Archief - West-Vlaming geweigerd in Gentse "discotheek"

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

JackM

Legacy Member
gentille zei:
Men zoek altijd achter een eigenschap van Belgen, misschien is dat ze wel :p

awel, kbegin ook meer en meer te ervaren dat het die is, spijtig genoeg.

vorige week nog in londen gezeten.
man toch, wat een verschik met belgie, om een paar voorbeelden op te noemen:
- vreemdelingen: als ek hier in brussel rondloop ofzo, dan voel ek mij ook nie echt op men gemak, in de metro, station, tijdens het uitgaan, om teven waar. ginder, zwarte, gele, bruine, tsjolders, ze zitten der allemaal, maar ik heb lette er zelfs nie op, twas alsof het voor mij de normaalste zaak was van de wereld dat ze daar hetzelfde deden als ons (wat uiteindelijk ook de bedoeling is), daar waar we hier direct boel beginnen te zoeken met mekander (om het even wie met wie).
- discipline: op alle roltrappen staat alleman aan de rechterkant stil en zij die rapper willen kunnen langs de linkerkant gaan. simpel regelke waar ze zich ginder blijkbaar allemaal aan kunnen houden. maar kzie het nog niet te rap hier gebeuren ...
vuil op straat, NERGENS! nie dat er veel vuilbakken staan, maar de mensen gooien hun vuiligheid er wel in. als ge hier in brussel, gent, antwerpen .. over straat loopt, ist uitkijken voor de stront, blikskes, papierkes hier, zakskes daar, kauwgum, steentjes, zand, .. precies alsof we ons te goed voelen om het in de vuilbak te gooien, "anee, ik mag da, ik heb er geen last van"

en da heeft allemaal niks niemendal met links of rechts te maken, als we eerst es beginnen met onszelf te respecteren, dan gaan we al nie zo lijk stresskonijnen en egoistische klootzakskes rondlopen. dan de vreemden wat meer respecteren en ze nie bezien als stront en door die 2 dingen te zien zullen ze zich ook al anders gaan gedragen. dat ze zich aanpassen naar onze wet ed is maar normaal, maar is uiteindelijk niet de hoofdzaak. En dat het uitschot dat ge in alle culturen, rassen vindt, bestraft wordt lijkt mij ook maar normaal.

Gentille

Legacy Member
night ghost 128 zei:
Per straat is de volgende stap.

Ik roep de onafhankelijkheid uit van mijn eigendom (op zijn Family Guy's :p). Ben ik jullie allemaal voor :p

Btw @ Math'ke je mag me er altijd op wijzen waar ik mensen voor het minste racist noem hoor :)

tvp

Legacy Member
switchblade zei:

Een Woord Lol

De buiten smijter die zou da wel doen voor mee te lachen :p
en ik stond er bij toen ze da filmpje maakten de gespeelde west Vlamingen zijn van gent!

en da regeltje van wit klopt ook niet tis dade u gewoon kleed als nen Jonny :D

wat wel is Vlaanderen verenig U en wordt net als Kosovo een staat!

SKyRiDeR

Legacy Member
Het grappige is dus wel dat Gent vol zit me West-Vlamingen :D En da zal wel een grap geweest zijn ze, ook al worde snel geweigerd in bleu ( nog nooit meegemaakt :) ). Nog erger is a propos , daar worde sneller geweigerd. Kvind maar zielig moest nen west-vlaming daar nu vies voor worden :D

Anarchist12911

Legacy Member
tgc_9012 zei:
Ik hoop dat gij later geweigerd wordt in discotheken als ge es naart buitenland gaat :niceone:

Heeft hij niet het recht om te prefereren met mensen van de bepaalde culturen om te gaan waar hij zich het comfortabelst bij voelt? Als ze westerlingen in bepaalde buitenlandse discotheken willen weigeren dan is dat hun goed recht.

De nachtclubs doen dat ook niet zomaar, eh. Het is allom geweten dat noord-afrikanen regelmatig voor meer overlast zorgen dan anderen.

tgc_9012

Legacy Member
Commissar12911 zei:
Heeft hij niet het recht om te prefereren met mensen van de bepaalde culturen om te gaan waar hij zich het comfortabelst bij voelt? Als ze westerlingen in bepaalde buitenlandse discotheken willen weigeren dan is dat hun goed recht.

De nachtclubs doen dat ook niet zomaar, eh. Het is allom geweten dat noord-afrikanen regelmatig voor meer overlast zorgen dan anderen.
Ik vind dat niemand het recht heeft om iedereen over dezelfde kam te scheren. Discriminatie op basis van huidskleur is heel laag bij de grond imo.

Dots

Legacy Member
ik herinner mij nie da ik iets heb gezegd over huidskleuren maar kom, zo ziet ge maar hoe snel weer rascisme word geroepen en wat nog.

Anarchist12911

Legacy Member
tgc_9012 zei:
Ik vind dat niemand het recht heeft om iedereen over dezelfde kam te scheren. Discriminatie op basis van huidskleur is heel laag bij de grond imo.

Zolang we niet op magische wijze te weten kunnen komen of die ene persoon nu een uitzondering op de regel is, blijven dergelijke maatregelen de enigste oplossing.

tgc_9012

Legacy Member
:lol: Dat hebt ge niet letterlijk gezegd idd, maar je was wel bezig over 'Afrikanen' en 'Marokkanen'. Komt op hetzelfde neer. Dat was trouwens een repliek op Commissar.

Piejie

Legacy Member
Dots zei:
ik herinner mij nie da ik iets heb gezegd over huidskleuren maar kom, zo ziet ge maar hoe snel weer rascisme word geroepen en wat nog.
Het is dan ook geen post gericht op jou dacht ik?

Dots

Legacy Member
mijn post ervoor was verwijderd door een overgevoelige mod denk ik waardoor er natuurlijk misverstanden ontstaan. En ookal was het niet op mij bedoeld, niemand heeft het over huidskleur gehad.

L0k1-

Legacy Member
Jack Malibu zei:
awel, kbegin ook meer en meer te ervaren dat het die is, spijtig genoeg.

vorige week nog in londen gezeten.
man toch, wat een verschik met belgie, om een paar voorbeelden op te noemen:
- vreemdelingen: als ek hier in brussel rondloop ofzo, dan voel ek mij ook nie echt op men gemak, in de metro, station, tijdens het uitgaan, om teven waar. ginder, zwarte, gele, bruine, tsjolders, ze zitten der allemaal, maar ik heb lette er zelfs nie op, twas alsof het voor mij de normaalste zaak was van de wereld dat ze daar hetzelfde deden als ons (wat uiteindelijk ook de bedoeling is), daar waar we hier direct boel beginnen te zoeken met mekander (om het even wie met wie).

denk dat dit ook te maken heeft dat jij zelf ook een 'vreemde' bent in Londen, terwijl je in Brussel dat niet bent en daarom reageer je verschillend :)

ivm de roltrappen, groot gelijk is echt iets om naar op te kijken vind ik :)
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan