Archief - De grote kleine-vraagjes-thread - Deel 1

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

naokske

Legacy Member
kweet ni goed waar ik het moet posten... :

Kzou een van dees dage nen iPod Touch 8GB wille kopen, mits ik nie genoeg geld heb vo nen iPhone en ik al een vrij goeie GSM heb :p
Nu vraag ik, is het nog de moeite om er een te kopen? ik bedoel, gaat er binnekort een update komen denkte, of zal da nog lang duren. En dan zouk nog wille vragen aan de mense da een Touch hebben, of da het echt zen geld waard is...?

Danku :)

btw: vandaag iPod Touch gezien, amai das echt wel een stuk dunner dan een iPhone, zoo dun :love: ma hij stond ni aan, den iPhone wel :sop:

edit: nog een vraagske: laad da lang, een pagina als je op safari zit via WiFi ?

shiftyke

Legacy Member
Het is niet als safari op een vaste mac maar het is toch vrij snel hoor :)

Ik vind het zijn geld wel waard maar ik vind dat de capaciteit te laag is, ik bedoel dus maximum 32 gig maar die kost stukken van mensen, als je natuurljk niet zoveel muziek hebt is het goed e :)

naokske

Legacy Member
mjah, denk dak em dan toch maar gaan kope , bedankt voor mij te overtuigen :)

NeoCracer

Legacy Member
naokske zei:
mjah, denk dak em dan toch maar gaan kope , bedankt voor mij te overtuigen :)

Als je graag een iPhone wil... Waarom spaar je dan niet gewoon door ipv een iPod touch te kopen?

naokske

Legacy Member
omdat ik niet echt kan sparen, kheb geen vast werk ofzo.... Ben maar een student :)

btw: hoe zit da met da jailbreaken eilek? is da veilig? kan da u iPod geen schade aandoen ofzo?

NeoCracer

Legacy Member
naokske zei:
omdat ik niet echt kan sparen, kheb geen vast werk ofzo.... Ben maar een student :)

btw: hoe zit da met da jailbreaken eilek? is da veilig? kan da u iPod geen schade aandoen ofzo?

Ik ben ook een student... Hoe ben je dan aan geld geraakt voor iPod?

En ja, jailbreak is vrij veilig, want je kan steeds herstellen naar de officiële versie.

naokske

Legacy Member
Dus der is geen enkel kans op vastlopen zonder te kunnen herstellen ofzo?
Geld door een beetje te werken en gewn te sparen... Gaat nog zeer lang dure als ik tot de €525 wil gaan :p

edit: ahja, is het het beste dat ik er een beschermhoesje ofzo bijkoop? (Kvin btw die ruberen echt lelijk, en die folie gaan ek echt ni probere, lijkt mij super moeilijk :p) Zo'n lederen hoesje zou wel kewl zijn :)

Luna K

Legacy Member
vraagske

heeft er iemand n idee hoeveel ruimte albumcovers innemen op je mac en (vooral dan) ipod? Voor enkele liedjes zal dat geen probleem zijn, mr als je zo duizend liedjes hebt met ammaal covers, kan ik me voorstellen dat je er zoiezo wel wat ruimte op je ipod mee verliest. Ik vraag dit aangezien ik me wss een iphone ga kopen en daar heb je die coverflow die eigenlijk op niets trekt als je er geen albumcovers op ebt staan é :p maar dan vraag ik me af of je hiermee dan niet wat ruimte (geheugen) verliest...

Groetjes ;)

Zero Grav

Legacy Member
Dat van die albumfoto kan best 1 foto per liedje zijn. Hangt ervanaf hoe ge het laat opslaan. Ge kunt die foto in de mp3 zelf opslaan of bij iTunes in een aparte map waarbij em inderdaad maar 1 afbeelding neemt per album.

Nuja, pak 20Kb voor een albumcover. Dan hebt ge ongeveer 1MB per 50 liedjes, meer telt ge zelf maar uit. Ge kunt ook wel covers hebben van 80Kb, misschien zelfs van in de MegaBytes, maar dat regelt ge zelf.

--

Lol, als ik op VLC een HD film afspeel zit er om de zoveel tijd wel ergens een artifact in of dan hangt em even. Als ik diezelfde HD dan open met Plex kan ik doen wat ik wil en die film blijft perfect draaien. Zalige software..

Speedy

Legacy Member
Hoe stelt ge Plex in dat hij ni op full screen start?

Of hoe zet ge da programma af als dat op full screen start? Kzie geen andere mogelijkheid dat om het via het dock te doen...

anthony8400

Legacy Member
Ik heb ook nog niet gevonden hoe ik Plex in full screen kan laten gaan op mijn extern scherm.
Als ik dat zou vinden/weten, zou ik het blijven gebruiken want het is best wel een gezellig programma.

Zero Grav

Legacy Member
anthony8400 zei:
Ik heb ook nog niet gevonden hoe ik Plex in full screen kan laten gaan op mijn extern scherm.
Als ik dat zou vinden/weten, zou ik het blijven gebruiken want het is best wel een gezellig programma.

Al eens in de menubalk bij "View" -> "Move To Next Screen" genomen en dan in datzelfde menu "Full Screen"? Ik heb geen extern scherm, dus kan het zelf niet uittesten.

En Speedy, hier start hij niet op in Full Screen. Ik geloof dat dat een instelling is.
Ja dus, gewoon naar uw instellingen gaan, dan vanboven bij "Wijzig instellingen van:" moet ge "Systeem" selecteren. Rechts staat er dan beeldscherm en in't menu kunt ge dan bij Resolutie "720P (windowed)" nemen, bij u staat er wellicht "1440*900 (Full Screen)".
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan