Archief - Youtube betaalt videoposters

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Shellshock

Legacy Member
VERGOEDING VOOR FILMPJE OP VIDEOWEBSITE
***************************************
Mensen die een eigen filmpje op de po-
pulaire videowebsite YouTube plaatsen,
zullen binnenkort een vergoeding
krijgen voor hun creatieve bijdrage.
Dat meldt stichter Chad Hurley.

Het geld zal komen uit reclame-inkoms-
ten. Alleen mensen die het volledige
auteursrecht op een fragment bezitten,
zullen in aanmerking komen voor een
vergoeding.

De bedoeling is korte reclamefilmpjes
te tonen voor het eigenlijke videofrag-
ment. YouTube heeft meer dan 70 miljoen
bezoekers per maand. Google nam onlangs
het bedrijf over voor 1,3 miljard euro.
http://tt.vrt.be/tt_een.php?p=851&g=on&s=0&r=0&x=1

Ik ben toch benieuwd hoe die betaling gaat gebeuren. Per vieuw, per populariteit?
Gaat waarschijnlijk weer misbruik van gemaakt worden...

ironhorn

Legacy Member
snap eigenlijk niet waarom? youtube was toch al populair genoeg en dit lokt idd uit voor misbruik...

google kocht beter myspace ook nog op (zat yahoo daar geen bod op te doen?)

VinceFeet

Legacy Member
Firion zei:
daarvoor wil ik wel wat voor de webcam gaan staan ze :cool:

Ik was het het ook al aan 't denken! Dan mag die van ons ook wel is in hare string ff voor de webcam gaan booty-shaken!

Dju, ik heb geen lief.

Boukreev

Legacy Member
VinceFeet zei:
Ik was het het ook al aan 't denken! Dan mag die van ons ook wel is in hare string ff voor de webcam gaan booty-shaken!

Dju, ik heb geen lief.

wel ik d8 etzelfde ma zit ok zonder dusja. ma zelf wa entertainen e, wa rappe vo de webcam, mss is een goudvis doen ontploffe en dan zo opt einde message zitte "no animals were hurt during the creation of this video"

VinceFeet

Legacy Member
Ze moeten zelf toch ook beseffen dat dit tot de grootste crap ever gaat leiden? Iedereen gaat zich bezighouden met het posten van semi-porno of vettje Tjoening-mobielen?!? Mss kan het ook leiden tot 'meer creativiteit' maar ik denk eerlijk gezegd dat 90% zich gaat bezighouden met vrouwelijk schoon en andere zaken waar de gemiddelde puber op kickt.

Disa

Legacy Member
Ironhorn zei:
snap eigenlijk niet waarom? youtube was toch al populair genoeg en dit lokt idd uit voor misbruik...

google kocht beter myspace ook nog op (zat yahoo daar geen bod op te doen?)


Lijkt me nogal raar.
Youtube maakt nog niets van winst.

Ik dacht dat myspace opgekocht was door Rupert Murdoch, eigenaar van News Corp.

D

orez

Legacy Member
Als ze een bepaalde "creativity policy" gaan hanteren, vind ik dit geen slecht idee ze...

En geen winst?? da denk ik ni... een site die zoveel bezoekers trekt, da zal wel genoeg verdienen aan reclameinkomsten... Of kan toch zeker genoeg verdienen aan reclameinkomsten

Virz

Legacy Member
De bedoeling is korte reclamefilmpjes
te tonen voor het eigenlijke videofragment.

Ze zijn er weer daar mee.. \o>

Avondland

Legacy Member
VinceFeet zei:
Ik was het het ook al aan 't denken! Dan mag die van ons ook wel is in hare string ff voor de webcam gaan booty-shaken!

Dju, ik heb geen lief.

Daar heb je Youporn voor hoor. :D

Youtube is nog vrij braaf op dat vlak denk ik.

Pred

Legacy Member
Virz zei:
De bedoeling is korte reclamefilmpjes
te tonen voor het eigenlijke videofragment.

Ze zijn er weer daar mee.. \o>

idd, en dat is enorm irritant!

Tijd voor iets nieuws dus ter vervanging van youtube...

VinceFeet

Legacy Member
Avondland zei:
Daar heb je Youporn voor hoor. :D

Youtube is nog vrij braaf op dat vlak denk ik.

Je moet u is registeren op youtube en dan booty shake als zoekterm en dan rangschikken op aantal views. Ik zweer u: zo'n vrouwen... :help:

Niet dat ik zo zielig ben om mij met zoiets bezig te houden natuurlijk! :lol:






:unsure:

Slayerbe

Legacy Member
als youtube 1.3 miljard waard is zal dat wel winstgevend zijn...
tis leuk wat ze willen doen, maar hoe ze het gaan doen zonder dat er teveel misbruik gaat komen

PapaGanz

Legacy Member
Ik wist dat het slecht ging zijn toen Google youtube overnam :(..
Eerst van die grote banners (weliswaar van youtube zelf, maar toch irritant), en nu reclamefilmpjes ?

Vaarwel youtube

Avondland

Legacy Member
VinceFeet zei:
Je moet u is registeren op youtube en dan booty shake als zoekterm en dan rangschikken op aantal views. Ik zweer u: zo'n vrouwen... :help:

Niet dat ik zo zielig ben om mij met zoiets bezig te houden natuurlijk! :lol:






:unsure:

Normale mannen kijken daar wel graag naar. :p Maar als je continu naar bootyshaking girls zit te kijken ben je wel zielig bezig. :D
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan