Archief - De grote kleine-vraagjes-thread - Deel 1

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Selderijstok

Legacy Member
Aja idd, ma die Untitled ga niet, wss omdat het alleen lezen is en mijn vista partitie is.

Eens speed download gebruiken ;)

Selderijstok

Legacy Member
Ja natuurlijk wil da weer nie lukken é :p Ondersteund da alleen safari ? Want kgebruik firefox (niet dat het in safari lukt ma bon...xD)

Of moete die links manueel toevoegen door op Add te klikken?

syndrom

Legacy Member
kopieer je links
en plak ze gewoon in speed download.

appeltje c + appeltje v

Selderijstok

Legacy Member
K thx :D Tvoel toch raar hoor om zo weer newbie te zijn in de computerwereld :p

Jonas89

Legacy Member
Nu de iPhone app van Skype er is, moet ik nog niets vragen aan jullie...

Dat microfoontje in de iMac is dat goed genoeg om Skype te gebruiken op de iMac of beter van niet... en de software draait dat goed op mac os x?

Zero Grav

Legacy Member
Waarom niet gewoon testen? 't Is gratis voor iets.
Maja, 't is gewoon een volledige ja op alles, werkt perfect.

Jonas89

Legacy Member
Zero Grav zei:
Waarom niet gewoon testen? 't Is gratis voor iets.
Maja, 't is gewoon een volledige ja op alles, werkt perfect.

Want op mijn MacBook heb ik daar paar problemen mee gehad...

syndrom

Legacy Member
ik gebruik soms skype op mijn macbook pro en da gaat perfect, die micro werkt super.

Zero Grav

Legacy Member
'k Ga even wat reclame maken voor de mensen die nog niet bekend zijn met dit programma.

GetDropBox is een programma dat een map op uw computer aanmaakt, en elk bestand in die map automatisch upload naar die servers. Ook als ge het opnieuw opslaat dan gaat hij het direct opnieuw uploaden. Daarbij heeft het ook nog eens version control waardoor elke verandering niet het huidige bestand overschrijft, maar als nieuw bestand wordt opgeslagen.
Dus stel dat ge bezig zijt met een project en ge wist perongeluk een heel deel werk, of ge doet gewoon iets fout waarbij het volledig fucked up is. Dan kunt ge gewoon naar dropbox gaan, de versie van een uur geleden terug downloaden en daarop verderwerken.

Ik gebruik het nu bijvoorbeeld voor school. Stel dan nog dat ik iets volledig naar de kloten doe dan haal ik gewoon dat bestand terug af en kan ik daaruit halen wat ik kapotgemaakt heb. Handig voor mensen die een thesis of paper aan het schrijven zijn. :)

Daarbij kunt ge het ook gebruiken als fotogallerij om te sharen. Gewoon een mapje met foto's in de dropboxmap smijten en hij maakt er automatisch een nieuwe gallerij van op de website.

Dropbox - Home - Secure backup, sync and sharing made easy.

anthony8400

Legacy Member
Zero Grav zei:
'k Ga even wat reclame maken voor de mensen die nog niet bekend zijn met dit programma.

GetDropBox is een programma dat een map op uw computer aanmaakt, en elk bestand in die map automatisch upload naar die servers. Ook als ge het opnieuw opslaat dan gaat hij het direct opnieuw uploaden. Daarbij heeft het ook nog eens version control waardoor elke verandering niet het huidige bestand overschrijft, maar als nieuw bestand wordt opgeslagen.
Dus stel dat ge bezig zijt met een project en ge wist perongeluk een heel deel werk, of ge doet gewoon iets fout waarbij het volledig fucked up is. Dan kunt ge gewoon naar dropbox gaan, de versie van een uur geleden terug downloaden en daarop verderwerken.

Ik gebruik het nu bijvoorbeeld voor school. Stel dan nog dat ik iets volledig naar de kloten doe dan haal ik gewoon dat bestand terug af en kan ik daaruit halen wat ik kapotgemaakt heb. Handig voor mensen die een thesis of paper aan het schrijven zijn. :)

Daarbij kunt ge het ook gebruiken als fotogallerij om te sharen. Gewoon een mapje met foto's in de dropboxmap smijten en hij maakt er automatisch een nieuwe gallerij van op de website.

Dropbox - Home - Secure backup, sync and sharing made easy.

Ik gebruik het ook en het is enorm gemakkelijk, vooral als ge Adium gebruikt en ge wilt vlug een bestand doorsturen.
Gaat heel wat vlugger met dit programma :p

Als je bv screenshots wilt doorsturen en wat info wilt bijzetten, be sure to check out Skitch, momenteel een open bèta.
Ik vind het een heel goed programma, zit echt goed in elkaar.

shiftyke

Legacy Member
alé mijn mighty mouse doet weer wat ze normaal doet: moeilijk

Ik heb geen secundairy knop meer, ik heb ze zelf al omgewisseld dus secundairy op LMB en zelf dat ging niet, enkel primaire knop werkt :doh:

General Lee

Legacy Member
Espresso-preview werkt inderdaad voor geen meter. Ging er eerst van uit dat ik iets mis deed, aangezien mijn web development skills nog dateren uit het tijdperk dat het internet nog black 'n white text-only was...

Zero Grav

Legacy Member
'k Heb mijn post gewist omdat ik het antwoord gevonden had op het forum van Espresso zelf. Blijkbaar hebben ze dat programma zo ontzettend goed afgewerkt voor de 1.0 release dat ze er nog geen doctype herkenning ingestoken hebben. CSS files zouden dus wel moeten werken zonder doctype. Wel tof, want dan verneukt quirksmode het weer voor u.

Ze zijn het daar toch echt schaamteloos aan't verneuken, amai.

sh011265

Legacy Member
Zero Grav zei:
'k Heb mijn post gewist omdat ik het antwoord gevonden had op het forum van Espresso zelf. Blijkbaar hebben ze dat programma zo ontzettend goed afgewerkt voor de 1.0 release dat ze er nog geen doctype herkenning ingestoken hebben. CSS files zouden dus wel moeten werken zonder doctype. Wel tof, want dan verneukt quirksmode het weer voor u.

Ze zijn het daar toch echt schaamteloos aan't verneuken, amai.

Owkee, tot zover mijn twijfel om 't aan te schaffen :p
Blijf dan wel Netbeans IDE gebruiken, doet verdomd goed zn ding :baard:

Zero Grav

Legacy Member
Er zit veel potentieel in, maar op dit moment komt dat er gewoon nog niet uit. Maar het zal wel goedkomen, als ge kijkt naar CSSEdit dan bewijst dat toch dat ze er iets van kunnen.

sh011265

Legacy Member
:applause: Eens terug @ België mn macje misschien toch terugbrengen in de winkel om hem -gratis- te laten voorzien van een nieuwe behuizing!

AppleInsider | Apple addressing cracks on white MacBook casings

Apple addressing cracks on white MacBook casings

Apple is privately acknowledging an issue with the enclosure on some of its white 13-inch MacBooks, which in some cases have seen the formation of hairline cracks during normal usage patterns.

The Cupertino-based Mac maker is said to have issued a bulletin to its authorized service providers in March that essentially reverses its stance on replacing the bottom casing of notebooks that may be experiencing these symptoms.

It was reported in November that Apple was refusing to cover repairs for the bottom casing of the notebooks despite its willingness on occasion to address identical problems with the top portion of the casings containing the keyboard and palmrests.

The bulletin to providers reportedly identified four key areas of the case prone to hairline cracking, including the front portion of the case below the palmrests and trackpad, the areas around the I/O ports, the back rear corners, and the back rear ventilation area.

Apple added, however, that other portions of the case could be affected by the cracking issue. For all instances, providers were reportedly asked to inspect the MacBook carefully to determine whether the cracks could be the result of the notebook haven been dropped or other accidental damage caused by the owner.

In the event that providers are unable to identify signs that the user is at fault for the cracks, they're advise to escalate the notebook for coverage by Apple, regardless of whether its 1-year limited warranty has expired.

Selderijstok

Legacy Member
In windows kan je rechts klikken, nieuwe snelkoppeling en daar een URL ingeven zodat je bv direct op je online banking site komt.

Hoe doe je zoiets om in je dock te zetten op Leopard ?
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan