterlijk en merken het patroon van €2000/storting niet.
Tuurlijk kunnen ze dat zien. Maar ze gaan daar niet actief achter zoeken. Stortingen van meer dan 3000€ komen wel op de radar.

Vraag maar eens aan je vertrouwde bank wat in hun SLA is opgenomen en wanneer voor hen de meldingsplicht bij de fiscus start.

P4man

Legacy Member
Opsplitsen in kleinere bedragen helpt absoluut niets, banken houden de totalen bij. Banken bepalen zelf wat ze een ongewone transactie, or reeks transacties noemen. Mijn bank belt me als ik €10K overschrijf uit het buitenland, en dan zeg ik gewoon hoe of wat. De bank moet die informatie niet overmaken aan de fiscus, en zal dat in de meeste gevallen ook niet doen als je bankier je kent/gelooft dat het hier niet om witwas praktijken gaat. En als ze het wel doen, heb je zo ver ik weet, nog altijd geen probleem, toch niet als je gewoon wat winst neemt op je 'goede huisvader' belegging.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan