Archief - TK: Nieuwe apple high-end notebook

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

addi

Legacy Member
jonger als in vorige generatie of jonger als in mijn laptop?
En we spreken over powerpc processoren eh ;), apples worden idd aan hoge prijzen doorverkocht, ze verliezen minder snel hun waarde. Bovendien zijn er minder aanbieders van tweedehands appels, dat werkt de hoge prijzen ook in de hand. Je kan het als een voordeel of als een nadeel beschouwen...

tknomel

Legacy Member
jammer jammer jammer, heb een tijdje geleden nog aant twijfelen geweest tssn deze en een high-end HP notebook. Tis de HP geworden... Miserie!

Powerbookg4

Legacy Member
mja...
De moeders van de laptops blijven een powerbook en IBM thinkpads.

De rest zijn goed maar kunnen niet tippen aan de superieure kwaliteit van bovenstaande notebooks.

Powerbookg4

Legacy Member
addi zei:
jonger als in vorige generatie of jonger als in mijn laptop?
En we spreken over powerpc processoren eh ;), apples worden idd aan hoge prijzen doorverkocht, ze verliezen minder snel hun waarde. Bovendien zijn er minder aanbieders van tweedehands appels, dat werkt de hoge prijzen ook in de hand. Je kan het als een voordeel of als een nadeel beschouwen...


Nee dat ik jou iBook dan verkies boven [2nd] BlackHawk's iBook

Desolation Angel

Legacy Member
Powerbookg4 zei:
mja...
De moeders van de laptops blijven een powerbook en IBM thinkpads.

De rest zijn goed maar kunnen niet tippen aan de superieure kwaliteit van bovenstaande notebooks.

bwa, ik ben nu eerlijk gezegd wel héél tevreden me mijnen T43p eh, maar neem nu die R-series van tegewoordig bij IBM. Das ook al van dieje goeikopen braggel. Das net zoals nen iBook ook op ni veel meer trekt tov het orgineel

Powerbookg4

Legacy Member
Desolation Angel zei:
bwa, ik ben nu eerlijk gezegd wel héél tevreden me mijnen T43p eh, maar neem nu die R-series van tegewoordig bij IBM. Das ook al van dieje goeikopen braggel. Das net zoals nen iBook ook op ni veel meer trekt tov het orgineel

Mja daar heb je gelijk in. Je zult altijd moeten betalen voor wat je krijgt.
En een goede laptop moet nu eenmaal solide, licht en praktisch zijn!

Wat we van de meeste acers,... niet kunnen zeggen.
(Heb hiervoor zo'n aspire 1692 ofzo gehad en die laptops zijn puur plastik, kunt ge bijna overal induwen. Goeie laptop voor thuis maar niet voor onderweg. )

inspiratieloos

Legacy Member
heb sinds 2 weken een DELL xps
ok deze zijn miss iets groter door hun 17 inch scherm, maar dit zijn echt wel goede laptops, zeer stevig gebouwd, nergens waar je ook maar iets kan indrukken of tis tb :p

en de prestaties zijn denk ik niet te verslaan met gelijk welke laptop.

[2nd] BlackHawk

Legacy Member
ach ja spijtig natuurlijk. mijne is van oktober 2005 en is dagelijks gebruikt geweest met absolute zorg, tis mijn trots mijn werkpartner vandaar ... ik doe multimediatechnieken en de ibook trekt het echt wel lekker behalve in meerdere ZWARE apps , voel je toch dat de upgrade naar MacBook Pro of Powerbook welkom is...

helaas , maar addi heeft grotere troeven ...ik geef het toe. ik zal toch sowieso tegen volgend schooljaar upgraden naar een zwaarder toestel !

succes nog verder ,

lang leven de slimme computer gebruikers ! MAC USERS

Desolation Angel

Legacy Member
tis wa ge slimme gebruikers noemt, gamen moete der alleszins ni op doen :)

inspiratieloos

Legacy Member
[2nd] BlackHawk zei:
ach ja spijtig natuurlijk. mijne is van oktober 2005 en is dagelijks gebruikt geweest met absolute zorg, tis mijn trots mijn werkpartner vandaar ... ik doe multimediatechnieken en de ibook trekt het echt wel lekker behalve in meerdere ZWARE apps , voel je toch dat de upgrade naar MacBook Pro of Powerbook welkom is...

helaas , maar addi heeft grotere troeven ...ik geef het toe. ik zal toch sowieso tegen volgend schooljaar upgraden naar een zwaarder toestel !

succes nog verder ,

lang leven de slimme computer gebruikers ! MAC USERS

gohja slim, qua software idd wel, qua hardware... een grote indruk van wow lieten ze mij niet achter, dell daarentegen wel

addi

Legacy Member
Je moet de ibooks nu niet te veel gaan afbreken eh, die machientjes moet je nu toch niet gaan afbreken. Ik vind dat de behuizing van hoge kwaliteit is, bovendien zien ze er ook nog is goed uit.
Het grootste probleem van apple is dat ze een tijdje ter plaatse zijn blijven trappelen op hardware gebied, vooral hun laptops hebben hieronder te lijden. Hun huidige powerbooks zijn niet echt een hoogtepunt in de reeks. Hopelijk zijn hun macbook pro's een keerpunt.

petite

Legacy Member
offtopic:
ik vind toch dat die apple's verkocht worden aan woekerprijzen hoor. (n/o aan verkoper hoor, ik heb het hier over nieuwprijzen )

een windows/linux/... notebook met dezelfde specs als die notebook die hier verkocht wordt krijgt ge aan de helft van de prijs

Da's jammer genoeg waar... En het feit dat ge op macOSX werkt kunt ge al weinig games spelen ook.

Ik herinner mij nog 2 jaar geleden mijn Acer met ATI radeon Mobility 9700 erbij, plus 1GB geheugen. Kwam maar op €1700 totaal. En deze video kaart zou ik momenteel veel te traag vinden op een notebook-systeempje :)

Niet dat ik de verkoper wil afbreken maar ik denk dat het vrij moeilijk zal zijn om op een game-comunity een non-gaming, dure laptop te verkopen.

Trouwens, er zijn toch zo van die mac-verkoopsites ? Misschien kan je daar terecht ?

Powerbookg4

Legacy Member
Ja een mac is niet echt gemaakt om te gamen.

Ik had hem hier ook eens te koop gezet :) je weet maar nooit...

addi

Legacy Member
Kan je mij tegen zondag iets laten weten voor wat je gaat doen met je laptop, mijn bod geld tot dan. Anders ga ik mijn geld aan iets anders geven :).

Powerbookg4

Legacy Member
En aan welke opleg had je nu gedacht want 450 vind ik te weinig indien ik hem zou ruilen.

addi

Legacy Member
Als er een second skin bij zit dan wil ik 500 euro bieden, maar anders blijft mijn bod 470. Je kan het misschien als te weinig beschouwen, maar ik vind dat het goed is. Je hebt gewoon de pech dat de macbook pro juist is uitgekomen. Alles gaat nu in de richting van de intel processoren, alles gaat blijven werken op de powerbook, maar het wordt er niet meer voor geoptimaliseerd.

Als dit bod te laag is, ben ik beter dat ik gewoon wacht en doorspaar tot een macbook pro. Binnen de maand komen er trouwens toch massas powerbooks op de tweedehandsmarkt, doordat de macbook pro dan eindelijk geleverd wordt. Dus dan zullen er nog goeie zaakjes zijn.

Powerbookg4

Legacy Member
Nee sorry dat vind ik te weinig!

En tegen de tijd dat de macbook pro's leverbaar zijn zullen de gewone macbooks er ook aan komen... En zullen de oudere iBooks ook massaal op de tweedehandsmarkt komen...

addi

Legacy Member
Wegens een financiele meevaller, mn verloren vest van 150 euro teruggevonden :), verhoog ik mn bod. Ik wil er 520 euro voor geven op als je kan beslissen voor maandag. Zit er trouwens een tucano second skin bij? Anders mag je mijn bod verhogen met 30 euro.

Powerbookg4

Legacy Member
Zit geen second skin bij, wel eventueel een een draagtas.

Ik had aan een opleg gedacht van 650 euro.

addi

Legacy Member
Dat gaat mn petje te boven, dan haak ik af omdat ik het niet kan betalen...
Nog veel succes met de verkoop...
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan