Archief - De grote kleine-vraagjes-thread - Deel 3

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Skream!

Legacy Member
Een vraagje. Onlangs heb ik een Iphone 6 via de site van Apple gekocht. Nu wil ik deze laten verzekeren, maar in de winkels willen ze dat natuurlijk niet doen gezien ik de Iphone via het internet heb gekocht. Weet er iemand waar ik mijn Iphone kan laten verzekeren? Verzekerd tegen diefstal zonder geweld zou ik liefst erbij willen. Ik had een tijdje de verzekering van BNP maar de service was vrij slecht.

apex_motorfora

Legacy Member
Wat houdt technische support in? En hoe kan je de garantie checken van je iphone online?
Als ik dit doe met de serienummers kom ik erop uit dat de technische support verlopen is en de servicedekking is nog lopende?
Normaal zou de garantie nog lopende moeten zijn volgens de verkoper.

Eikel Father

Legacy Member
Skream! zei:
Een vraagje. Onlangs heb ik een Iphone 6 via de site van Apple gekocht. Nu wil ik deze laten verzekeren, maar in de winkels willen ze dat natuurlijk niet doen gezien ik de Iphone via het internet heb gekocht. Weet er iemand waar ik mijn Iphone kan laten verzekeren? Verzekerd tegen diefstal zonder geweld zou ik liefst erbij willen. Ik had een tijdje de verzekering van BNP maar de service was vrij slecht.

Bij sommige familiale verzekeringen is dit een extra optie, best eens bij je verzekerings agent informeren.

Noscoped420

Legacy Member
Iemand enige schatting hoeveel apps er ongeveer op een 16gb iPhone 6 gaan ? Dan heb ik het over apps a la Facebook, Whatsapp, Spotify, Snapchat, Instagram, Netflix, routeplanners zoals NMBS/buitenlandse consoorten en GEEN games/podcasts/movies.

Ik gebruik enkel die soorten apps en misschien een foto of 100 ( die ik dan nog meestal in de Cloud zwier na een tijdje ) en ik game niet en voor movies gebruik ik Netflix op wifi, voor de rest gewoon bellen/iMessage dus 64gb lijkt me overkill, maar heb niet echt een gedacht over app sizes/cache data en hoeveel er op een 16gb zouden gaan.

Zorba

Legacy Member
Als je geen muziek offline beschikbaar maakt, kan 16GB in principe wel genoeg zijn. Maar eens je daarmee begint zou ik sowieso 64GB nemen (en elk ander geval eigenlijk ook). Hoeveel apps precies is heel moeilijk te zeggen. Ik had 16GB op mijn vorige iPhone en die stond toch heel snel vol, hoewel er ook amper games op staan. Mijn 6 is nu 64GB en dat zou ik eigenlijk iedereen aanbevelen :)

Noscoped420

Legacy Member
Zorba zei:
Als je geen muziek offline beschikbaar maakt, kan 16GB in principe wel genoeg zijn. Maar eens je daarmee begint zou ik sowieso 64GB nemen (en elk ander geval eigenlijk ook). Hoeveel apps precies is heel moeilijk te zeggen. Ik had 16GB op mijn vorige iPhone en die stond toch heel snel vol, hoewel er ook amper games op staan. Mijn 6 is nu 64GB en dat zou ik eigenlijk iedereen aanbevelen :)

Probleem is ik wil weg bij Proximus nu dat Generation Connect weg is voor nieuwe klanten, dus wou de iPhone deal bij Telenet nemen ( 199 voor de telefoon en dan 15 euro per maand + de prijs van King Supersize ), komt mij beter uit dan in een keer 800 euro te betalen en bij Mobile Vikings te gaan.

Verder doet Telenet wel dezelfde actie met de 64gb ( 299 up front ipv 199 ) maar de Space Grey staat niet tussen de lijst, waarschijnlijk door het feit dat de 64gb SG versie moeilijk leverbaar is en ik wil ook geen weken wachten, heb wel gelezen op iMore dat iemand bijna 100 apps had op zijn 16gb en daar ga ik nooit aankomen dus denk dat ik wel veilig zit.

Ik wacht het nog even af, ik verkoop toch zowiezo elk jaar mijn toestel en haal de opvolger dus misschien dat ik 16gb doe en dan met de 6s 64gb, had het nu overgeslagen met de 5s en mijn iPhone 5 is erdoor en niet meer echt verkoopbaar.

Zorba

Legacy Member
Ja 100 kleine apps en geen offline muziek, tuurlijk kan dat :) dat wil daarom niet zeggen dat het bij jou ook zal lukken.

whistleblower

Legacy Member
Noscoped420 zei:
Probleem is ik wil weg bij Proximus nu dat Generation Connect weg is voor nieuwe klanten, dus wou de iPhone deal bij Telenet nemen ( 199 voor de telefoon en dan 15 euro per maand + de prijs van King Supersize ), komt mij beter uit dan in een keer 800 euro te betalen en bij Mobile Vikings te gaan.

Verder doet Telenet wel dezelfde actie met de 64gb ( 299 up front ipv 199 ) maar de Space Grey staat niet tussen de lijst, waarschijnlijk door het feit dat de 64gb SG versie moeilijk leverbaar is en ik wil ook geen weken wachten, heb wel gelezen op iMore dat iemand bijna 100 apps had op zijn 16gb en daar ga ik nooit aankomen dus denk dat ik wel veilig zit.

Ik wacht het nog even af, ik verkoop toch zowiezo elk jaar mijn toestel en haal de opvolger dus misschien dat ik 16gb doe en dan met de 6s 64gb, had het nu overgeslagen met de 5s en mijn iPhone 5 is erdoor en niet meer echt verkoopbaar.

16g is ruim voldoende hoor. Ik heb een 120 tal apps staan en veel foto's en kom ruim toe op mijn 16g iPhone 5.

whistleblower

Legacy Member
whistleblower zei:
16g is ruim voldoende hoor. Ik heb een 120 tal apps staan en veel foto's en kom ruim toe op mijn 16g iPhone 5.

353 foto's is ongeveer 1,8 gig

Frado2005

Legacy Member
Als je foto's kopieerde van je camera roll naar je PC, kan je dat omgekeerd ook doen? Indertijd opmijn iphone 32gb moeten doen wegens plaatsgebrek,maar op mijn 6 heb ik plaats over.
Kan je deze terugplaatsen naar je camera roll? Zodat je ook die locaties enz terug hebt.

Noscoped420

Legacy Member
whistleblower zei:
353 foto's is ongeveer 1,8 gig

hmm thx :), ben nog nooit boven 300 foto's geraakt dus dat zit wel veilig dan + er is nog cloud / pc.

Zorba zei:
Ja 100 kleine apps en geen offline muziek, tuurlijk kan dat :) dat wil daarom niet zeggen dat het bij jou ook zal lukken.

Bwa mijn Favorites playlist op Spotify telt maar 35 nummers, dat is het maximum dat ik offline nodig heb aan ruimte want ik gooi eerder iets eruit dan dat ik er extra bijduw :p, Voor de rest hang ik 75% vd tijd op wifi en heb ik 1gb data.
En 100 apps kom ik belange niet aan, gebruik enkel de mainstream social media apps en dan spotify, Netflix en dienstregelingen van openbaar vervoer in binnen en eventueel buitenland, denk dat mijn iPhone 6 nooit meer dan 50 apps zal zien :p

Anyway thanks voor de replies, 16gb zal volstaan voor mijn gebruik dus vrijdag eens bestellen, dan kan ik bij de 6s/7 nog zien voor 64gb indien tegen dan mijn gebruik verhoogt :)

renaat13

Legacy Member
Iemand die mij een goede app kan aanraden waarmee je youtube op de achtergrond kan afspelen?

Xivit

Legacy Member
Heeft er iemand ervaring met refurbished iphones?
Heb een probleem met mijn Iphone 6+ (homeknop die raar doet) en ze raden mij 3 opties aan.
1: Ze komen de iphone halen, kijken wat ze kunnen doen, en binnen de 5 dagen heb je hem terug
2: Ik betaal 29€ en ze sturen een toestel dat mijn eigendom wordt, en ik stuur dan mijn iphone terug binnen de 10dagen (moet je wel een waarborg van 700€ op betalen)
3: Zelf naar Amsterdam of dergelijke rijden (niet echt een optie ivm werk etc)

Wat zouden jullie mij aanraden?

Noscoped420

Legacy Member
refurbished is niets mis mee, die worden gecontroleerd en hebben altijd een nieuwe behuizing en scherm, alleen dingen zoals de cpu en geheugen etc worden hergebruikt indien nog volledig in orde.

Xivit

Legacy Member
Noscoped420 zei:
refurbished is niets mis mee, die worden gecontroleerd en hebben altijd een nieuwe behuizing en scherm, alleen dingen zoals de cpu en geheugen etc worden hergebruikt indien nog volledig in orde.

Dus ik veronderstel dat een 6+ weinig of zelf niets mis mee zal zijn...

Apple

Legacy Member
Ik heb al een refurbished gehad en die was als nieuw, geen probleem mee gehad. Als je ziet heel wat mensen zelfs met een nieuw toestel soms meteen een probleem hebben ;).
Een refurbished toestel word nagekeken en is normaal perfect in orde als je die ontvangt. Met een nieuw toestel heb je dit niet, dat word nie nagekeken, ze fabriceren het toestel en poef de doos in ;).

Tycho91

Legacy Member
Waar kopen jullie je ipad onderdelen? Ik heb namelijk een ipad mini retina van iemand gekregen die vanop een paar verdiepen hoogte gevallen is op straat. De ipad staat wat krom, lcd en digitizer zijn kapot (lcd geeft wel nog backlight) maar de computer herkent hem nog.
Ik zou hem dus zelf repareren maar de onderdelen bij amazon.co.uk komen samen (lcd + digitizer) op 110€ incl verzending (20£ digitizer, 48£ lcd en verzending). Kan dit beter of is het een goede prijs?
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan