Archief - ATI 4870x2 2GB

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Anjooh

Legacy Member
Hoi,

Ik verkoop een Powercolor ATI 4870x2 2GB GDDR5.
Deze is in perfecte staat en draait alle nieuwste games soepel, rekening houdende dat ik op een 30" 2560x1600 speel.

Minimumprijs : 100 euro

Reached*

Legacy Member
Zou ik toekomen met een 550w voeding? :/

Heb momenteel een E8600 op een P5Q-PRO, 4gig en 2 hdd's in de kast.

Pedroo

Legacy Member
Dat moet eerder richting 600 à 650w zijn. Tenzij uw 550Watt een van heel goede kwaliteit is (bv Antec of Corsair) en dus genoeg Amps heeft op de 12V rails, moet dat niptjes lukken. Op stock settings though (dus gen oc'ing)

Anjooh

Legacy Member
ik heb die nog een hele tijd getrokken met een 520W voeding.
maar zoals gezegd moet het dan wel een A brand zijn.
met cheapo PSU's is het tricky.

nTFs

Legacy Member
Pedroo zei:
Dat moet eerder richting 600 à 650w zijn. Tenzij uw 550Watt een van heel goede kwaliteit is (bv Antec of Corsair) en dus genoeg Amps heeft op de 12V rails, moet dat niptjes lukken. Op stock settings though (dus gen oc'ing)

Stop maar met overdrijven. Een 450 Watt merkvoeding is voldoende.
Free up.

Pedroo

Legacy Member
Een systeem met die kaart verbruikt +- 450 watt, niet oc'd . Er zijn weinig voedingen in die categorie die stabiel blijven bij het constant leveren van die power. Dus 550watt a 650watt (voor ev. oc'en) is een veilige marge. Ik zou nooit iets op het randje kopen, liever wat ruimte, dan leeft de voeding langer.
Diamond Radeon HD 4870 X2 review > Power Consumption & Temperatures - TechSpot Reviews

Een marge van +- 100 Watt is goed.
(Laatste free up van mij :D, ik zal niet meer offtopic gaan nu)

Reached*

Legacy Member
Het is een OCZ Fatality 550watt..
Momenteel is mijn E8600 wel ge-OC'd naar 4Ghz..

Heb wel interesse, maar wil ik er geen nieuwe voeding voor kopen..

Anjooh

Legacy Member
Uw moederbord moet geen Crossfire ondersteunen.
De Crossfire zit namelijk al op de graka zelf.

Uw 550W voeding gaat dat perfect kunnen trekken.
No worries...

b0rn2die4

Legacy Member
en ga ik echt duidelijk veel verschil merken met een hd 4870 512 mb?

Anjooh

Legacy Member
Goh jazeker man.

Een 4870x2 was lang de te kloppen kaart.
Ik heb die steeds gebruikt op 2560x1600 (Dell 3008wfp) en speelde Black Ops, BF bad company 2 etc...
Die draaide dat zonder te verpinken op die resolutie.
Je kan die kaarten echt niet vergelijken met elkaar.
Die 4870x2 is een héél pak sneller.

Anjooh

Legacy Member
Die kaart is al een paar jaar oud hoor, dus geen garantie meer.

ruil met opleg zie ik niet zitten, daar ik hier al graka's genoeg liggen heb.

Reached*

Legacy Member
Ik ga er een nachtje over slapen.
Heb zelf een HD6850, en ik wil zeker zijn dat er een degelijk prestatieverschil is dan.

flyingdutchman

Legacy Member
Om iedereen wat op weg te helpen:
Een HD4870x2 presteert ongeveer als een HD6870, met het verschil dat de HD4870x2 op hogere resoluties enkele fps meer eruit zal halen, maar dat de HD6870 een single-gpu kaart is, die geen gebruik maakt van crossfire.

Hoe kom ik hier aan ?
Een HD4870x2 presteert ongeveer gelijk aan een HD5870, die weer ongeveer gelijk presteert aan de HD6870.

en free up.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan