Archief - Toshiba M10 met slechte sensor

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Red_Alien

Legacy Member
De sensor die de ventilator aanstuurt heeft het begeven en dit kan opgelost worden door een brugje te leggen, maar hier durf ik zelf niet aan beginnen.

Toshiba Satellite Pro M10
1.3ghz intel centrino
wireless/lan
512 mb ddr ram
40gb hd (nog geen jaar oud)
geforce 4 go
cd-rw/dvd
scherm met native resolutie van 1600*1200 !! (mss ideaal voor high res modproject)
XP - licentie
(aangekocht via signpost)

Indien er geen interesse is in het volledige toestel mag er op stukken geboden worden, voorkeur gaat natuurlijk naar iemand die het toestel wil repareren.

Red_Alien

Legacy Member
Ja, de laptop werkt nog perfect maar zonder die ventilator zou ik die niet starten, je ziet na een minuut dat de grafische chip warm komt.

Red_Alien

Legacy Member
Ik denk dat het toestel in stukken zal verkocht moeten worden... meeneem 200 voor het geheel.
ik zeg dit omdat ik liever geen klachten krijg achterna dat er geen leven meer in te krijgen is.

Gamer

Legacy Member
Tja, welke sensor is kapot hé :)
Klaarblijkelijk is het de grafische kaart die fouten geeft, en niet de koeler.
Een grafisch kaartje kan perfect werken zonder koeler voor enige tijd.

Red_Alien

Legacy Member
Ja, die werkt ook... voor enige tijd. Als er geen luchtverplaatsing is komt die te warm en zie je verkleuringen en na een tijdje artifacts.

(daarom mss best in stukken buitendoen hé :))

Fishie

Legacy Member
Als het inderdaad de graca is kan dit eigenlijk makelijk verholpen worden.

De Geforce 4 go is een MXM module graca en kan dus relatief makelijk vervangen worden.

piotke

Legacy Member
Die vga kan evengoed onboard ingebakken zijn. Lijkt me sterk dat ze zo'n budget kaartje als MXM gaan zetten op zo'n laptopke.

niettegenstaande, bod van 110 euro

lollerdelol

Legacy Member
150? ^^ das al wel redelijk veel voor zeg maar een defecte laptop

Red_Alien

Legacy Member
ik ben wat aan het rondkijken om iets te doen met dat scherm, dus mocht iemand interesse hebben in het moederbord, cpu, ram, wifi, hd voor een car-pc ofzo dan zou die voorkeur krijgen. 150 is te weinig voor het geheel sorry.

benwake

Legacy Member
de graka is niet onboard, blijkbaar geen problemen met de graka zelf maar met de ventilator die eropzit.
Die draait niet meer, daardoor wordt de kaart warm en geeft hij artifacts.
Moest hij degelijk gekoeld worden zou hij geen problemen geven...
http://users.skynet.be/benwake/uhu.jpg

Dat heb ik ervan verstaan, zit ik juist ?

Als dat zo is, wil ik tot Roeselare komen, ff testen en evt kopen aan 200€

Laat je me snel iets weten, kben morgen ietske dichter bij u dus zou het morgen al willen doen ...

Grtz

piotke

Legacy Member
Ik weet niet of jullie het beseffen, maar als deze kaart artifacts geeft ben je wel gekloot eh. De koeler is enkel voor de cpu. ok, die zal wel wat warmte uit de laptop weghalen, maar heus niet genoeg om de vga te koelen.

In dit geval wijzen artifacts om beschadigde of corrupte core/ram va nde VGA kaart.

benwake

Legacy Member
piotke zei:
Ik weet niet of jullie het beseffen, maar als deze kaart artifacts geeft ben je wel gekloot eh. De koeler is enkel voor de cpu. ok, die zal wel wat warmte uit de laptop weghalen, maar heus niet genoeg om de vga te koelen.

In dit geval wijzen artifacts om beschadigde of corrupte core/ram va nde VGA kaart.

als hij opstart zoals het moet, zonder artifacts etc maar enkel na een tijdje artifact geeft door te warmte... (wat eignl kan want ventilator draait niet)
Die warmte moet juist getest worden dmv progje/externe windows/tempmeter

Gamer

Legacy Member
hoh, toen ik de eerste grafisch kaart verving van mijn inspiron was ik vergeten de koeler terug aan te sluiten, en ik kon een half uurtje gamen voor ik de melding kreeg dat mijn GPU te heet werd.
Een 7800GO GTX geeft wel wat meer warmte af dan een 440MX denk ik.
In windows mag noch de cpu noch de GPU melding geven van hitte, omdat deze niet kan gegenereerd worden zonder belasting.
Mijn idee is de GPU defect en niet de koeler.

benwake

Legacy Member
Gamer zei:
hoh, toen ik de eerste grafisch kaart verving van mijn inspiron was ik vergeten de koeler terug aan te sluiten, en ik kon een half uurtje gamen voor ik de melding kreeg dat mijn GPU te heet werd.
Een 7800GO GTX geeft wel wat meer warmte af dan een 440MX denk ik.
In windows mag noch de cpu noch de GPU melding geven van hitte, omdat deze niet kan gegenereerd worden zonder belasting.
Mijn idee is de GPU defect en niet de koeler.

tgrootste probleem voor mij is dat ie ver woont, anders had ik wel willen testen en dan wisten we het meteen
ik denk dat ik ga moeten afhaken, ik geraak nooit tot in Roeselare :/

successor

Legacy Member
een 4200 wordt redelijk warm , en jouw 7800GO heeft een koeler die een heel stuk groter is dan er op die 4200 steekt.

ik denk dat je alleen kan zien of dat het geheel werkt als je de laptop zelf in je handen zou hebben. de kaart kan kapot zijn, maar ze kan ook veel te warm worden, het is allemaal gevoelig aan interpretatie van je fouten die je krijgt.

Gamer

Legacy Member
Als een koeler geen warmte kan afgeven in een lapop (waar hij al niet al te groot is) speelt dit geen rol.

piotke

Legacy Member
Overigens, deze vga is aan passief geval, dus hogere temps zouden niets mogen uitmaken.
Verder zorgt de cpu koeler zo goed als voornamelijk voor de koeling van de cpu en niet van de omgeing, geen airflow in zo'n bakje. Dus lijkt me dat de core of ram toch corrupt te zijn :)
Nu, bodje van 175 euro :)
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan