Archief - Welke iPhone-apps raad jij aan?

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

MorGo7h

Legacy Member
aSSrides zei:
Iemand die een goede calendar/agenda applicatie kent dat ik kan laten syncen op mijn windows pc?

Wat de applicatie juist moet kunnen:

1. Gemakkelijk taken kan toevoegen op mijn iphone (tijdens de les bv). Dus dit moet offline gebeuren (slecht/geen wifi bereik + meestal edge op m'n iphone)

2. Later als ik thuis kom wanneer ik wifi heb mijn taken kan 'uploaden' op m'n pc applicatie of uploaden op het web bv ofzo? (online agenda op de pc zeg maar) Eens dat ik thuis ben is het geen probleem om deze agenda dan online te raadplegen..


Google agenda heeft precies geen echte -offline- app waar dat ik niet online moet inloggen om taken toe te voegen? of kijk ik daar nu over?

Alvast bedankt, excuses indien hier al zo'n applicatie is voorgesteld.

Ik gebruik weekcal. Super goeie calender app imo, stukken beter dan de standaard app. Werkt google agenda niet gewoon als uw data afstaat? Gewoon taken toevoegen en de volgende keer dat je online komt synced ie normaal hoor. Als mijn iphone op flightmode staat, kan ik taken toevoegen.

Voor een desktop app zul je eens moeten zoeken, ik gebruik geen windows pc voor zakelijk gebruik.

EDIT: Uw post verkeerd gelezen. Google calendar online gebruiken op uw pc is geen probleem he? Dan raad ik zeker en vast google calendar aan in combinatie met weekcal. Die gebruik ik ook. Gewoon bij u email accounts uw gmail toevoegen en evt. mail en notes afzetten. Stel uw refreshtijd gewoon in op 15min en vanaf dat je ergens op de wifi zit gaat ie alles uploaden naar gmail.

Indien je gebruik maakt van meedere calendars moet je ze hier aanzetten nadat ze aangemaakt zijn: https://www.google.com/calendar/iphoneselect

Luna K

Legacy Member
MorGo7h zei:
Ik gebruik weekcal. Super goeie calender app imo, stukken beter dan de standaard app. Werkt google agenda niet gewoon als uw data afstaat? Gewoon taken toevoegen en de volgende keer dat je online komt synced ie normaal hoor. Als mijn iphone op flightmode staat, kan ik taken toevoegen.

Voor een desktop app zul je eens moeten zoeken, ik gebruik geen windows pc voor zakelijk gebruik.

EDIT: Uw post verkeerd gelezen. Google calendar online gebruiken op uw pc is geen probleem he? Dan raad ik zeker en vast google calendar aan in combinatie met weekcal. Die gebruik ik ook. Gewoon bij u email accounts uw gmail toevoegen en evt. mail en notes afzetten. Stel uw refreshtijd gewoon in op 15min en vanaf dat je ergens op de wifi zit gaat ie alles uploaden naar gmail.

Indien je gebruik maakt van meedere calendars moet je ze hier aanzetten nadat ze aangemaakt zijn: https://www.google.com/calendar/iphoneselect

Ik zou exact het zelfde geantwoord hebben :p ik gebruik ook WEEKCAL (nu wel icm icloud... Vroeger met gmail...). Weekcal is echt een aanrader !! Beste calendar-app en 1000 maal beter dan de standaard app ! Er komen ook heel vaak updates voor uit die telkens nieuwe, handige features met zich meebrengen :) gewoon kopen die handel ! Voor ochere 1.59 euro :p

;)

snowguard_01

Legacy Member
Trebby zei:
het beste emailapp voor iphone? Toch wat je standaard meekrijgt of is er iets beter?

zit bv met meerdere email-adressen (telenet, gmail,..)

ik gebruik mailpro echt een zalige app en kan je zoveel emails toevoegen als je wil en je hoeft niet telkens u wachtwoord in te geven. gewoon kikken op het emailadres en dan kan je alles daaronder lezen.

aanrader dus :niceone:

JasonC

Legacy Member
snowguard_01 zei:
ik gebruik mailpro echt een zalige app en kan je zoveel emails toevoegen als je wil en je hoeft niet telkens u wachtwoord in te geven. gewoon kikken op het emailadres en dan kan je alles daaronder lezen.

aanrader dus :niceone:

Al wage daar zegt kunde toch ook op de standaardapp en bijna alle andere mailapps? :p

Anywho, ik heb al vanalles gehoord over Whatsapp. Als ik het dus allemaal goed heb begrepen kan je gratis sms, mms, allerlei andere media naar iemands smartphone sturen als hij/zij ook Whatsapp heeft een een internetverbinding. (Als ik iets verkeerd heb of ben vergeten, feel free to fill in! ;))
Ik ken iemand die dit gebruikt op haar nokia, een andere op haar blackberry. Ze sturen me een soort reclame sms'je waarin de app wordt aangeraden, met een link waar je de app kunt binnenhalen. Die link neemt me nr de appstore, daar zie ik tot mn verbazing dat die geld kost.
Oké, de app kost nu ook weer geen fortuin, mr toch, khad ni verwacht daze hier geld voor zouden vragen, ook omdat die twee mensen die ik eerder vermeldde er niets voor moesten betalen op de nokia en blackberry... :s

TooChé

Legacy Member
hebt ge daar geen 'free' versie van en een betalende? In de reclame sms zullen ze u wss wel de betalende proberen aansmeren ... En de free version zal dan mss met ads zijn enz

Therapy

Legacy Member
79 cent, da zijn 5 smskes ofzo. Eens ge da gebruikt kost het u niks meer buiten uw data he. Met een beetje geluk staat het trouwens binnenkort weer voor even gratis. Heb het ook gedownload toen het gratis stond maar nog nooit gebruikt eigenlijk.

snowguard_01

Legacy Member
Y-Ssin zei:
Al wage daar zegt kunde toch ook op de standaardapp en bijna alle andere mailapps? :p

Anywho, ik heb al vanalles gehoord over Whatsapp. Als ik het dus allemaal goed heb begrepen kan je gratis sms, mms, allerlei andere media naar iemands smartphone sturen als hij/zij ook Whatsapp heeft een een internetverbinding. (Als ik iets verkeerd heb of ben vergeten, feel free to fill in! ;))
Ik ken iemand die dit gebruikt op haar nokia, een andere op haar blackberry. Ze sturen me een soort reclame sms'je waarin de app wordt aangeraden, met een link waar je de app kunt binnenhalen. Die link neemt me nr de appstore, daar zie ik tot mn verbazing dat die geld kost.
Oké, de app kost nu ook weer geen fortuin, mr toch, khad ni verwacht daze hier geld voor zouden vragen, ook omdat die twee mensen die ik eerder vermeldde er niets voor moesten betalen op de nokia en blackberry... :s

kwestie van gewoonte en gemakzucht zeker :p

anthony8400

Legacy Member
Y-Ssin zei:
Al wage daar zegt kunde toch ook op de standaardapp en bijna alle andere mailapps? :p

Anywho, ik heb al vanalles gehoord over Whatsapp. Als ik het dus allemaal goed heb begrepen kan je gratis sms, mms, allerlei andere media naar iemands smartphone sturen als hij/zij ook Whatsapp heeft een een internetverbinding. (Als ik iets verkeerd heb of ben vergeten, feel free to fill in! ;))
Ik ken iemand die dit gebruikt op haar nokia, een andere op haar blackberry. Ze sturen me een soort reclame sms'je waarin de app wordt aangeraden, met een link waar je de app kunt binnenhalen. Die link neemt me nr de appstore, daar zie ik tot mn verbazing dat die geld kost.
Oké, de app kost nu ook weer geen fortuin, mr toch, khad ni verwacht daze hier geld voor zouden vragen, ook omdat die twee mensen die ik eerder vermeldde er niets voor moesten betalen op de nokia en blackberry... :s

Het eerste jaar is inderdaad gratis voor een BB, maar daarna moeten ze daarvoor ook betalen. Maar dat is dan ook weer geen geld.
Op de iPhone moet je er eenmalig 79 eurocent voor neertellen, lijkt me geen geld hé.
Ik heb dat indertijd gekocht en ik gebruik het dagelijks enorm veel.
You won't regret it!

camino

Legacy Member
Y-Ssin zei:
Al wage daar zegt kunde toch ook op de standaardapp en bijna alle andere mailapps? :p

Anywho, ik heb al vanalles gehoord over Whatsapp. Als ik het dus allemaal goed heb begrepen kan je gratis sms, mms, allerlei andere media naar iemands smartphone sturen als hij/zij ook Whatsapp heeft een een internetverbinding. (Als ik iets verkeerd heb of ben vergeten, feel free to fill in! ;))
Ik ken iemand die dit gebruikt op haar nokia, een andere op haar blackberry. Ze sturen me een soort reclame sms'je waarin de app wordt aangeraden, met een link waar je de app kunt binnenhalen. Die link neemt me nr de appstore, daar zie ik tot mn verbazing dat die geld kost.
Oké, de app kost nu ook weer geen fortuin, mr toch, khad ni verwacht daze hier geld voor zouden vragen, ook omdat die twee mensen die ik eerder vermeldde er niets voor moesten betalen op de nokia en blackberry... :s

Ik vind het ongeloofelijk dat mensen wel een dure iPhone kopen maar dan wel zitten zagen omdat ze voor een app een beetje geld moeten betalen. Whatsapp is soms ook gratis te downloaden maar 0.79cent is geen geld en haal je er snel uit.

Als ge anders ne mms naar iemand wil sturen; oftewel gaat het niet, zi je je zot te zoeken van hoe het moet of hoe je het kan oplossen enz.... en je betaald denk ik 0.25 per mms anders, nu ist gratis.

Whatsapp is een zeer zeer goeie app.

Tah_b00nz0r

Legacy Member
Idd wij doen mee mate gewoon ne groepsgesprek. Echt lacge zeker om spraakfragmente if filmkes door te sture :p

Luna K

Legacy Member
Apps die ik dagelijks gebruik:

- Camera+ : handige camera-app (met timet, shooter burst, ...)
- Tapatalk Pro : om forums te bekijken
- aNote : SNEL notities nemen en synct met Evernote
- Evernote : mijn 2e geheugen :)
- Facebook
- Twitter
- FeeddlerRSS : supergoeie RSS-app (handig voor Minerva ook, voor de UGent'ers onder ons :) )
- Week Cal : 1000000x beter dan de standaard calendar-app
- Rain : satellietkaart met dynamische weergave van wolken en buien voor de volgende 2 uur (zeeer handig als je ergens naartoe moet en twijfelt tussen fiets, auto, bus, ...)
- My Viking : voor Mobile Vikings
- TvGids.tv : BESTE tv-gids-app, met reminders, kalender, ...
- Flashlight : altijd handig :) (iphone 4)
- Foursquare

Andere must-have apps:
- Train Info : nmbs app
- De Lijn : EINDELIJK !!!
- Google Translate
- Skype
- Genius Scan : foto nemen, omzetten naar pdf, doormailen... Zeer handig voor taken, lesnotities, ...
- QRReader
- Opera Mini : snelle webbrowser
- 360 : om panorama-shots te maken. Werkt goed.
- Color Splash : foto grijs maken en met je vinger bepaalde dingen weer kleur geven. Kan leuke foto's opleveren :) !
- Goldenpages : Gouden Gids
- UGent Resto : of course :D
- Viber : gratis bellen !!
- Mixdj.pro : zeer leuk als je vrienden op bezoek hebt !!! Mixen van +1 uur in ALLE stijlen en heel veel staan erop !
- Zumocast : om gelijk welke map van je computer te bekijken op je iphone (films, foto's, documenten..). Streamen via Wifi en dan eventueel direct downloaden op je iphone

Leuke games:
- Asphalt 6
- Backbreaker 2
- Jetpack
- Overkill
- Zombie Highway

Trebby

Legacy Member
Die weekcal is dat ook mogelijk om die vanop PC te "bedienen"?

edit: nevermind antwoord gevonden:D

wtf hoelang bestaat die UGent resto app al? :D al die jaren dat ik daar zat en nooit die app gebruikt, zo handig zeg :p

camino

Legacy Member
Mediaburner is terug in orde, je kan terug youtube filmpjes mee downloaden op de iPhone. Het probleem is wel via mediabruner doorsturen naar imessage of whatsapp lukt niet echt goed en de kwaliteit en geluid laat te wensen over.

Heliumbooth; tis nu nie dat zo'n speciale app is, toch vind ik het telkens gieren als je zit te filmen terwijl je maat of iemand anders zit te spreken en de naam van de app zegt het al zelf :). Tis meeste plezante eraan als de ander het nie doorheeft.

360 browser; er staat op firefox sync en dergelijke meer maar ik moet deze nog uittesten, weet nie of deze z'n geld waard is en wat deze allemaal kan maar kan handig zijn en krijgt goeie reviews ook.

Where's my water; wat een leuke leuke game jongens, gewoon de max en voor weinig geld.

Photon flash web browser; voor sites is het ong hetzelfde als puffin maar voor filmpjes af te spelen wil puffin niet goed mee terwijl photon er minder problemen mee heeft (het gaat over een flashfilmpje die op clint stond van ohohcherso), dus gewoon een tip voor de mensen die ik meegeef je beter photon gebruikt.
Op de IPAD zit je het allerbeste met iswifter, das degene die de filmpjes meestal zeer goed afspeelt terwijl de andere 2 beduidend minder goed zijn.

Update; nog een tip; ne maat stuurde van youtube zelf ne link naar mij van bv rammstein in whatsapp/imessage/email maar deze wil niet afspelen, ik kopieerde die link en wilde deze in photon laten afspelen maar dat ging blijkbaar niet, ik deed het in puffin en bij deze ging het wel en werkte zelfs heel goed :-), heel bizar toch, het één werkt beter met photon, de andere beter mee puffin, dusja, beiden aanschaffen en testen dan als iets nie gaat :-).


Gangstar rio; city of saint; zalige game,love it.

Modern combat 3: tja, nog zo eentje, gewoon de max. Vind deze wel beter spelen op de iPhone dan de ipad maar het kan ook aan mij liggen :).

Farm frenzy 3; hele leuke game, éénmaal ge weet hoe het moet dan is het moeilijk om ermee te stoppen.

photogene 2 is uit; zeer leuke app met veel mogelijkheden maar om alles te hebben betaal je toch meteen 8 tal euro's voor maar je krijgt er wel wat voor vind ik, heb het dan maar al aangeschaft, ik kijk niet naar een euro meer of minder, als ik het z'n geld waard vind :-).

Printbureau; vind ik een meer dan degelijke printer app, print er mijn contacten mee af.

camino

Legacy Member
Q-web ; is gratis, vind ik wel de moeite, werk beetje op de manier zoals bladwijzers in safari, het verschil is je eigen mappen aanmaakt maar daaronder meteen je links onder staan en dus te zien zijn. Kan wel handig zijn.

botchla

Legacy Member
beste game die ik in tijden gespeeld heb is Battleheart (battle RPG). Zalige bediening en zeer toffe gameplay, chars zijn zeer goed te besturen.

Heb er totaal 10u played over gedaan om het 'uit' = final bos te verslaan te spelen met 1 party van (4 characters), maar de mogelijkheden zijn quasi oneindig. Hoop classes!

Battleheart Review | Touch Arcade

ElMañana

Legacy Member
Ik zou graag eens de TOP-3 games horen van iedereen, omdat ik atm niet veel meer vind.

Bij mij:

- Cut the rope
- Spy mouse
- Plants Vs Zombies
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan