Archief - De grote kleine-vraagjes-thread - Deel 3

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

renaat13

Legacy Member
Iemand die weet waarom volgende dingen gebeuren wanneer ik op een website (autosportforum.be) een filmpje proberen te kijken (safari als browser: Je klikt op het filmpje en krijgt een nieuwe webpagina die opent met volgende melding: https://<object%20width= ipv het filmpje die afspeelt. Wanneer de filmpjes echter 'wijder' zijn dan het standaard vierkantje speelt de video wel perfect af (youtube).

Bij Firefox kan ik deze filmpjes wel bekijken maar kan ik deze niet op volledig scherm zetten. Als je klikt op dit icoontje dan gebeurt er gewoon niets.

Bij Chrome idem zoals bij firefox...

Edit: Flash werd verwijderd, bij de video's staat er nu plugin ontbreekt maar als je op de plugin ontbreekt klikt krijg ik dezelfde melding https://<object%......

Maxwell

Legacy Member
Misschien een stomme vraag maar als je een nieuwe originele accu voor uw macbook pro koopt, gaat die dan even lang mee als de originele in het begin? (+7/8uur)? Heb reeds een andere niet originele accu geprobeerd maar die is na een uurtje of 3 ook weer plat.

Apple

Legacy Member
Renaat13; wat gebeurt er als je filmpjes afspeelt in bv de app puffin of cloudbrowse?


Maxwell: in 2013 kochtk mij ne nieuwe en 1ste keer een macbook. Ik las en zag staan 8 uur alsk me niet vergis. Ik behaalde max 5uur maar. En nadien 4 uur meer. Ik zou maar pas meer halen moestk der bijna niks mee doen of alleen mss muziek opzetten.

Jonas89

Legacy Member
Apple zei:
Renaat13; wat gebeurt er als je filmpjes afspeelt in bv de app puffin of cloudbrowse?


Maxwell: in 2013 kochtk mij ne nieuwe en 1ste keer een macbook. Ik las en zag staan 8 uur alsk me niet vergis. Ik behaalde max 5uur maar. En nadien 4 uur meer. Ik zou maar pas meer halen moestk der bijna niks mee doen of alleen mss muziek opzetten.

Meestal hangt dat af van welke browser je gebruikt, Chrome is momenteel een verslinder van geheugen

renaat13

Legacy Member
Apple zei:
Renaat13; wat gebeurt er als je filmpjes afspeelt in bv de app puffin of cloudbrowse?

Sorry was dit vergeten te melden, is op mijn Macbook Pro. Op mijn Iphone/ Ipad geen problemen met deze filmpjes...

FrAnt1c

Legacy Member
2cscpie.png


Iemand een idee wat die overig kan zijn? 130Gb overig vind ik precies wat veel :/

Destel

Legacy Member
FrAnt1c zei:
2cscpie.png


Iemand een idee wat die overig kan zijn? 130Gb overig vind ik precies wat veel :/
Al hetgeen OS X niet herkent om in de andere categorieën te zitten. Dat kan vanalles zijn. Check de grootte van je gebruikersnaam-map, uiteindelijk staan daarin de meeste bestanden die je manueel kan verwijderen mooi ingedeeld in mapjes. Soms heb ik vb. muziek staan van Deezer (voor offline gebruik) die niet in programma's of muziek wordt meegerekend. Of mappen als Dropbox, Google Drive, etc. ... Bestanden in de download-map en prullenbak, etc. ... kunnen meetellen in overige.

Je houdt op OS X ook best meer dan 10 à 15% vrij, vanaf dan begint de algemene snelheid ongelooflijk te dalen (op alle vlakken - dus zowel het openen als uitvoeren van de meest simpele programma's als finder). Ik heb hier geen technische details over, ben het ooit eens tegen gekomen in een artikel, maar het blijkt wel te werken op elke Mac die ik ooit heb gehad.

TiM007

Legacy Member
Toevallig iemand een idee wanneer de back to school actie van apple start? Dacht dat dit vanaf vandaag ging zijn, maar blijkbaar toch nog niet?
Zouden macbook pro willen kopen en alle korting/gratis extra's zijn toch mooi meegenomen :)

raymand

Legacy Member
kerel, de vakantie is nog maar een dag oud en jij wilt al spreken over een back to school-actie? :wtf:

Apple

Legacy Member
TiM007 zei:
Toevallig iemand een idee wanneer de back to school actie van apple start? Dacht dat dit vanaf vandaag ging zijn, maar blijkbaar toch nog niet?
Zouden macbook pro willen kopen en alle korting/gratis extra's zijn toch mooi meegenomen :)

Ik meende dat je nog op een paar anderen manieren aan die korting kan geraken, je zal het eens moeten nagaan.
En back to school aktie, geen idee wanneer dat juist is maar tschool is nog maar net gedaan dus het zou nergens denk ik opslaan moesten ze nu die back to school aktie doen e haha ;-).

Raymand; kalm blijven, vragen stellen mag. ;).

TiM007

Legacy Member
raymand zei:
kerel, de vakantie is nog maar een dag oud en jij wilt al spreken over een back to school-actie? :wtf:

De vriendin is leerkracht en willen macbook kopen, kon zijn dat er hier iemand toevallig wist wanneer dit jaarlijks start :).

@apple, dacht andere jaren dat dit 1juli al startte hoor :)

Tipzi

Legacy Member
Ik en mijn vriendin hebben dus sinds gisteren apple music, maar veel liedjes kan ik wel beluisteren terwijl deze mijn vriendin in het lichtgrijs staan. Wat kan de oorzaak hier van zijn ?

deathsythe

Legacy Member
Hallo,

ik zou graag mijn eerste mac kopen, vooral omdat ik windows wat beu ben, mijn huidige laptop begint random te crashen en werkt imo niet meer naar behoren.

Mac staat erom gekend uitstekend te zijn met muzieksoftware en daarom dat ik eens wil overstappen naar OSx.

Deze zal gebruikt worden voor foto's te importeren van mijn DSLR + bewerking én muzieksoftware zoals Maschine en Traktor van native instruments.

Graka is niet zo belangrijk aangezien ik niet intensief ga gamen, hier heb ik mijn xbox voor.

ik dacht aan een macbook Air 13 inch of een macbook pro 13 inch.

wat zijn jullie aanbevelingen als kenners?

Apple

Legacy Member
deathsythe zei:
Hallo,

ik zou graag mijn eerste mac kopen, vooral omdat ik windows wat beu ben, mijn huidige laptop begint random te crashen en werkt imo niet meer naar behoren.

Mac staat erom gekend uitstekend te zijn met muzieksoftware en daarom dat ik eens wil overstappen naar OSx.

Deze zal gebruikt worden voor foto's te importeren van mijn DSLR + bewerking én muzieksoftware zoals Maschine en Traktor van native instruments.

Graka is niet zo belangrijk aangezien ik niet intensief ga gamen, hier heb ik mijn xbox voor.

ik dacht aan een macbook Air 13 inch of een macbook pro 13 inch.

wat zijn jullie aanbevelingen als kenners?

Zorgen ge ene hebt met een ssd schijfke in. :-). Een hdd is te traag vind ik den dag van vandaag.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan