Archief - De grote kleine-vraagjes-thread - Deel 3

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Frere

Legacy Member
Tycho91 zei:
Waar kopen jullie je ipad onderdelen? Ik heb namelijk een ipad mini retina van iemand gekregen die vanop een paar verdiepen hoogte gevallen is op straat. De ipad staat wat krom, lcd en digitizer zijn kapot (lcd geeft wel nog backlight) maar de computer herkent hem nog.
Ik zou hem dus zelf repareren maar de onderdelen bij amazon.co.uk komen samen (lcd + digitizer) op 110€ incl verzending (20£ digitizer, 48£ lcd en verzending). Kan dit beter of is het een goede prijs?

iPad Mini onderdelen - Koop je iPad Mini Repair parts online bij Fixit Repairshop

Xivit

Legacy Member
Tycho91 zei:
Waar kopen jullie je ipad onderdelen? Ik heb namelijk een ipad mini retina van iemand gekregen die vanop een paar verdiepen hoogte gevallen is op straat. De ipad staat wat krom, lcd en digitizer zijn kapot (lcd geeft wel nog backlight) maar de computer herkent hem nog.
Ik zou hem dus zelf repareren maar de onderdelen bij amazon.co.uk komen samen (lcd + digitizer) op 110€ incl verzending (20£ digitizer, 48£ lcd en verzending). Kan dit beter of is het een goede prijs?

Shop ipad mini screen online - Buy ipad mini screen for unbeatable low prices on AliExpress.com

Trekhond

Legacy Member
Ik heb sinds kort terug een Iphone 6plus.

Ook sinds een 2tal maand in het bezit van een Macbook Pro 13" van 2014.
Ik probeer deze toestellen met Bluetooth te verbinden maar krijg steeds de melding dat deze toestellen niet kunnen verbinden met elkaar.

Iemand een gedacht hoe dit kan? Icloud enzo is ingesteld op de beide toestellen.

Alvast bedankt!

Zorba

Legacy Member
Wat wil je juist doen? Zomaar verbinden om te verbinden gaat niet lukken, want de Bluetooth mogelijkheden van iPhone/Mac zijn zeer beperkt en werkt enkel voor bv AirDrop of tethering

Trekhond

Legacy Member
Eerder voor handoff, zodanig alles notities en gegevens automatisch syncen met elkaar.
Ik dacht dat dit via bluetooth moest?

Preacher92

Legacy Member
Trekhond zei:
Eerder voor handoff, zodanig alles notities en gegevens automatisch syncen met elkaar.
Ik dacht dat dit via bluetooth moest?

gebeurd via icloud ;)

Xivit

Legacy Member
Hoe zit dat met garantie op een refurbished toestel? mijn Homebutton van mijn Iphone 6plus was kapot..; en heb een ''nieuwe'' toestel toegekregen, maar vroeg mij nu af hoe het zit met die 2 jaar garantie die je krijgt uit de winkel?
Blijft die doorlopen op het refurbished toestel? of heb ik nu plots maar 1jaar garantie meer?

ObtimusBrime

Legacy Member
xivitje zei:
Hoe zit dat met garantie op een refurbished toestel? mijn Homebutton van mijn Iphone 6plus was kapot..; en heb een ''nieuwe'' toestel toegekregen, maar vroeg mij nu af hoe het zit met die 2 jaar garantie die je krijgt uit de winkel?
Blijft die doorlopen op het refurbished toestel? of heb ik nu plots maar 1jaar garantie meer?

Normaliter blijft de datum van aankoop van toepassing.

Apple

Legacy Member
xivitje zei:
Hoe zit dat met garantie op een refurbished toestel? mijn Homebutton van mijn Iphone 6plus was kapot..; en heb een ''nieuwe'' toestel toegekregen, maar vroeg mij nu af hoe het zit met die 2 jaar garantie die je krijgt uit de winkel?
Blijft die doorlopen op het refurbished toestel? of heb ik nu plots maar 1jaar garantie meer?

Ik dacht dat dat 3 maand was, ben nie zeker. Had mijne 5S bij mobistar binne gestoken, die zegde me het 3 maand was. Maar of het waar was weet ik nie ze.

Preacher92

Legacy Member
Garantie loopt gewoon verder, geef de serienummer van je refurbished maar eens in op de support site van apple. Je zult zien dat je garantie nog steeds geld tot einde looptijd. :)

StalkeR

Legacy Member
Zeer binnenkort ga ik mijn iPhone 5s verkopen.

Hoe kan ik mijn icloud lock verwijderen in mij uitschrijven van imessage ?
Ik zou niet willen dat de toekomstige koper problemen kent met de icloud lock en dat de mensen die een iPhone bezitten me geen imessages sturen maar gewone berichten...

Kan iemand me hier meer toelichting over geven ?

Alvast bedankt!

yelii93

Legacy Member
is hier iemand die een oneplus heeft ? en welke is beter iphone 6 of de opo?

Zorba

Legacy Member
Je moet imo eerst de keuze maken tussen Android of iOS. De OnePlus is een zalig toestel voor die prijs, maar ik verkies de iPhone 6 toch :)

yelii93

Legacy Member
Ik heb al een imac en een ipad heb eigenlijk daarvoor altijd iphone gehad ik was altijd tevreden over hun kwaliteit enzo. Vind beetje zonde ergens heb mijn opo 2 maand ongeveer. Vind een lastige keuze

Apple

Legacy Member
Ik blijf bij Apple in zoveel mogelijk zaken, alles werkt er toch goed samen mee vind ik.
Vooral ook via de macbook is dat zalig.

Apple

Legacy Member
Ik ben vergeten hoe ik een windows externe harde schijf moet formatteren zodat ik die met mijn macbook kan gebruiken, heb al een paar keren geprobeerd en niks lukt zeg.
Ik wil films vd macbook naar de schijf overzette maar dan komt er nen tekst op dat het niet gaat, dat em nie wil lezen of schrijven.
Ik heb dit al een paar keer gedaan en toen ging dat nochthans maar nu wil het maar nie lukken en ksnap niet wat ik fout doe?

Ik heb al exfat en tuxera enzo genomen maar niks lukt of doe ik toch iets fouts?

Apple

Legacy Member
Ik vraag mij af als ge een programmake installeerd op de macbook hoe je in godsnaam kan weten of dat progammake der volledig af is?

Zorba

Legacy Member
Meestal is de .app verwijderen voldoende. En eventueel kan je Appzapper oid gebruiken.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan