Archief - De grote kleine-vraagjes-thread - Deel 1

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

anthony8400

Legacy Member
spykon zei:
Jip, sinds update ook weer vaak beachballs van een tiental seconden. Denk dat het iets te maken heeft met de HDD ofzo, vroeger toen ik met een gewone HDD werkte en toen nog maar net 10.6 uitwas waren dat beachballs van een halve minuut of langer, nu is dat gelijk vier keer zo snel (en m'n SSD nu is +- die factor sneller).

Same over here.
Ik braak er enorm van.

Heb me nu ondertussen een Seagate Momentus 7200.4 besteld bij power4pc.
Ik had eerst gekeken voor een SSD maar de prijs is me toch nog ietwat te hoog.
Die Seagate heeft goede benchmarks dus zal ik het hier mee stellen :D
Hij is trouwens bijna dubbel zo rap als de stomme Fujitsu die standaard bij de 17" werd geleverd.
Volgende week ontvang ik die, dan mij eens amuseren :p

Kr|stof

Legacy Member
Heb zojuist adblock geïnstalleerd voor Safari maar ik zie nog steeds alle reclame.
Moet ik nog iets activeren ofzo?

Zero Grav

Legacy Member
Winterboard, maar ik zou het niet aanraden. 't Maakt uw toestel trager en naar mijn ervaring ook instabieler. De themes zijn vaak ook beperkt qua icoontjes omdat er nu eenmaal veel te veel apps zijn om voor te ontwerpen.

Kr|stof, staat uw Safari in 32Bit? Anders werkt die plugin niet. Glimmerblocker werkt onafhankelijk van uw browser als proxy, dus dan moet ge u geen zorgen maken over updates van Safari enzo.

-Ex!Tjen-

Legacy Member
Iemand die weet hoe ik men macbook kan klonen op men Samsung T240 en men macbook toe kan doen en verder werken op men T240?

Ik heb een minidisplay to DVI adaptor maar kan geen 1920x1200 res op men macbook selecteren? toch niet als kloon.
Als ik dualscreen neem werkt de 1920x1200 res echter wel?

alvast bedankt!

anthony8400

Legacy Member
-Ex!Tjen- zei:
Iemand die weet hoe ik men macbook kan klonen op men Samsung T240 en men macbook toe kan doen en verder werken op men T240?

Ik heb een minidisplay to DVI adaptor maar kan geen 1920x1200 res op men macbook selecteren? toch niet als kloon.
Als ik dualscreen neem werkt de 1920x1200 res echter wel?

alvast bedankt!
Met je muis bewegen helpt normaal gezien wel.

Cranberry

Legacy Member
-Ex!Tjen- zei:
Iemand die weet hoe ik men macbook kan klonen op men Samsung T240 en men macbook toe kan doen en verder werken op men T240?

Ik heb een minidisplay to DVI adaptor maar kan geen 1920x1200 res op men macbook selecteren? toch niet als kloon.
Als ik dualscreen neem werkt de 1920x1200 res echter wel?

alvast bedankt!

Op in clamshell mode te werken (laptop toe) moet ge muis/keyboard aansluiten, scherm aansluiten, laptop toe doen, wachten tot em slaapt, dan met uw muis/keyboard bewegen/toets indrukken en dan boot die normaal enkel op uw extern scherm.

Ik werk op een T240HD, kweet niet of 1920x1200 ondersteund is, externe is nu niet aangesloten dus kan het niet zien

-Ex!Tjen-

Legacy Member
bon, heb dus geprobeerd zoals hierboven beschreven stond.
Het lukte! maar kreeg 1 sec beeld op de juiste res.
Toen ik plotseling zag dat men stroomadaptor niet aangesloten was... :unsure:

Alles werkt nu perfect en bij deze ook getypt op men MBP :D

Bedankt voor de tips!

Surion_

Legacy Member
Hebben jullie ook soms het probleem dat expose enzo niet meer werkt via multi-touch trackpad?

soms werkt het gewoon niet meer, enkel scrollen met 2 vingers gaat soms nog. heb dit laatste tijd frequent, vroeger nooit problemen mee gehad?

Iemand die weet waar het probleem ligt of iemand die dit probleem nog heeft?

Kr|stof

Legacy Member
Zero Grav zei:
Kr|stof, staat uw Safari in 32Bit? Anders werkt die plugin niet. Glimmerblocker werkt onafhankelijk van uw browser als proxy, dus dan moet ge u geen zorgen maken over updates van Safari enzo.

Heb het aangepast en blijkt nu te werken. Bedankt Zero Grav :)

DaMob

Legacy Member
180 cyclussen en nog maar 76% health, is dat niet wat weinig?
Ik dacht eens gelezen te hebben dat men pas na 300 cyclussen onder de 80% zakt

Ik heb trouwens ook "onderhoud vereist" in het menu van de batterij staan

-I-

Legacy Member
Ik heb net via de terminal 2 aliases aangemaakt. Ik wil deze blijven kunnen gebruiken. Natuurlijk worden deze aliases niet onthouden bij het sluiten van de bash. Hoe kan ik de aliases permanent maken? .bash_profile of gelijkaardig bestaat niet.

Zero Grav

Legacy Member
DaMob zei:
180 cyclussen en nog maar 76% health, is dat niet wat weinig?
Ik dacht eens gelezen te hebben dat men pas na 300 cyclussen onder de 80% zakt

Ik heb trouwens ook "onderhoud vereist" in het menu van de batterij staan

De warning van onderhoud vereist staat er automatisch als ge onder de 80% gaat sinds Snow Leopard.

Ik heb sinds maandag een nieuwe batterij (mijn derde nu) omdat ik op 57% zat met mijn vorige op 101 cycles. Nu, in de winkel vervangen ze het niet zomaar, maar bij Apple zelf zijn ze wel wat toegeeflijker. Alhoewel Lab9 Kortrijk mij echt supergoed heeft verdergeholpen.

DaMob

Legacy Member
Maar het is dus niet normaal? Kan er dus ook best eens mee teruggaan?

En met winkel bedoel je gewone winkels? Want ik ga normaal naar een Apple Premium Reseller hier in de buurt, die zullen er dan normaal niet al te moeilijk over doen?

Zero Grav

Legacy Member
Als ge niet naar een APR gaat dan zult ge nergens terecht kunnen met uw Apple Stuff. Dusja, ik bedoel weldegelijk de APR's. Maja, ik heb Apple Care dus mijn batterij is nu gratis vervangen na pakweg 2 en een half jaar.

DaMob

Legacy Member
O khad toch al eens wat winkels gezien die Apple spullen verkochten (en daarmee bedoel ik niet iPods, maar ook Mac Mini's etc)

Maar oke, maandag eens keertje bellen

Carrion

Legacy Member
iemand die een programma kent (met gui) om DTS naar AC3 om te zetten? Enige dat ik kan vinden is blijkbaar met commandline

gryffoer

Legacy Member
Als ik smcFanControl gebruik en ik stel een bepaald schema in (default bv, met 5000 toeren) dan gaat hij even naar die ingestelde toeren maar daarna valt hij terug naar standaard toeren (2500). Ook als ik dat instel en in windows boot, gaat hij direkt terug naar standaard.
Wat doe ik verkeerd?

-I-

Legacy Member
Ik heb er niet aan gedacht toen ik mijn iMac kocht maar mijn 7.1 surround systeem is niet compatibel met mijn iMac. Wat te doen?
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan