Archief - De grote kleine-vraagjes-thread - Deel 1

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Onozel_Kieken

Legacy Member
kakature zei:
Waarom is die Google Chrome niet voor Mac? :sad:

Dat zal volgens mij wel nog komen. Ze willen immers concurrentie aangaan met IE en FF dus zullen ze wel een versie moeten uitbrengen voor de steeds in aantal groeiende Mac gebruikers.

EDIT: ik zie net dat Chrome ook op WebKit gebaseerd is.
Op AppleInsider staat er nog een interessant artikel over.

shiftyke

Legacy Member
sebbonny zei:
Kdenk - ook al zit snoer er in - dat een batterij pas vanaf een bepaald percentage begint op te laden bv 90% ofzo?

vanaf 95% is dat

Maar het is toch niet logisch dat er van een 100% batterij iets afgaat ook al zit het snoer er in, of vergis ik mij?

DaMob

Legacy Member
shiftyke zei:
Is het normaal dat als je de batterij tot 100% laat opladen er steeds toch nog wat procentjes afgaan ook al zit het snoer en constant in?

Als hij volledig opgeladen is en ik zet mijn macbook af en start hem dan terug op (zonder het snoer uit te trekken) heb ik ook maar 99% meer
Maar als hij opstaat met het snoer in heb ik hem nog nooit weten aftellen

shiftyke

Legacy Member
DaMob zei:
Als hij volledig opgeladen is en ik zet mijn macbook af en start hem dan terug op (zonder het snoer uit te trekken) heb ik ook maar 99% meer
Maar als hij opstaat met het snoer in heb ik hem nog nooit weten aftellen

hier durft hij tot 97% zakken :o

NeoCracer

Legacy Member
shiftyke zei:
vanaf 95% is dat

Maar het is toch niet logisch dat er van een 100% batterij iets afgaat ook al zit het snoer er in, of vergis ik mij?

De batterij stopt dan met opladen. Is een beveiliging tegen het overladen van je batterij.
Is toch wel logisch?

wouter_dc

Legacy Member
Iemand een (gratis) app waar je usernames, passwords etc in kan bewaren? Als extra app bij keychain access

deyoeri

Legacy Member
Kan mij vanaf vandaag ook trotse eigenaar noemen van een MacBook. :) Works like a charm!

tomh

Legacy Member
ach endan.. slechter als WoW gaat niet.. en kspeel atm GEEN spellen.. dus voor nu en dan eens tussendoor lijkt me da wel fijn.

shiftyke

Legacy Member
tomhuveners zei:
ach endan.. slechter als WoW gaat niet.. en kspeel atm GEEN spellen.. dus voor nu en dan eens tussendoor lijkt me da wel fijn.

mja ik ben ook maar zo iemand die af en toe iets speelt ze, maar games worden te zwaar om te downloaden dusja koop ik er liever eentje :p

DaMob

Legacy Member
Ik heb hier overlaatst een gepost dat mijn mac vastliep en het dock vastzat, de oplossing die ik toen kreeg was "killall dock"
Vandaag had ik dit probleem weer voor en deze oplossing werkte gelukkig wel
Maar mijn vraag is dus, wat zorgt ervoor dat ik dit probleem weer kreeg? Zou ik misschien eens een herinstall moeten doen ofzo, hoewel ik altijd gehoord had dat dit nooit moest gebeuren met een mac?

tomh

Legacy Member
vroeger speelde ik zwaar cs 1.5 / 1.6 en WoW enzo..
ma nu echt, kwee nie hoe lang al niks meer gespeeld :p

Timooo

Legacy Member
Hoera! Heb eindelijk ook een Macbook Pro'tje (15") :V
Het enige wat nie lukte was via BootCamp Windows installeren, ogenschijnlijk een succesvolle installatie, maar als ik hem dan in Windows wou opstarten een foutmelding. Nu niet dat dat écht nodig is, maar toch voor zo'n aantal dingen (Audiosurf : o).

Trouwens, The Orange Box - of toch tenminste Portal - kan een Macbook Pro (de nieuwste versie) dat deftig draaien? Via Windows dan, want ik neem aan dat daar geen Mac versie van bestaat.

ntLdr

Legacy Member
DaMob zei:
Ik heb hier overlaatst een gepost dat mijn mac vastliep en het dock vastzat, de oplossing die ik toen kreeg was "killall dock"
Vandaag had ik dit probleem weer voor en deze oplossing werkte gelukkig wel
Maar mijn vraag is dus, wat zorgt ervoor dat ik dit probleem weer kreeg? Zou ik misschien eens een herinstall moeten doen ofzo, hoewel ik altijd gehoord had dat dit nooit moest gebeuren met een mac?

In console.app logs eens nakijken.

General Lee

Legacy Member
DaMob zei:
hoewel ik altijd gehoord had dat dit nooit moest gebeuren met een mac?
Iik heb ook gehoord dat twee straten verder een koppel elfjes woont en dat 's nachts onder de brug passeren garant staat voor prul met een stel trollen...

Dat soort zaken zijn fabeltjes. Het is even dikke onzin als het feit dat HFS+ nooit zou fragmenteren...

shiftyke

Legacy Member
weet iemand een programma waar ik een filmke 90° of meer kan draaien, met imovie lijkt het niet te gaan...
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan